19 באפריל 2024 4:17
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג'ו מקברייד מגיש ג'אז חם

 

ג'אז ממזמן זו מוסיקת עולם שאינה נישה. צעירים ומבוגרים כיום נוהרים למופעי ג'אז, יש במוסיקה הזו חיבורים שאתה כמאזין ממש מתרגש, ולא רק נהנה, זה מחזיר אותך לשורשים של המוסיקה.

יש בארץ כל כך הרבה אומני ג'אז, ויש הרבה אירועי ג'אז, ומגיעים גם אורחים מחו"ל ויצא לי לראות גם את חלקם. אבל יש חברת הפקה אחת, אני לא בדיוק מכיר אותה, קוראים לה " שמים" שמפיקה את אירועי ג'אז חם. ולאירועים הללו הם בוחרים אומנים מהרמה הכי גבוהה שאפשר ולכן הקרדיט.

אחרי שצפיתי במופעים של ג'וניור מאנס טריו, מריה דה בארוס, גם של פטשקה אחד מגדולי האומנים בארץ, סטיב קיון ועוד הגיע כעת וצפיתי במופע של ג'ו מקברייד.

ג'ו מקברייד אחד ממוסיקאי הג'אז העכשוויים והפופולריים ביותר של היום נעוץ ביסודות מוצקים של כשרון. כשהוציא את האלבום הראשון שלו ב Heads Up Internationalהוא הפך לפייבוריט של ז'אנר הג'אז. הוציא אלבומים רבים כמו;

 Gift for Tomorrow, Keys to Your Heart , Double Take   ו Lookin for a Change  . השתתף בסרט העלילתי  "The Riff"שעוסק בסצנת הג'אז של ניו אורלינס בבימוי מארק אלן. מקברייד החל לנגן בפסנתר בגיל 4 וכמתבגר החל לנגן ולשיר במועדוני ג'אז. באותה תקופה החל לסבול ממחלת עיניים ניוונית עד שהתעוור לחלוטין. העיוורון לא עצר את תשוקתו העצומה למוסיקה והוא המשיך את לימודי המוסיקה שלו בביה"ס מיסורי לעיוורים, ואח"כ באוניברסיטת  וובסטר בסנט לואיס. ההתמחות שלו הייתה בג'אז.

בביקורו העכשווי  ( שהסתיים ) הגיש ג'ו מקברייד בעיקר משירי ריי צארלס. אולי משום שהוא עיוור אולי כי הוא מתחבר, וכן ג'ו מקברייד אמנם התעוור בגיל 4 אבל למד לנגן והוא רץ עם האצבעות על הקלידים בווירטואוזיות, מוציא קולות גבוהים, פלצטים מדהימים והוא החזיק מופע של שעה  שהיה יכול להחזיק קהל עד הבוקר.

ג'ו הוא אמן  וזמר ג'אז בעל טווח ומשרעת על מספר סגנונות מג'אז עם גוספל ודרך R&B שירי נשמה, פאנק, פופ, היפ הופ וסגנונות רבים אחרים את הכל ובעיקר את הנשמה הוא נתן במופע הזה שלו בארץ ( ראיתי ברקאנטי).

אחד השיאים במופע היה השיר " קרייזי " (“Crazy,”) שבו הוא מרחיה  את עבודת האצבעות המהירה על הפסנתר ( קלידים) ומוציא את הקהל מדעתו.

מקברייד לא רק שר ומנגן ג'אז  הוא יוצר ומאלתר משהו חדש מקורי ואפילו שהו שר ומנגן ריי צ'ארלס זה הוא עצמו.

במופע הוא הגיש בין היתר מלהיטיו של ריי צ'ארלס כמו: "Georgia On My Mind", "Unchain My Heart" ו "I Gotta Woman".

את מקברייד לווה הסקסופוניסט הבינלאומי רב התשבחות, קני בלייק, אשר מופיע כבר למעלה מ30 שנה. הצליל החלק שלו מרגש קהלים ברחבי העולם, אך הוא עדיין שומר את שורשיו וביתו בפיטסבורג. הוא הוציא חמישה אלבומים במגוון רחב של סגנונות; סווינג, בלדות, לטיני וסטנדרטים מכל מיני סוגים. הוא עבד עם נגנים מהשורה הראשונה.

ליווי

אסף חכימי – בס

אביב כהן תופים

קטע המחשה של אביב כהן

הפקה וארגון " שמים"

השמים הם הגבול…..

שתפו את הפוסט!