24 באפריל 2024 11:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכת מבשלים 2011

 

תערוכת מבשלים היא הבמה השנתית למפגש פנים מול פנים של היצרנים, הקמעוניים, הסוכנויות, בתי הבד והיקבים ויצרני מזון עם הלקוחות כמוני וכמוך וכל אחד שיש לו צורך במגע עם האוכל.

זה המקום לבוא עם רשימת קניות כי המחירים כאן הם משהו שלא תפגשו. הנחות משמעותיות ובכל הזדמנות לפגוש מוצרים חדשים שלא פוגשים כל יום והמון המון שפע.

 

השנה תערוכת מבשלים הצטיינה בסדר ובארגון מופתי. גם החלוקה בין הביתנים ותוכנם עשתה הרבה שכל. בביתן הראשון התמקמו רוב יצרני הציוד. ראיתי כאן את אלקטרה, את BOSCH את מכונות האספרסו מיצרנים שונים,  GORU עם יציקות הברזל והקומקומים המדהימים.

Yaxell | Woll עם סירים בציפוי טיטניום וסכינים שעשויים כמו חרבות יפניות.סכינים של צווילינג,  וקרמיקה לבישול של אדמה. ועוד, ועוד. גם עיתונים, ספרי אוכל ותחנות שידור כמו ערוץ האוכל – איך לא?

 

בקצה הביתן מיקמו את אגף היין ובו בלטו יקב טפרברג, יקבי כרמל מזרחי, יקב בנימינה עם סדרת יוגב, וכמובן יקבי רמת הגולן. הטעימות ברכישת כוסית בתשלום. המפגש עם סדרת היוגב  היתה לי חידוש מה עוד שיש להם חוברת עם המלצות לבישול ביין שאהוב עלי במיוחד.

יוגב זה לא רק יין זה גם שמן זית והמתכונים בהתאם.

מכאן יוצאים אל הביתן של האוכל. ( בעיקר אוכל)

מיד בכניסה ליד מוצרי הפרזול של יעד, נמצאה הבמה הראשית מחד התשואות של הקהל מאידך הרעש והרמקולים לא אפשרו לי להבין שמדובר בבמה מרכזית . בשנה הקודמת , הסדנאות ואפילו הבמה הראשית זכו לקצת יותר ספייס וכבוד. אולם חברים מספרים לי שהנס ברטלה,  אבי ביטון, אביב משה, מיה דרין, מיכאל כץ ועוד מופיעים שם.

הביתן הראשון שפניתי אליו היה כמובן הביתן של פיין קוק של יאיר פיינברג והחידושים שלו עם הוואקום והטרמומיקס. אלו מוצרים מתקדמים שעושים את האוכל טעים יותר בריא יותר וקל יותר להכנה. השימוש בוואקום מאפשר גם שימור  בריא ללא הקפאה.

 

בביתן השני טעמתי מוצרים מסדרת המקולפים – בטטות ותפוחי אדמה צלויים שנמכרים טריים ומקולפים באיכות מעולה ויכולים לתת מענה לעקרת בית עסוקה. הם משווקים על ידי חברת פאר לי ואם תמצאו היכן משווקים אותם נשמח לדעת!

 

קמח שטיבל, זה המקום למצוא חידושים בענף הקמח כעת יש לנו שני מוצרים שחובה לנסות שטיבל 18 אכצן – קמח חלה אני בקרוב מאוד הולך להכין חלה לשבת…

ואני אישית לראשונה נפגשתי עם קמח מיוחד להכנת פיצה ופוקצ'ה משהו שאם מדברים על מאפים אני מתמחה בו.

 

אחרי הקמח עוברים למוצרי קמח דורום ואת אלו מוצאים בביתן הנפלא של " פסטה דלה קזה".

משה בראל האכיל אותנו מעדנים בשנה שעברה והוא ממשיך את המסורת. מוצרי פסטה טרייה שאני יכול ללא רבב להכריז עליהם הכי טובים בסיווג מסחרי בארץ.אכלתי כאם כמה סוגי רביולי וקניתי וקניתי … 

 
 
 
 
 
 

 

טורטליני חדש עם סלק

 

 

פטריות מסוגים שונים הוצגו ונמכרו בדוכן של חוות השמפניון, חבל שלא הכינו כמה דגימות לטעום…

 

השנה יצא להכיר באמצאות התערוכה כמה שמני זית מבתי בד שלא הכרתי קודם ובכל דוכן היו טעימות, טעימות.

