23 באפריל 2024 12:58
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ספר בישול חדש "פשוט טעים לחגים" מאת אביגיל מייזליק

ספר בישול חדש "פשוט טעים לחגים" מאת אביגיל מייזליק

 ??????????

אין לי ספק שבכל יום ובטח בשישי שבת כל אחד מאיתנו עושה את המיטב הקולינרי שלו למשפחתו ולעצמו. המאכלים של יום שבת, ארוחת ערב שבת וכן גם ארוחות השבוע. אבל ארוחת חג חייבת להיות מיוחדת, משהו שעוד ידובר עליו, משהו שנצרב בזיכרון המשפחתי, אני יודע מעצמי, ברווז צלוי של ראש השנה, מעולם לא הכנתי בחג או הזדמנות אחרת. והנה שוב אביגיל מייזליק כאילו קוראת את המחשבות שלי לרעיונות למשהו טעים ואיכותי אבל שונה מכל שאני מבשל, או אתם. מוציאה ספר חדש:

 

ספר הבישול "פשוט טעים לחגים" מאת השפית ועיתונאית המזון אביגיל מייזליק, בהוצאת "דני ספרים" ובהוצאת "מייזליק", הוא הספר השישי בסדרת ספרי בישול המאגדת בתוכה מתכונים שכשמם כן הם, פשוטים, טעימים ומשמחים.

זהו אולי הספר המשפחתי ביותר בסדרה "פשוט טעים". רגעי החג הם רגעים משפחתיים במיוחד, בהם מתכנסים כולם יחד מסביב לשולחן, נהנים מהמטעמים המיוחדים המתאימים לזמן ולמקום, כאשר לכל חג ריח, צבע וטעם משלו. זיכרונות הילדות של כולנו שזורים ברגעים הקסומים של החגים, של שולחן מלא מטעמים ומסורת, של עוגה ששום טעם בעולם לא ישווה לה ושל תבשיל בשר חגיגי השמור במיוחד לרגע הזה. לא דומה המטבח של פורים למטבח של יום כיפורים, וההכנות לט“ו בשבט, שונות מאד מאלו של שבועות, אך לכולם מכנה משותף אחד, אווירת החג שמשרה את טעמה המיוחד על המאכלים והופכת אותם להרבה, הרבה יותר טעימים.

 פשוט טעים לחגים מאת אביגיל מייזליק

פשוט טעים לחגים מאת אביגיל מייזליק

בין המתכונים: ראש השנה: באס צלוי בתנור ברוטב הדרים, שום ובזיליקום; צלי בקר שחום בדבש במילוי פירות יבשים; עודות דבש אישיות עם קרמל ותפוחים. יום כיפור וסוכות: מרק עוף עם קרעפלאך בשר מופלאים של סבתא; עוף ותפוחי אדמה צלויים ברוטב רימונים ודבש פיקנטי. חנוכה: סופגניית "היער השחור"; לביבות ירקות צבעוניים; סופגניות גבינה מופלאות ללא תפיחה. ט"ו בשבט: סלט חסה עם פירות יבשים וזירעונים; צלי עוף עם ירקות ופירות יבשים; פירות יבשים במילוי בשר; לביבות דובדבנים עם שמנת חמוצה. פורים: סלמון בפפריקה, שום וכוסברה; בשר ברוטב פטריות יין ודבש; אוזני המן של אמא במילוי פרג ואגוזים. פסח: עוגת אגוזים ושוקולד פשוטה ומנחמת; "פאי" טוויל ממולא גלידת קוקוס שוקולד חלומית; סלט גזר עם אגוזים קצוצים ורצועות תפוח. שבועות: לזניה במילוי ירקות כתומים וגבינות; מקלות בצק במילוי גבינות ושומשום; קרם גבינה בכוס עם אגסים צלויים ביין; בצק עלים מקורמל במילוי פנה קוטה וניל ופירות אדומים.

 

איך שעיינתי בספר רצתי למטבח להכין ולנסות כמובן בטוויסט שלי מתכון של בטטות צלויות בסילאן וחרדל ממתכוני חג פורים, רק שהוספתי דלעת שהיא מסימני החג.

??????????

אני חייב להכין את חלת הכוסמין וסילאן ולהפתיע בחג הזה מתוך המתכונים שלה לראש השנה. ויש מתכון לקציצות עלי סלק, קרא וכרישה, איזה יופי של סימנים ועוד לצמחוניים ולאחרים.

ןתבשיל בשר הראש עם החומוס ליד האורז עם המשמשים שלה.

 

אבל לא רק לראש השנה, לכל חג היא מקדישה מתכונים לא שגרתיים ומיוחדים, נו מרק עוף עם קרפלעך לערב כיפור, וממול סמבוסק חומוס לאיזון בין העדות, או סלט שטמר עם גזר ועדשים, תודו שלא ניסיתם את זה.

כך היא מקדישה מתכונים מיוחדים לחנוכה, לטו בשבט, לפורים, ופסח עם מתכון של ממרח כבד ואגוזים, וצלי הבשר ביין ועוד.

 

בקיצור זה לא רק ספר למתנה, זו המתנה שלכם לעצמכם ולמשפחה שלכם, אם ספרי בישול היו מיותרים ולא נחוצים לא היו מוציאים אותם לאור. ספר בישול טוב זה האור שבמטבח, כי מה זוכרים? את הוכל הטוב ( לא את הניקיונות וכמה טרחתם) , אוי כמה בא לי שכבר היה שבועות….

 

השפית ועיתונאית המזון אביגיל מייזליק הוציאה עד היום חמישה עשר ספרי בישול, כולם רבי מכר. זהו ספרה השישה עשר.

 

אביגייל מייזליק מספרת: "היה כל כך כיף לאסוף את מתכוני החג החגיגיים הללו, ולאגד אותם בספר אחד שכולו חגיגה. חלקם מתכונים ותיקים שעבדו בשבילי שנים רבות. אחרים חדשים שנאספו עם השנים מבתים אחרים, ומחגים אחרים, אך כולם מלאי אהבה וחיבה לחגי ישראל ולאוכל המיוחד שמביא כל אחד מהם בכנפיו".

"פשוט טעים לחגים" מאת אביגיל מייזליק. צילום וסטיילינג: שושי סירקיס. הוצאת "דני ספרים" והוצאת "מייזליק", 143 עמודים. כריכה קשיחה. כשר. מחיר לצרכן 108 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

 

 

שתפו את הפוסט!