28 במרץ 2024 16:45
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התזמורת הקאמרית הישראלית בקונצרט סיום העונה

 

???????????????????????????????

לפעמים צריך גם מזל, לדעת לבחור, ולבחור נכון. הפעם הבחירה בקונצרט האחרון שהגישה התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של דוד גריילסאמר הייתה חוויה נדירה ובמיוחד בשל 4-5 דקות של הנאה מיוחדת ואולי חד פעמית לשמוע בארץ לראשונה את היצירה של יוהן יוזף פוקס, מלחין מוסיקת בארוק מאוחרת אבל כזה שמלחינים למדו את כתביו.

הפתיחה לקונצרט אוברטורה ברה מינור K357 יצירה שאפילו הצטנעה ולא הופיעה בפרסום התגלתה לטעמנו כיצירה נפלאה עם ניצוח וניגון על הצ'מבלו של דוד גריילסאמר. מתנה מהשמים! פתיחה נפלאה לא רק ליצירה אלא גם לקונצרט.

גם ההמשך לא נפל מהפתיחה למרות השונות.

קארל מריה פון וובר: קונצ'רטו לקלרנית מס' 1 בפה מינור עם הסולן גלעד הראל. על נגינתו של גלעד הראל רשמתי מהפנטת! ממש הוקסמתי מנגינתו את היצירה. היצירה עצמה קצבית ונעימה גם יחד. הפתיחה אלגרו ממש עוצמתי כשהתזמורת הקאמרית הישראלית מוכיחה שוב את יכולת הביצוע שלה. האדג'ו איטי יותר ונעים והרונדו אלגרטו ממש מקסים.

הקלרניתן גלעד הראל נהנה מקריירה עשירה ומגוונת – ממוסיקה קאמרית ומוסיקה חדשה, ועד מוסיקת כליזמר, סלסה ומוסיקה מאולתרת. התגורר בניו יורק במשך תשע שנים, שם הופיע בכמה הופעות, הוא אף הופיע בפולין מעל הבימה המרכזית בפסטיבל לתרבות יהודית בקרקוב, הופיע באופן קבוע עם ה"מנהטן סינפונייטה", האנסמבל האמריקאי למוסיקה בת זמננו, האנסמבל האמנותי של ניו יורק וכאמן אורח עם ה Lincoln Center Chamber Music Society ועוד. ממש זכות נפלה בחלקנו להאזין לו.

גלעד-הראל-צילם-אייל-לנדסמן.
גלעד-הראל-צילם-אייל-לנדסמן.

אריות מתוך האופרות של מוצארט שרה דניאלה סקורקה (סופרן) שזה מכבר זכתה במקום הראשון בתחרויות האביב ה-17 של קרן התרבות אמריקה ישראל במוזיאון תל אביב. דניאלה סקורקה בעלת קול הזמיר המדהים והופעה מרשימה הגישה ארבע אריות כשהיא מלווה ע"י הקלרניתן גלעד הראל:

???????????????????????????????

"כבר איני יודעת" מתוך נישואי פיגרו, שירה קצבית ואנרגטית

"הכה הכה" מתוך דון ג'ובני, רומנטי שקט ומקסים

"בגברים בחיילים" מתוך כך עושות כולן, קצב שירה שסוחף אותך, מהיר ומלודי.

"אני הולך" מתוך חסדו של טיטוס, פינאלה מהיר.

???????????????????????????????

דניאלה סקורקה, סופרן, סיימה את לימודיה לתואר ראשון באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שם זכתה במקומות הראשונים בתחרותהלידר ובתחרות מנדלסון. הייתה חברה במיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית.

לסיום נגנה התזמורת את  הסימפוניה מס' 8 בפה מז'ור של בטהובן והוכיחה יכולת ביצוע מרשימה.

דויד גריילסאמר, מנצח

בדצמבר האחרון, בחר הניו יורק טיימס את אלבומו של גריילסמר "מוצרט בתווך" כאחת ההקלטות הטובות ביותר של השנה. הקונצרט האחרון שהעלה בניו יורק, בו השיק את אלבומו האחרון בלייבל סוני לסונטות של דומניקו סקרלטי וג'ון קייג', נבחר כאחד מהאירועים המוסיקליים המעניינים ביותר של השנה. יליד ירושלים, גריילסמר למד בבית הספר למוסיקה ג'וליארד. לאחר שהופיע בבכורה במרכז לינקולן בניו יורק, זכה בתואר המוסיקאי הצעיר של השנה במסגרת פרסי המוסיקה הצרפתיים. גריילסמר ידוע כפרשן ייחודי של מוסיקה מהבארוק, מהתקופה הקלאסית ומימינו אנו עם התמחות מיוחדת במוסיקה של מוצרט. מאז 2013 הוא המנהל המוסיקלי של תזמורת קאמרטה ג'נבה, איתה הוא מופיע במגוון רחב של קונצרטים וסיורים בינלאומיים ברחבי אירופה ואסיה. בעונות האחרונות הופיע עם תזמורות חשובות כמו הסימפונית של סן פרנסיסקו, תזמורת מוצרטאום מזלצבורג, התזמורות הפילהרמוניות של רדיו צרפת, טאיפיי וטורינו, הסימפונית של העיר טוקיו, של המבורג, של בורנמות' והסימפונית הלאומית של מקסיקו.

 

 

 

שתפו את הפוסט!