24 באפריל 2024 17:45
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השף סרט מומלץ לכל חובבי הקולינריה והקומדיה

THE CHEF

 

לפעמים דומה שמסעדות מקובעות, חוסר החדשנות הולך והופך אותן למוכרות צפויות ולא אטרקטיביות. שפים נתפשים בהגשה של מה שהיה טוב אשתקד טוב גם כיום. נכון הם מגישים לנו תפריט קיץ סתיו חורף ואפילו אביב, אולם גם כאן יש מחזוריות של מתכונים מנצחים.

אולם לאט לאט אתה מבחין פה ושם בשינויים הטכנולוגיים ושיטות הבישול החדשות הופכות ליותר מקובלות. שפים ומסעדנים מבינים שלא תמיד השמרנות והקיבעון מקדמים את המסעדה.

 

הנושא הוא התעוזה ולקיחת סיכונים בשינוי. זהו תהליך של ניהול שינויים המקובל בהיי טק אולם כאן הכול אישי הכל פרסטיג'ה ומעמד והחשש מביקורות גרועות .

 

השבוע צפיתי בטרום הקרנה של הסרט " השף "  זהו סרט צרפתי על שף של מסעדת 3 כוכבי מישלן הנמצא בקונפליקט מול המנכ"ל של המסעדה אשר חושב שחסרה כאן חדשנות ותעוזה. לתוך מאבק הכוחות הזה נכנס שף צעיר, נועז, מוכשר אולם עקשן לתפיסתו ודיעותיו באופן שהופך לו לעוכריו בכל הנסיון הקולינרי שלו.

 

צילומי יח"צ

 

לטעמי זה סרט שכדאי לכל שף, מסעדן, חובבי בישול ואנשים שאוהבים ליהנות מסרט טוב. לאנשי הקולינריה  מובטחת הנאה עצומה לדעתי ולא כדאי להחמיץ

הסרט יעלה לאקרנים החל מה 31.5 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

מידע על הסרט 

בימוי: דניאל כהן

תסריט: דניאל כהן

 

שחקנים:

ז'אן רנו – אלכסנדר לגרד

מיכאל יון – ג'קי בונוט

 

אורך הסרט: 85 דקות

צרפת, ספרד  2012

 

תקציר הסרט

ג'קי הוא חובב רציני של מטבח הגורמה. אוטו דידקט, מוכשר מאוד אבל עקשן. השף הכוכב אלכסנדר לגרד נמצא בקונפליקט עמוק עם סטניסלס מאטר, המנכ"ל החדש של הקבוצה אשר מחזיקה במסעדה שלו. מאטר זומם לגרום לו לאבד כוכב במדריך, ועל כן להחליפו עם שף צעיר ומודרני שמקדם מטבח כימי מולקולרי שרווחי יותר עבור עסקי המזוןץ מאטר מתחיל בפיטורי הצוות של אלכסנדר אחד אחרי השני. כשהגרוע ביותר עוד לפניו, ללגרד נגמרים הרעיונות לתפריט החדש שעליו להמציא ואותו ייבחנו מבקרי המדריך.

אלכסנדר מחפש עוזר באופן נואש שיעזור לו לנהל את המסעדה. ביום אחד ולמרבה המזל, הוא לפתע פוגש בג'קי…

צילום יחצ

 

על הסרט

מאז סרטו האחרון "two worlds" , דניאל כהן הוכיח עצמו כאמן של קצב אשר מאפשר תמיד לשחקניו לפרוח ומקפיד על אסתטיקה שאינה נפוצה בסרטי קומדיה צרפתיים.

השף שואף להחיות את מסורת צמדי השחקנים הקומיים שהיו פופולריים בקרב הקהל, שעבורם הסיטואציות הקומיות ועצמת הדיאלוג דרשו באופן חד משמעי – שחקנים גדולים.

אלכסנדר, השף בעל שם עולמי שכמעט ושכח שביתו בת ה22 עדיין גרה עימו, וג'קי, גאון המטבח שאשתו ההרה מייחלת לעבודה רצינית עבורו, ייתחרו אחד בשני לאורך הסיפור, אך לבסוף יימצאו עצמם עובדים עבור אותה מטרה: סיפוק מקצועי והרמוניה בחייהם הפרטיים.

צילום יח"צ

 

על השחקנים

ז'אן רנו (אלכסנדר לגרד) הוא שחקן צרפתי ממוצא ספרדי.

הקריירה של רנו התחילה בתחילת שנות ה-80 בסרטים צרפתיים, והפריצה שלו הגיעה רק בשנת 1988 בסרטו של לוק בסון "הכחול הגדול". רנו הגיע להכרה בציבור הרחב בסרט נוסף של בסון – "לאון". מאז הוא מוכר בעיקר כשחקן בסרטי פעולה או כדמות קשוחה ("22 קליעים", "וואסבי"), בעיקר עקב מבנה גופו גדול הממדים (מתנשא לגובה של 191 סנטימטרים). פרט לקולנוע, רנו הוא גם שחקן תיאטרון מצליח בארצות הברית, ושיחק במחזמר המצליח "חתולים".

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!