25 באפריל 2024 12:54
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיאטרון מחול לוּלה וושינגטון לוס אנג'לס

 

GroupLula1678SB SB

 

תיאטרון המחול לולה וושינגטון, להקת מחול אפרו-אמריקאית רבת עוצמה, מלאת אנרגיה, מבצעת כוריאוגרפיה ייחודית, חדשנית ופרובוקטיבית, ומשלבת מחול אפריקאי, בלט קלאסי, מודרני, היפ-הופ וריקודים לצלילי מוסיקת גוספל.

הלהקה הופיעה בהיכל אמנויות הבמה כאשר לצידה מנגנים חי על הבמה רביעיית הג'ז Marcus Miller Ensemble‎‏  אנסמבל מרקוס ל. מילר שליוו אותה במוסיקה מדהימה.

המחול ברובו הוא בסגנון אפרו-אמריקני עכשווי כאשר כל זה מלווה במשחק ג'אז, ריקודי רחוב, אתלטיות והרבה הפגנת כושר ושווי משקל על הבמה. למעשה היא מגישה לקהל את הסיפור האפרו- אמריקני וההתמודדות שלהם כמו גם ההתנסויות שלהם כאשר כל זה מלווה במוסיקת ג'אז מעולה, לרוב ב-LIVE.

תיאטרון המחול לוּלה וושינגטון הוקם בשנת 1980 על ידי הרקדנית והכוריאוגרפית לוּלה וושינגטון Lula Washington ובן זוגה ארווין וושינגטון Erwin Washington, כדי לתת במה לרקדנים בני מיעוטים מן השכונות. היום מופיעה הלהקה בכל רחבי ארצות הברית וברחבי העולם. הלהקה הופיעה בלמעלה ממאה וחמישים ערים רק בארצות הברית וכן הופיעה בגרמניה, ספרד, קוסובו, מקסיקו, קנדה, סין ורוסיה.

לולה random thoughts group 1 by jack hatin
לולה random thoughts group 1 by jack hatin

במופע המרהיב משולבים בהחלט כמה סגנונות ריקוד שמאפשרים לצופה לקבל פרספקטיבה על דרך עבודתה של לולה והכוריאוגרפיה בה היא עוסקת ומגישה.

המחול הראשון

בעירה ספונטנית – כוריאוגרפיהלולה וושינגטון

מוסיקה מרקוס ל. מילר

מחול קבוצתי בתלבושות ססגוניות שיבטיות לצלילי מוסיקת ג'אז, יש כאן תנועה והרבה אנרגיות חושניות וקצביות.

המחול השני

חיפוש אחרי אנושיות

כוריאוגרפיהלולה וושינגטון

מוסיקה מרקוס ל. מילר

המחול נפתח בסולו ולאחריו מצטרפים שאר רקדני הלהקה. המחול מספר על התנועה לזכויות האזרח.  ההתחלה היא דרמטית: הרקדנית ממש מבכה וצורחת על הבמה על מות ילדיה, זה קטע מצמרר וחודר שריון. אחר כך עם הצטרפות שאר חברי הלהקה הם בעצם מציגים במחול את הדרמה של מותם של האפרו-אמריקנים ברחובות, הברוטליות מחד והחמלה מאידך תוך עבודה על רצפת הבמה, משהו שמשאיר בצופה הרבה רגש.

 GM7P1899

כפר גלובלי

כוריאוגרפיהלולה וושינגטון

פס קול – פלה קוטי

חגיגה אורבנית של מחול, קטע שמח שמצביע על היכולת לחבר אנשים מכל הקצוות על ידי מחול ומוסיקה. התלבושות הצבעוניות מרהיבות ויש שם רקדן אחד שבתנועות הלוחם האפרו אמריקני שלו מהמם את הקהל וסוחף מחיאות כפיים. זה מחול בלתי נשכח.

לולה וושינגטון 01

עטינו את המסכה

כוריאוגרפיהלולה וושינגטון

מוסיקה מרקוס ל. מילר

גם במחול זה פתיחה של סולו דרמטי של רקדנית עוטה מסכה שאינה מצליחה להסיר את המסכה. זהו משל לתקופה בה נאלצו השחורים לעטות מסכות כדי לשרוד, וכעת רוצים להסיר אותן. גם כאן קטע הסרת המסכה סוחף את הקהל לתשואות. עם הסרת המסכה מצטרפים שאר הרקדנים במחול של התרוממות נפש, חושניות, הרבה אנרגיה ותנועה.

אנסמבל מרקוס ל. מילר הגיש קטע מוסיקלי: "זהו זמן מילר" לכבודם של הוראס ובילי, 6 דקות של ג'אז משובח שלכבודו הוסיפו פסנתר לבמה בנוסף לכלים הקיימים.

מלוכה

כוריאוגרפיה רני האריס

פס קול ג'יימס ווילקונסון JT

זה מחול היפ-הופ בו הכוריאוגרף משלב סגנונות היפ-הופ שונים, תנועות הנפת ידיים, קפיצות מדהימות כשברקע נשמעים שירי גוספל, בקיצור הקהל נעמד על רגליו והריע ללהקה. מה עוד צריך כדי לסכם ערב מחול יוצא מהכלל שכמותו לא רואים על במות המחול בארץ?

לולה reign-photo by eric mesiyah mcginnis-IMG_3616 SB
לולה reign-photo by eric mesiyah mcginnis-IMG_3616 SB

מומלץ ביותר!

 

תיאטרון מחול לוּלה וושינגטון

תוכנית רפרטוארית של מחול אפרו אמריקאי משובח

המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב

 

יום חמישי 2/6/2106 בשעה 20:00

יום שישי   3/6/2016 בשעה 13:00

מוצאי שבת   4/6/2106 בשעה 21:00

שתפו את הפוסט!