29 במרץ 2024 4:23
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בולרו X3 מופע בלט מודרני של בלט גטבורג

 מופע בלט מודרני מהמדהימים שראיתי. חיבורים מדהימים בין היצירה של ראוול- בולרו

לבין עבודה של 3 כוריאוגרפים שונים בהיבטים שונים ולהקת בלט שוודית מעולה.

המופע מתקיים בבית האופרה משכן אומניות הבמה בתל אביב והוא מקבל ממני המלצה ( אם עדיין תשיגו כרטיסים למוצ"ש ואני מאמין שכן ).

בלט גטבורג היא נדבך נוסף ומיוחד בין להקות המחול המודרני העכשווי והגדולה בסקנדינביה.

יש בה 39 רקדנים ממדינות שונות שהמייחד אותם זו הטכניקה והכישרון המלווה עם כושר פיזי נמרץ המעביר לצופה זרמים של אנרגיה. ואכן הבלט בוחר לו לעבוד עם אומנים נועזים יחד עם כוריאוגרפים אחרים ידועי שם.  הבלט מכוון מטרה בהעברת החוויה לצופה באופן רבגוני ומעניין.

https://www.youtube.com/watch?v=5loJZ2jMd9I

בולרו X 3 או  3X BOLERO  זו יצירה המורכבת מאוסף של 3 יצירות מחול המשתמשות בבולרו של רוואל באופן שונה.היצירה מעובדת על ידי שלשה כוריאוגרפים שונים.

מה שמדהים הוא פשטות התפאורה מאידך והתחכום שבשימוש בה.

לפנינו שלש וריאציות שונות ומרתקות לבולרו:

מתחילים עם    WALKING MAD או " הולכים בטירוף " בכוריאוגרפיה של יוהן אינגר .Johan Inger את היצירה הזו הוא יצר עבור תיאטרון המחול ההולנדי וניתן לראות את העיבוד הזה ביו טיוב.

https://www.youtube.com/watch?v=y1YUllZ4mpI

יצירה דרמטית סוערת, ארוטית משהו עם קיר מינימליסטי שיכול לשנות צורה, לנוע, לפתוח דלתות, לשמש מסתור או פינה אפלה ו/או לשכב ולקום. וכך עם הרקדנים העומדים לרשותו והקיר הוא עושה עבודה נפלאה. המוסיקה מנוגנת בהקלטה של תזמורת מונטריאול הולכת ומתעצמת וכך גם החוויה המתעצמת על הבמה. ( 30 דקות) 9 רקדנים.

לאחר מכן מוצג על הבמה ( לאחר הכנות והחלפת קיר בקיר מרובע מחזיר אור במידה מסויימת) אורלו B. בריקוד הזה בו משתתפים 5 רקדנים הכורגוגרפיה שיצר קנת' קוונסנטרום Kenneth Kvarnstrom עם מוסיקה בעיבוד יוקה רינטמאקי המבוססת על הבולרו של רוואל הצופה נודד לעולמות אחרים. המוסיקה עצמה מופרעת ביותר! העוצמה ההולכת וגוברת גורמת לכל הברגים בראש להשתחרר , אני כצופה ראיתי שם עולם צללים תת מימי של יצורים מוזרים, או אולי בכלל מדובר על עולם אפל כוחני משהו. על כל פנים התלבושות הריקוד והמוסיקה לא יתנו לך מנוח ואתה כצופה תהיה מרותק לכל תנועה על הבמה. ( 30 דקות)

צילום יח"צ Ingmar Jemberg

הקטע האחרון ( לאחר ההפסקה ) רב המשתתפים ואולי המוזר ביותר שראיתי עד עתה הוא .EPISODE 17  כאן הכוריאוגרף אלכסנדר אקמן הציג את הרקדנים כאוסף של אנשים לדעתי בחזות אסיאתית משהו ( יפנית) כשגברים לבושים כנשים וההבדל בין המינים לא ברור, והנושא הוא איך זוגות, קבוצה או בודדים מציגים את הבולרו בעיבוד של ברנרד מטראקי. 17 סצנות מטורפות, מצחיקות ומעוררות דיון בקהל עצמו. ביצירה זו יש התייחסות מיוחדת לבגדים וכמובן הפאות שמשנות את חזות האדם. בהחלט יצירה משעשעת ובעלת עוצמות משלה במיוחד עם העיבוד המוסיקאלי המיוחד לבולרו.

מופע הבלט היה לדעתי בהחלט חוויה בלתי נשכחת ובלתי שגרתית. רוח צפונית מסקנדינביה הרחוקה מרעננת את העולם הקלאסי של הריקוד המודרני אליו הורגלנו בארץ.

למעוניינים לצפות בעוד קטעים או באחד האתרים מצורפים קישורים

זהו קטע יו טיוב בו צפיתי לפני לכתי למופע, קטע מלא אנרגיות המצביע על היכולת הגדולה של הרקדנים.

http://www.youtube.com/watch?v=sc4SWBP5KS0

שתפו את הפוסט!