24 באפריל 2024 23:37
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת מחול בת-שבע ופסטיבל מארט Summer Snow בכורה עולמית

 

להקת מחול בתשבע ופסטיבל מארט Summer Snow בכורה עולמית

רועי שלתי

Summer Snow היא יצירה חדשה מאת הכוריאוגרפית והאמנית אלה רוטשילד שנוצרה עבור להקת המחול בת שבע. היצירה הוזמנה ע"י קרן מארט עבור פסטיבל מארט הבינלאומי לתרבות

מארג יחסים של קבוצה ופרט המדגיש את סבלו של האדם כפרט בקבוצה מוגדרת.

על הבמה קבוצה מגובשת של אנשים הנושאים בתוכם את הבית או זיכרונות הבית באופן פיזי. תמונה, אגרטל, ראי, כרית שמיכה ואפילו חית הבית (חזיר).

קרדיט אסקף

יש כאן מחסן של רגשות וחפצים נבנית תמונת עולם אנושית גרוטסקית. היצירה מורכבת מסדרה של סצנות סוריאליסטיות, שדרכן נגלה סיפורה של דמות אחת הנשזרת בסיפורן של דמויות אחרות. העבודה מציפה שאלות על המשא הפיזי והנפשי שבונה את עולמנו ומצר את צעדנו; מה הם החפצים, הזיכרונות, השאיפות, האכזבות, שמפעילים אותנו, ושאנו נצמדים אליהם – כיחידים וכקבוצה? מה נשאר מכל אלו כשהחיים מתנפצים מיסודם?

המחול מתחיל בסלאו מושן – Slow Motion הילוך איטי שמהווה אמנות מחול בפני עצמה, היא מאפשרת לצופה לבחון את הטיפוסים על הבמה, את הבעות הפנים ויש כאן הבעות שנחרטות בך.

המחול מדויק, מסונכרן, מתואם, מקצועי כל תנוענה מחושבת וניתנה עליה הדעת של הכוריאוגרפית. יש כאן רצה מקצועית  גבוהה מאוד ונושא שונה שאינו more of the same, לא עוד ריצות, קפיצות גלגולים, יש פה נושא וגם אם לא קראתם את התכנייה תחושו בנושא ואולי אף תצטמררו, תגחכו, תצחקו או תקבלו הרגשה לא נוחה.

המחול מדגיש את השינויים מהקבוצה לבדידים והפרט, קיימת ההפעה של הקשר לחפצים. היחיד לפעמים במרכז ולפעמים הוא הקורבן של הקבוצה, המרחב הקבוצתי הופך לפתע לשטח סגור מופרד מהיחיד או היחידים, התפאורה של מדפים הנושאים את הזיכרונות  בונים הפרדה מודגשת. מתחיל משהו שונה, קצב שונה במחול ובהתנהגות , האלימות גוברת גם הביזאריות, המדפים מתרוקנים מהזיכרונות ומשהו אחר מתחולל על הבמה ההתרחשויות הבימתיות מצטלבות אלו באלו, בונות ומפרקות מארג של מערכות יחסים, ונעות בין שגרת יומיום לפורענות כאוטית, בין הרמוניה למאבק. המרחב הסגור על הבמה בנוי ממדפים ויוצר עולם צפוף וקלסטרופובי כאי מנותק. החוץ מגיח פנימה בדרכים שונות, והמתח הרגשי הנפיץ מסלים במהירות לדימויים של אלימות אפלה, בדידות וריקנות שאינה ניתנת למילוי. כאשר מעל כולם מרחפת דמות מסתורית ארוכת ידיים אולי זה הקץ? אולי מלאך המוות?

היצירה הבמתית Summer Snow  היא פרק ראשון מתוך פרויקט אמנותי שיכלול שלושה תוצרים אמנותיים: עבודת מחול לבמה, עבודה למרחב דיגיטלי באתר אינטרנט ייעודי וספר רישומים.