שמן זית של שחם מכרם שנטע לפני 12 שנה באזור כפר קיש למרגלות התבור, כאן האדמה, האקלים והאהבה מייצרים שמן זית מעולה.

שמן זית של יד מרדכי היה נדמה לי בביתן הראשון לפני היין, כרגיל עץ זית שהובא לכאן עיטר את הביתן במרכזו, אני מכיר ומשתמש בשמנים שלהם אז דילגתי.

 

מאידך בשמן גשור שהוא היצרן שהוכרז במקום הראשון עם כמה מדליות זהב בתחרות הטרהאוליבו אשתקד התעכבתי וטעמתי ואהבתי.

 

את פח השמן דווקא קניתי בדוכן של שמן מגל, מדובר על שמן זית מזן פיקואל שאני חושב שהוא ברמה בינלאומית.

 

גם פגשתי שמון זית טעים של משק יובל בכפר מהר"ל שגם הוא גדל כל קרקע טובה.

 

שמני הזית הולכים ותופסים נפח בתערוכות וכמו היקבים כמה שיהיו לנו יותר כך נזכה לתחרות על האיכות בה רק הצרכן מרוויח.

 

" אדמה" זו חברה המייצרת קרמיקה לבישול ואפיה במטבח בסטודיו שלהם , הנאים הכלים? נאים. יש לי אחד כזה בבית וכאן קיבלתי הסברים מה להכין בו, נפגש בקרוב..

 

קוויאר ואיקרה מהאוקיאנוס או מאצות זו שנה שניה שאני פוגש בהם , נחמד.

 

"מוטי שף" אני מכיר את השם אולם לא נפגשנו , כאן בתערוכה יצא לנו להכיר ולי לטעום את המטבלים שלו שהם ברמה אחת מעל כולם. הממרחים טבעיים על בסיס שמן זית ומוצר טבעי.

חבל שלא קניתי.

משק יעקבס הרים דוכן של הגבינות שנמצאות במקום הראשון בארץ מבחינתי, לא ספק כפי שכבר הצהרתי פעם " כבר לא צריך לנסוע לחו"ל יש לנו את יעקבס" עדיין יש לי גבינות שלהם מהביקור האחרון במשק.

" TOMIN " זה דוכן של מוצרי מזון איכותיים תוצרת חוץ את המוצרים ניתן למצוא רק במקומות איכותיים בין היתר בעדן טבע ולגעת באוכל, קניתי אנשובי..

 

עוד גבינות איכותיות ניתן היה למצוא בלה פרומז'רי דוכן גדול  ומפאת הצפיפות ויתרתי על הטעימות.

 

עין כמונים הציגו תוצרת ממשק החלב שלהם, רק חלפתי על פניו.

 

ליה שוקולד היה מפתה מאוד, לצערי או שמחת הדיאטנית שלי אין להם סניף בראשון לציון ואם יש אל תגלו לי!!!

 

 

מה שחשוב להוסיף לגבי השף יניב פרטוש כי הוא מנהל את מבשלים באהבה – פרתם, שם נערכות סדנאות מיוחדות המשלבות גיבוש ואוכל ואני מניסיון יכול לסמוך את ידי על זה , מה עד שיש שם יועצת ארגונית שמניחה את אבני היסוד לגיבוש הארגוני בצורה מקצועית.

 

זהו, מכאן ערכתי סיבוב מהיר בדרך ההפוכה לאסוף את כל הקניות וחזרה.

בשבילי בכנות התערוכה זה פן חברתי, קשה לאיש אוכל בצפיפות  למצוא אוזן קשבת ולזכות בידע מקצועי ובעצם סיכמתי לעצמי ביציאה שזה היה בזאר לא רע אבל בזאר ולא תערוכה כבשנה שעברה וחבל.

שתפו את הפוסט!