28 במרץ 2024 15:10
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכת הבירה Beers 2019 בהיכל התרבות

??????????

תערוכה דלילה מאוד לדעתי מול התערוכות הקודמות שבראשן אולי התערוכה בנוקיה ב 2013 ואחריה בתחנה ב 2014. הזמנים משתנים נאמר לי בכניסה ולא הבנתי עד כמה.

אז נכון  זה התקיים בהיכל התרבות על פני שטח של כ-3000 מ"ר ותתפרס על פני שתי הקומות בחלל היוקרתי של היכל התרבות בת"א. כמו תערוכות היין המוצלחות ,

רוב הבירות  היו של מבשלות מחו"ל מה שפחות מעניין אותי אישית בד"כ וגם לא ראיתי מבשלות ישראליות שהיו אמורות להיות כמו למשל דאנסינג קאמל, מלכה או אלכסנדר, או שלא הבחנתי.

על כל פנים היה פחות צפוף וגם היו כמה טעימות מוצלחות.

20190430_161149

ג'מס הבירה מאהובות עלי:

??????????

??????????

טעמתי ג'מס – וויט בירת חיטה בסגנון גרמני המשלבת טעמים המזכירים ציפורן ובננה, בעלת מרירות נמוכה. 5% אלכוהול.  מתקתקה לא חזקה בדיוק לטעמי.

ג'מס – 8.8 אייל בלגי בצבע אדמוני בעל טעם פירותי ועשיר. מרירות נמוכה וגוף מלא. 8.8% אלכוהול.  חזקה יותר מהקודמת גם היא מתקתקה עם מרירות נמוכה. טעימה מאוד.

 

בירה אהודה בקרב הקהל היא כמובן בירה שפירא

??????????

20190430_155353A

טעמתי כאן שפירא – פייל אייל בהירה ומאוזנת, בעלת ארומת הדרים מרעננת וסיומת מרירה מעודנת. 5% אלכוהול.  אחלה בירה בשבילי

שפירא – חיטה בירה חיטה בסגנון בווארי, בלונדינית ומעוננת. בעלת ארומת בננה ומתיקות מרעננת. 5.2% אלכוהול.  מצויינת.

 

מבשלת רונן\שריגים

??????????

טעמתי כאן את המוכרת החיטה המחוצפת בירת בוטיק מיוחדת, מלתת חיטה ושעורה, בסגנון ה- Dunkle Weiss מותאמת לאוהבי בירה עם נוכחות, גוף וטעם מורכב. שילוב לתת חיטה עם שמרים ותיבול עדין מפתחים בבירה טעמי פירות עם דגש של תפוז, לימון ורמז של בננה. הארומה פרחונית ומרעננת. הבירה טבעית, לא מסוננת וללא חומרים משמרים. הבירה ממומלצת לשתיה בטמפרטורה של °4-°6 צלזיוס. 6.2% אלכוהול.  קלה טעימה נעימה ולא מחוצפת.

הכהה המרושעת לא היתה לטעמי אבל לא!!!

בירת בוטיק מיוחדת, בסגנון ה- Brown Ale. הבירה מיוצרת לפי מתכון שהותאם לאוהבי בירה עם נוכחות, גוף וטעם עשיר. סוגי הלתת הקלוי וסוגי הכשות השונים מקנים לבירה שילוב טעמים ייחודי של קפה, שוקולד, מרירות מורגשת ועישון קל. 6% אלכוהול.

 

אחרי המרירות הלכתי למתוקות והטעימות בדוכן של פרוטרי

??????????

??????????

??????????

צ'סו – בוהמיין חגיגה של טעמים לאגר כהה ועשירה בסגנון דונקל. בירה בסגנון גרמני קלאסי המיוצרת מלתתים כהים המעניקים לה צבע עמוק משגע, טעמים עשירים ומתקתקות ייחודית. 4.5% אלכוהול.

טעמתי משהו נפלא בטעם אגסים אבל לא קלטתי את המותג

פטרוס – פסיפלורה בעצם פטרוס חמוצה אבל חמוצה ממש בירה חדשה במחוזותינו מבוססת על הבירה החמוצה המיושנת של המבשלה, אליה מתווסף בשלבי היישון האחרונים, מיץ פסיפלורה טבעי. החיבור בין החמיצות והארומות של הבירה המיושנת, עם החמצמצות הפירותית של הפסיפלורה, מצליח לייצר בירה מורכבת מאוד, מאוזנת, קלה, שמשאירה אפטר טייסט ארוך במיוחד ורבדים מרתקים של טעמים על הלשון. 7.3% אלכוהול.

מיד לגמתי פטרוס – רד זו בירה בלגית ייחודית חלומית וטעימה, בתוספת דובדבנים טריים. זו בירה עשירה במיוחד, בצבע זהוב-אדמוני עמוק, המשלבת מתיקות מאלטית, עם טעמים פירותיים וראש קצף קרמי. 8.5% אלכוהול.

סיימתי בדוכן של  פרוטרי עם ואן סטינברג – גולדן דראק נקראת על שם דרקון הזהב בסמל העיר גנט (Ghent) מבלגיה. על פי האגדה הדרקון הוא שומר העיר. בירת איל בלגי חזקה העוברת תסיסה שניה בבקבוק, בייצור הבירה משתמשים בשמרי יין. לבירה ניחוח חזק של שעורה, שזיפים בשלים ודובדבנים. יין השעורה הזה מהווה כאפריטיף או קינוח. 10.5% אלכוהול. נפלא אבל מסחרר בנחת.

את מסע הטעימות שלי סיימתי במבשלה חדשה משלנו " שבט" פועלת כמה חודשים בלבד בפרדס חנה.

??????????

מאוד נהניתי משבט – Ice Mann  בירת הלס לאגר בהירה עם איזון מעודן של כשות ולתת. ההתססה וההבשלה שלה נעשות בטמפרטורות קרות מאוד ולמשך תקופת זמן ארוכה מאוד, מה שמאפשר לבירה להיות מאוזנת וחלקה. 5.2% אלכוהול.  תעקבו אחרי המבשלה הזו!

זהו רק לא ידעתי שההפגנה ל 1 במאי התקיימה בכיכר תמנע ממני להגיע בתחבורה ציבורית הביתה, מסע ארוך ומפרך , לפחות הייתי מתודלק.

 ??????????

כמה צילומים נוספים

??????????

20190430_161143

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

 ??????????

20190430_154952

20190430_154955

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!