תודה והמלצה

אלה רוטשילד, נולדה בשנת 1984, כוריאוגרפית, אמנית רב-תחומית ורקדנית. רוטשילד רקדה בלהקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק ובלהקת המחול בת שבע, בהנהלתו האמנותית של אוהד נהרין. כיום רוטשילד רוקדת בלהקת Kidd Pivot בהנהלתה של הכוריאוגרפית קריסטל פיט.

מאז 2006, רוטשילד יוצרת המשתפת פעולה עם אמנים שונים מדיסציפלינות שונות. עבודתה משלבת מחול, אמנות חזותית ומוסיקה.

בשנת 2016 קיבלה רוטשילד את פרס "רוזנבלום לאמנויות הבמה" של העיר תל-אביב ליוצרת המבטיחת של שנת 2016 ועוד באותה שנה קיבלה פרס ממשרד התרבות והספורט על 10 שנות יצירה. בשנת 2017 קיבלה פרס ממשרד התרבות והספורט עבור רקדנית המבצעת הטובה לשנת 2017.

בין יצירותיה: הקורד, 12 צ'קים דחויים, יהודה, ישו על בסיס סויה, הצפה, סל, רפונזל, לדעתי הפה מיותר. בשנת 2018 יצרה את Feed עבור להקה ברזילאית במסגרת פרויקט ישראל/ברזיל, את Timeline עבור להקת BTT באיטליה. ב2019 רוטשילד יצירה את Futuristic Space בהזמנת והפקת תיאטרון רד בריק ביוקוהמה, יפן.

ב2019 רוטשילד הייתה אמנית ברזידנסי בברישניקוב ארט סנטר בניו יורק ונבחרה לתוכנית שהות אמן הראשונה מסוגה במרכז סוזן דלל בהם נוצרה היצירה פיגולים.

השנה רוטשילד יצרה את הכוריאוגרפיה עבור יצירת התיאטרון 'ספיאנס' בבימויו של קיניצ'י טאני עבור תיאטרון KAAT ביוקוהמה, יפן.

זו הפעם הראשונה שרוטשילד הוזמנה ליצור עבודה עבור להקת בת-שבע. העבודה היא קו פרודוקציה עם קרן מארט.

 

תאריכים נוספים של המופע במרכז סוזן דלל, ת"א:

31-28 במאי

1 ביוני, 12-10 ביוני, 19-17 ביוני

 

בביצוע רקדני להקת מחול בת-שבע, עונת 2020/ 2021: 

חן אגרון, בילי בארי, יעל בן־עזר, בן גרין, שון האו, צ'יאקי הוריטה, שיר לוי, מתן כהן, אוהד מזור, יוני סימון, חני סירקיס, אמליה סמית', איגור פטשנצ‘ק, לונדיווה קוזה, צ‘אנוונג קים, ניצן רסלר.

 

דרמטורגיה: טל יחס

ליווי ופיתוח הנפשת בובות וחפצים: גוני פז

עיצוב תפאורה וחפצים: גדי צחור

עיצוב תאורה: אבי יוני בואנו (במבי)

תלבושות: ענבל בן זקן

מוזיקה מקורית: גרשון וייסרפירר

מוזיקה נוספת: A Year Without Summer, פטר ברודריק. עיבוד: גרשון וייסרפירר

ייצור ועיצוב בובות: גילי קוזין אולמר ויאנה מלישב

טקסט: בן גרין. קריינות: לונדיווה קוזה

משך המופע כ-60 דקות ללא הפסקה

 

פסטיבל מארט הבינלאומי לתרבות יציג תוכנית דינמית ומגוונת של תאטרון, מוזיקה ומחול. הפסטיבל יתקיים בתל אביב בין ה 20 ל 30 ביוני 2021 במוסדות התרבות המובילים בעיר.

לעוד מידע www.mart.foundation

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!