25 באפריל 2024 20:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הג'יפסי קינג'ס בתל-אביב עם מירי מסיקה – Gipsy Kings

??????????

20190319_221749AQ

להקת הג׳יפסי קינגס הגיעה לסיבוב הופעות בישראל עם האורחת המיוחדת – מירי מסיקה! הלהקה שהפכה לסמל של המוזיקה הספרדית, בהרכבה המקורי, מלווה ב-10 נגנים,״ג׳פסי קינגס״ (Gipsy Kings), הלהקה שהפכה לסמל של המוסיקה הספרדית חידשה ב-1980 את השיר הדרום אמריקאי "באמבולאו" שהפך ללהיט עולמי ובאותה השנה הקליטה את האלבום   "Gipsy Kings" שמכר מיליוני אלבומים בעולם. בין הלהיטים המוכרים של הלהקה: "ג'ובי ג'ובה",  "וולארה", גירסת כסוי לשיר של דומניקו מודוניו, "און אמור" ועוד.

זה עשרים וחמש שנה מאז שג'פסי קינג'ס תפסו את הקהל עם אלבום הבכורה שלהם מציגה הלהקה בפני מיליוני מאזינים תערובת ייחודית שאין לעמוד בפניה של סגנונות פלמנקו מסורתיים עם פופ מערבי ומקצבים לטיניים. מאז הלהקה סיירה כמעט ללא הפסקה בפינות המרוחקות ביותר של כדור הארץ ומכרה כמעט עשרים מיליון אלבומים, תוך שמירה על אותה סדרה של מוסיקאים וירטואוזיים.
וכעת הם הופיעו בהיכל התרבות בתל-אביב וזו לא הפעם הראשונה שלהם בארץ, הקהל אוהב אותם והם מחזירים אהבה לקהל.

מירי מסיקה שהוזמנה להתארח במופע בעצם הייתה רק זמרת חימום לשניים וחצי שירים בקושי וחבל.

??????????

??????????

"מוזיקה תמיד היתה תשוקה" אומר הגיטריסט המוביל טונינו באליארדו. "אפילו אחרי כל הזמן הזה, אחרי כל השנים האלה של סיור ועבודה, זה נתן לנו כל כך הרבה, התבגרנו, פתחנו במוזיקה וזה היה כל כך טוב בשבילנו ".

אין ספק שהם יודעים להלהיב את הקהל וזה רק חיכה לסימן שלהם לעמוד ולבוא עד קדמת הבמה, יאללה בלאגן. אנשים רקדו ושרו ואי-אפשר היה להישאר אדישים לשמחת החיים שלהם.

אין ספק שבעשרים וחמש שנה הם התבגרו (גם אנחנו…), חלק התחלפו אבל הטעם המשובח ממשיך להתקיים והם נפלאים.

עשרים וחמש שנים הוא נצח במוסיקת הפופ, אבל הסיפור של מלכי הצוענים מגיע הרבה יותר רחוק. המוסיקה שלהם משתרעת על פני דורות, לצלילי אבותיהם, ומשקפת את ההיסטוריה האקלקטית והפריפטית של הגיטנים, אנשים רומנים ספרדים שברחו מאזור קטלוניה במלחמת האזרחים בספרד.

הם יודעים להלהיב את הקהל וזה רק חיכה לסימן שלהם לעמוד ולבוא עד קדמת הבמה, יאללה בלאגן. אולם עם כל ההתלהבות שום דבר לא יכול היה להסתיר את ההעמדה הגרועה של הצוות על הבמה כאשר בפרונט נבנה חדר בקרה שהסתיר ליושבים בצד את הבמה, מערכת הסאונד ממש לא תפקדה כראוי. אבל שום דבר לא היה יכול לעצור את השמחה כי הקהל אהב אותם ויש על מה, השירה שלהם ממש מלהיבה, כובשת את הלב והם אמני גיטרה שאין שניים להם במוסיקה של ספרד.

ככה ראיתי
ככה ראיתי

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

20190319_221610AQ

מוזיקה תמיד היתה תשוקה", אומר הגיטריסט המוביל טונינו באליארדו. "אפילו אחרי כל הזמן הזה, אחרי כל השנים האלה של סיור ועבודה. זה נתן לנו כל כך הרבה. התבגרנו, פיתחנו במוזיקה, וזה היה כל כך טוב בשבילנו". "למרות שזה כבר 25 שנה, אנחנו רוצים להמשיך לייצר מוסיקה חדשה כי זה החיים שלנו, זה מי שאנחנו", אומר ניקולס רייס. "אבל אני חושב שיהיה זמן שבו נעביר את מלכי הצוענים לבנינו".

האולם היה SOLD OUT כולל המדרגות. ומי שלא היה לא יבין מה הפסיד, אולי מהווידאו שאושר לי לפרסם.

[

 

שתפו את הפוסט!