25 באפריל 2024 8:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דון פסקואלה לדוניצטי בסימפונט רעננה

דון פסקואלה היא אופרה בשלש מערכות שכתב דוניצטי ואשר הפכה לחביבת הקהל עד היום בשל העלילה המשעשעת והמוסיקה מלאת החיים התוססת ומהנה

אולם הקונצרטים של משכן אומנויות הבמה, הסימפונט רעננה אינו יכול להכיל הפקה גרנדיוזית של אופרה כפי שמקובל בבתי אופרה, ואכן השכילו כאן לעשות התאמה מכסימלית למקום ולזמן, התפאורה די מינימלית ( אהבתי את החינניות של שינוי התפאורה בין המערכות) התזמורת מינימלית אולם איכותית, והביצוע עצמו על ידי הסולנים ו" השחקניות " של סולני מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית.

הסיפור עצמו הוא תככים וערמומיות בתחבולות כאשר יש לנו עשיר קשיש חמדן ומלא תשוקה לנשים צעירות וכאן בניגוד לאופרות עגמומיות אנחנו מוצאים את עצמנו צוחקים, לפעמים עד כדי גיחוך ושמחים לאיד של גורלו של דון פסקואלה.

מנצח, מנהל מוסיקלי ופסנתר דוד זבה

נגן ראשי, כינור נתאי צרי

כינור פליקס גר

צ'לו קונסטנטין סוקולוב

קונטרבס מיכאל אנוחין

חצוצרה סרגיי טרקורב

סולנים:

אור בן נתן – דון פסקואלה

שירי הרשקוביץ – נורינה

עודד רייך – מלטסטה

גיתאי פישר – ארנסטו

ענת צ'רני – אחות\משרתת\ נוטריון

הדר עטרי, שי בלוך, יעל סייג – משרתות

יוסי צבקר-צלם

 

יוסי צבקר-צלם

סיפור המעשה: דון פסקואלה, איש קמצן ומזדקן, מחליט להתעלם מגילו ולהינשא לאישה צעירה. ד"ר מלטסטה, לא ממש אוהב את הרעיון ומחליט ללמד את פסקואלה לקח. הוא מציג בפניו את סופרוניה ככלה מיועדת, צעירה ביישנית, צנועה וכנועה במיוחד. מה שפסקואלה לא יודע הוא, שלמעשה זוהי נורינה, שמאוהבת זה מכבר בארנסטו, אחיינו הצעיר.

מיד לאחר טכס הנישואין מגלה סופרוניה – נורינה את פרצופה האמיתי. לחרדתו של בעלה המבוגר והקמצן, היא משתלטת על משק הבית והופכת את עורה.

את הפתרון לכאוס שנוצר מספק, איך לא, מלטסטה ה'שדכן', ומציע לפסקואלה לגרש את אשתו. פסקואלה נעתר ותוך כדי התרת הסיבוך מבין, כי האוהבים הצעירים, נורינה וארנסטו, בעצם 'עבדו' עליו. אלא שלפעמים יש אהבות שמחות ואופרה זאת מסתיימת בטוב. דון פסקואלה מקבל את המציאות בהבנה ובחיוך, מאפשר לארנסטו להינשא לנורינה, והכל בא על מקומו בשלום. האהבה הצעירה מנצחת ובגדול.

את העלילה המיוחדת הזאת הפך דוניצטי לאופרה קלילה והומוריסטית, אותה מעלים זמרי מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית ביחד עם נגני תזמורת סימפונט רעננה. תלבושות ססגוניות, תפאורה מרהיבה, האופרה הוצגה בליווי כתוביות תרגום בשפה העברית.

משעשע.

שתפו את הפוסט!