28 במרץ 2024 19:22
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נעים מאוד – צימרים ואירוח דרוזי במע'אר

מג'אר היא מע'אר או מראר כפי שרבים קוראים לה, כפר מיעוטים ( שהפך למועצה) בה חיים בכפיפה אחת דרוזים, מוסלמים ויהודים. היישוב נמצא בין כרמיאל לטבריה, זהו ישוב די גדול של כ 20,000 תושבים. הכפר הוא הגדול ביותר בישראל  ומהווה נקודה טובה ללינה וגיחות טיול בין הגליל התחתון לגליל העליון. אגב גם בדווים ויהודים גרים בכפר, היהודים שגרים בשלושה ישובים שהפכו עם הזמן לשכונות בכפר, גם הם מקבלים את כל השירות במע'אר למעט חינוך.

מסיבה זו בחרתי להגיע לצימרים של " נעים מאוד " עם סיום הסיור שלי בגליל העליון ובדרך הביתה למרכז.

במקום 4 חדרי אירוח, אחד מהם סוויטה מפוארת ומפנקת, הנמצאים בקומה התחתונה כאשר בקומה העליונה גרים בני המשפחה.

החדר\ צימר שהתארחתי היה בינוני בגודלו, מרווח ובהחלט מספק צורך לינה ואירוח לזוג. בין ארבעת החדרים יש סלון גדול עם פינת ישיבה ושולחן אוכל בו מוגשות הארוחות.

בצד האחורי של הבית יש גן- בוסתן בו יש עצי פרי ותאנה, אם יתארגנו בעלי המקום וכך סוכם גם יהיה אפשר לשבת שם וגם לעשות מנגל.

הגענו בערב שבת אחרי מסע די מעייף בגליל העליון, לאחר מנוחה בשעות הערב בעלת הצמירים הגישה לנו ארוחת ערב שבת כמקובל באירוח דרוזי ( בתיאום והזמנה ). בארוחת הערב הוגשו , סלט עגבניות שרי, סלט שאני קורא לו " בצל ירוק של המזרח התיכון " עם בצל ,פטרוזיליה, חסה ושמ"ז. תבשיל אורז ואטריות מטוגנות ונתחי עוף צלוי. תפוחי אדמה ממולאים בבשר, פיתה דרוזית כמובן זיתים, ושתיה.

ארוחת הבוקר הוגשה בשעה שקבענו והתאימה לנו כזוג, לבאנה מעולה עם צלחת זעתר טרי וטעים שאין לנו במרכז. פיתה דרוזית ופיתות רגילות, חביתת ירק לשניים, ירקות, זיתים, חמאה, ריבה, שתיה חמה. בדרך כלל תקבלו ארוחה יותר גדולה כיד המלך, אנחנו קצת הפתענו אותם.

סיירתי קצת בבוסתן והשקפתי על הסביבה והעמק.

והמשכנו הביתה למרכז…

ניתן לתאם סיורים בבתי בד בסביבה המפיקים שמן זית מכרמי הזית הסורי הידוע., חומוסיות, פלאפל ושווארמה שלא הכרתם, מפעלים לייצור דברי נחושת ומזכרות ועבודות יד, רכיבה על סוסים וטיולי טרקטורונים,

חשוב מאוד לתאם ציפיות ופעילויות טרם ההגעה

גם לתאם את ההגעה עצמה, זהו כפר הבית ברחוב ללא שם וצריך לקבל הכוונה… כשתגיעו תבינו

נעים מאוד

שתפו את הפוסט!