19 באפריל 2024 17:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ברביקיו סרט צרפתי

לא להחמיץ

קומדיה חביבה. אבל חשוב, אל תתבלבלו בשם הסרט "ברביקיו" כי אני הבטחתי לעצמי לא להיכנס רעב לסרט… כי הייתי בטוח שזה סרט על חגיגת בשרים, ואחר כך כשהתפקעתי מצחוק זה "הפריע"!

אז למה לקרוא לסרט "ברביקיו"?? הנה מה שהבמאי אומר: "אני אוהב את המילה, יש לה צליל יפה וזה נותן לך מיד את התמונה של משפחה וחברים, מזג אויר טוב, חופשות, פשטות והנאה משותפת. יש גם משהו נחמד באכילת בשר (לפעמים כזה שמבושל לא טוב) עם הידיים  (שדווקא בושלו היטב). אני אוהב את העובדה שברביקיו זה משהו שאפשר לעשות רק בקבוצות. אתה אף פעם לא עושה ברביקיו "לבד", מאידך יש הרבה ענין סביב האוכל והארוחות בסרט כך שטוב שלא נכנסתי רעב.

ברביקיו1

הסרט עוסק בחברות. החברים שלך לפעמים הם כמו המשפחה, הם אלו שתתייעץ עמם, אלו שידעו ממך על דברים הרבה לפני המשפחה. החברים הם התמיכה שלך והקשרים שלך דרכם גם לאנשים אחרים שמרחיבים את שרשרת החברות וההיכרות.

הסרט הנו מעין אוטוביוגרפיה של אנטואן (למברט ווילסון) המקבל התקף לב, חוזר מעט לאחור ושוב מתקדם עם התובנה של אנטואן שאם כל חייו שמר על אורח חיים בריא ושמרני הגיע הזמן אולי לחשב מסלול מחדש.

החברים שלו הם חבורה די מאוחדת ומיוחדת, בתוך החבורה אתה כצופה יכול לצפות בתפקידים של כל אחד ובמרקם היחסים: יש לנו זוגות נשואים, זוג גרוש ורווק. הבעיה היא שלאחר תקופה ארוכה החברים הופכים להיות כמו המשפחה האמיתית שלך, עם כל העימותים, הקנאה וכל אותם דברים שלא מעזים לומר, בדיוק אותן הבעיות שאתה נתקל בהן עם בני המשפחה שלך. החברים שלך מוציאים אותך מדעתך, משגעים אותך, אבל בסופו של דבר אתה לא יכול לחיות בלעדיהם.

יש בסרט סיטואציות מעניינות ולא שיגרתיות כגון: איך מתמודדים עם בני זוג שמתגרשים במסגרת החברות המשותפת? איך אתה מתנהג כשבן זוג חדש מוצג בפני חברים וותיקים? איך אתה מסייע לחבר שהקריירה שלו בנפילה בלי לגרום לו לחוש רע? איך אתה מתנהג לילד של חבר שסטה מדרך הישר? מה אתה אומר לחבר וותיק שנהיה קצת בלתי נסבל? איך מישהו יכול להיות חבר "אמיתי"? היו גם כמה דברים מעשיים שעניינו אותי – איך עושים את חלוקת החדרים בחופשה משותפת בוילה אחת? ואיך נעשית חלוקת המטלות הביתיות בחופשה שכזו? אתה יכול לדבר על סינדרום הברביקיו לפיו מי שמניח את הבשר על הברבקיו בטוח שהוא סיים בכך את כל המטלות ואשתו צריכה לעשות את הקניות, הכלים ולחנך את הילדים.

 

 

ברביקיו 2

אנטואן מסדר לכולם חופשה בוילה מבודדת שם נבחנים היחסים בינם לבין עצמם. הסרטים הצרפתיים ניחנים בסוג של ריאליזם שאין בסרטים אחרים, כאן בוילה המון נושאים עולים וטופחים להם בפנים.הארוחות הן חשובות בסרט – פעמים רבות מפגשים חברתיים נשענים סביב שולחן. עם השנים והגיל לאוכל יש חשיבות גדלה והולכת. מסתבר שלכל אחד יש תפקיד שהוא לוקח על עצמו או שאחרים מטילים עליו ובמידה מסויימת הוא נבחן על כך במארג החברתי… בכל קבוצה ישנם המובילים ומאידך אלה שהם יותר פסיביים. יש כאלה שמרגישים שמתעלמים מהם. הקבוצה הזו חוותה כבר את "תור הזהב" שלה, ומתגעגעת לימי הנעורים כשהזכרונות עולים. התקף הלב של אנטואן גורם לו להבין יותר מן האחרים שזה הזמן לדבר על דברים שונים, ואולי גם לעשות מעשים שיכולים אפילו לפגוע, כדי להחיות את הקבוצה. אנטואן מחליט שהוא צריך להגיד בקול רם את כל מה שעל ליבו.

אז מה הופך אותו לקומדיה? הדמויות, ההתנהגויות, המוזרויות, האמירות והרבה רגעים מצחיקים.

 

וכקומדיה הוא מענג את ימי הקיץ החמים בערב של כיף והינתקות מהיום יום…

 

 

במאי : אריק לאבן Eric Lavine

תסריט: אריק לאבן, הקטור קבאיילו רייס Eric Lavine & Hector Cabello Reyes

עריכה : וינסן סופרנניירי

צילום:  פרנסואה הרננדס

עיצוב:  סנדרין ג'רון

מוסיקה מקורית: גרגרוי לואיס, רומן טרשר

הפקה: סם פלייה, וינסן רוג'ט, פרנסואה קורנו.

הפקה: סם פלייה, סטודיו קנל,TF1 Cine France 1888

שחקנים

אנטאן : למברט וילסון Lambert Wilson

בפטיסט: פרנק דובוסק   Franc Dubosc

אוליביה : פלורנס פורסטי Florrence Foresti

איב: גיום דה טונקדק Guillaume De Tonquedec

לורן: ליונל אבלנסקי

ז'אן מישל: ג'רום קומנדר

ורוניק: סופי דוץ

לור: ליזין מייס

גיום: לוקס לאבאין

הוגו: קורנטין לבאין

אלכסנדר: סטפן דה גרוד

     צרפת 2014 , 98 דקות צרפתית תרגום לעברית

הפצה בארץ קולנוע חדש בע"מ

החל מ-14 באוגוסט בסינמטק תל אביב , קולנוע כוכב רמת השרון וברחבי הארץ

שתפו את הפוסט!