19 באפריל 2024 5:53
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האנסמבל הקולי הישראלי בדואט נבואי קוסמי עם יוני רכטר

יוני רכטר  יליד תל אביב , זמר, מלחין, מעבד מוסיקלי, בטח מוכר לכולנו מלהקת כוורת שמעתי שהיא מתאחדת מחדש, הוא האיש שמאחורי הלחנים והעיבודים של המופע  שלו יחד עם האנסמבל הקולי הישראלי ו אסף רוט.

שתוף הפעולה בין האנסמבל הקולי הישראלי לבין יוני רכטר החל לפני ארבע שנים בעבודה על היצירה המוסיקלית "איתמר פוגש ארנב".   מספר המנהל המוסיקלי ומנצח האנסמבל, יובל בן עוזר: " יוני צלצל אלי וסיפר על יצירה שהחל לכתוב לטקסט של דוד גרוסמן בו הוא מייעד תפקיד מרכזי למקהלה ושאל אם נרצה לקחת בה חלק. בפגישה הראשונה הראה לי יוני את ההתחלה, שכבר היתה כתובה, יוני הגיע לחזרות של האנסמבל ויחד עם הזמרים, ניסינו את הקטעים כדי שיוני יוכל להתרשם ולהחליט מה להשאיר ומה לתקן. ומכאן החל שתוף פעולה מוצלח ואחרי תהליך של כמה חדשים עלתה האופרה/מחזה מוסיקלי בהפקת התזמורת הפילהרמונית"

הקשר המוצלח שנוצר בין המלחין המוערך לבין זמרי האנסמבל  הביא לרצון לבדוק שתוף פעולה נוסף. "שוב נפגשנו אצל יוני בבית", מספר בן עוזר,  "הוא הראה לי שירים וחומרים מוסיקליים יפהפיים שלא הכרתי  אשר הוא מאד רצה להביא לידי ביצוע."  הפגישה הזו הולידה את הערב הנוכחי בו יחלקו האנסמבל הקולי הישראלי ויוני רכטר את הבמה במפגש מוסיקלי מענין ורב גוני. אליהם יצטרף נגן כלי ההקשה והמעבד אסף רוט, המופיע עם זמרים כשלומי שבן וברי סחרוף כמו גם עם תזמורות המובילות .

המפגש הזה בין יוני רכטר לזמרי האנסמבל ולמנצח יובל בן עוזר יצר אירוע קולי מיוחד שבו לא מארחים את יוני רכטר אלא הוא שותף מלא על הבמה ולכל תהליך היצירה מה שבסופו של דבר נתן ביטוי מיוחד במופע.

אז מה שמענו בין היתר, את " קילפתי תפוז" את "שיר העמק" את " התחלה-פתאום- הקשבה" , " שלש בלילה בעיר", סשה בפסז' שהיה מאוד הומריסטי מילים של שמוליק לוי ועיבוד של צבי שרף, " "איתמר פוגש ארנב " גם הוא שיר הומריסטי של דוד גרוסמן ," שיר הקוראסון" של חנוך לוין בעיבוד צבי שרף ועוד. האומן סף רוט הפליא בקסילופון, חצוצרה ואקורדיון ובכל נראה שהוא וירטואוז מולטי סיסטם שממש זכה לתשואות במיוחד על " שיר היקינטון" ו "מה עושות האיילות בלילות"

חלק מהשירים הם שירים חדשים או כאלה שאינם מוכרים, כמו: "סביב לירושלים" למילים של דליה רביקוביץ, "לאט עולים סוסי", "גדולים כבריכות" ו"כי נצא לכרים" למילים של דוד פוגל, עיבודים חדשים לשירים מוכרים "קילפתי תפוז" בעיבוד של גורי אגמון, "שלוש בלילה בעיר" בעיבוד של עדי רנרט, "מכון המסג' של סשה בפסג' " בעיבוד של צבי שרף וכמובן, קטעים מתוך "איתמר פוגש ארנב", "שיר נבואי קוסמי עליז" ועוד.

בקיצור חגיגה ווקלית מוסיקלית.

המופע הבא של האנסמבל יהיה בחודש 11/2013 והנושא תהילים מאת המלחינים הגדולים.

שתפו את הפוסט!