25 באפריל 2024 12:31
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג'ואל פרהאם בהופעה בישראל

זו אינה הופעתו הראשונה בישראל של ג'ואל פרהאם, עמית פרידמן סקסופון

מספר כי באקראי נכנס פעם לשבלול בתל אביב שם הופיע ג'ואל פרהאם ונשאר פעור פה.

כעת ג'ואל פרהאם מופיע בארץ שוב ויחד עם הרכב ישראלי מצוין הוא הגיש לנו ערב ג'אז

איכותי מלטף משהו, ענוג ותענוג לאוזן.

ג'ואל פרהאם הוא נגן סקסופון אמריקאני מניו יורק.

בן רטליף מבקר המוסיקה של ה ניו יורק טיימס כתב עליו "הוא נשמע נהדר ומאד נינוח כשהוא מנגן בסקסופון טנור שלו". הבלוגר טום רייני כתב עליו "לא משנה אם הוא מנגן ג'אז שמרני או הרפתקני, לא משנה מה המקום או הסגנון, הוא תמיד כבש אותי עם הסאונד החם שלו. עם ההרמוניות העשירות והמיומנות ביצירת איזון בין נגינה קצבית וסווינגית לנגינה חופשית ופתוחה".

פראהם יליד ויסקונסין קיבל תואר ראשון במוסיקה מבית הספר למוסיקה מנהטן. הוא הקליט שלושה דיסקים אחד מהם עם ברד מלדאו. האלבום   D'ONT EXPLAIN , היה אחד האלבומים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו לג'אז.

ג'ואל פרהאם הופיע הרבה ושיתף פעולה עם הזמרת ג'יין מונהייט, וכן עם חבר הילדות שלו ברד מלדאו. במהלך הקריירה שלו הופיע לצידם של אמנים רבים ביניהם מיינרד פרגוסון, בטי קרטר, לי קוניץ, קורט רוזנוינקל, אנדרו היל, פט מרטינו, דינה דרוז, תזמורת הויליג' ונגרד , קייל איסטווד ועוד.

באלבומו האחרון שיצא במאי נגנו לצידו קני ברון בפסנתר, רופוס ריד בבאס וויקטור לואיס בתופים. בקיץ האחרון הופיע ברחבי אירופה, בפסטיבלי ומועדוני ג'אז , כמו הדוק דה לומברד בפריז, פסטיבל הג'אז בסציליה, עם המוסיקאי הישראלי עומר אביטל וחמישייתו ברחבי איטליה, כמו כן הופיע בספרד, קנדה וארצות הברית. בחודש אוקטובר ערך סיור ארוך ונרחב באוסטרליה ובנובמבר סייר בגרמניה.

כאן בערב הזה הוא ניגן עם ההרכב הישראלי יצירות נעימות מאוד של סוני רולינס. בהרכב השתתפו: עמית פרידמן – סקסופון, הוד מושונוב – פסנתר, גלעד אברו – באס, ושי זלמן – תופים

 

המופע היה בזאפה הרצליה, המקום היה מלא עד אפס מקום מה שמעיד שיש קהל אוהד ג'אז איכותי בארץ.

זהו המופע השני בסדרה ג'אז חם מה שאומר שכדאי לעקוב אחרי פרסומים  כי יש למה לצפות

שתפו את הפוסט!