25 באפריל 2024 23:46
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" הזמנה למחול" קונצרט מיוחד בסימפונט רעננה

 

" בונבוניירה" אמרתי לרעייתי בסיום הקונצרט שצרף לנו המנצח גיל שוחט יחד עם אורית

פוגל שפרן מנהלת כללית של התזמורת הסימפונט רעננה.

החיבורים שלו לתקופת לואי ה14 ובכלל מתקופת הרנסנס ועד ימינו אנו היו מדהימים ומיוחדים.

גם הבמה נתנה חשיפה לכישרונות.

 

כבר הפתיחה העליזה של שוסטקוביץ – ואלס מתוך סוויטת גאז' מס 2, אני מכיר אותו בשם " ואלס הגעגועים" התזמורת הסימפונט רעננה נתנה ביצוע מרשים בהחלט.

על התזמורת ניצח גיל שוחט אשר זכה לאחרונה במגזין FORBES כדמות המשפיעה ביותר בתחום המוסיקה בישראל.

לא סתם ממשלת צרפת העניקה לו תואר אבירות, גיל שוחט אכן הוא כשרון נדיר בתחומו שיותר ויותר אנו נחשפים אליו ופוגשים אותו בקונצרטים ואירועים מוסיקליים. גיל שוחט הוא גם פסנתרן בחסד ובערב זה הוא גם ניגן להנאתנו. הוא הופיע כסולן עם כל התזמורות הישראליות וקצרה היריעה מלתאר את כישוריו , ניסיונו ובכלל.

 

היצירה השנייה שהוא בחר עבורנו היא זו האמורה להכניס אותנו לאווירה של ארמונות צרפת שם היין נמזג לגביעים והריקודים ברחבה  בעיצומם. הכוונה ליצירה " מאסק וברגאמאסק " מאת גבריאל פורה סוויטה תזמורתית אופ' 112 , פתיחה, מנואט, גאבוט, פסטוראלה.

לפורה הייתה קרבה לשירה עתיקה בהיותו מנגן על עוגב, גם לימודיו בתחום זה השפיעו רבות על סגנונו, ולכך יש השפעה רבה ביצירותיו והסולמות בהם הוא משתמש.

בשנת 1919 הוא כתב את היצירה הסוויטה  התזמורתית שלו " מאסק וברגאמאסק " המורכבת מפתיחה ומחולות שיביאו הנאה רבה למאזין. לאחר המנואט יגיע קטע גאבוט מלא חדוות חיים והפסטוראלה נחשבת לגולת הכותרת ביצרת מופת זו.

סולנית ואורחת כבוד שממש ריגשה אותנו הייתה הפסנתרנית דוראל גולן, אפילו ברגעים אלו של כתיבה תוך האזנה לנגניתה אני מצטמרר, פשוט נפלאה והרבה יותר. תמיד קינאתי בקוריאניות שמנגנות מגיל 0 ומגיעות לקדמת הבמה, הפעם יש לנו כחול לבן ומרגש לא פחות.

דוראל שהופיעה ב 2002 בגרמניה לצידו של בארנבוים, פוליני, אשכנזי  וארגריץ הוגדרה כ " סנסציונית מרגשת ומלהיבה" גם כאן בסימפונט רעננה היא צברה את זר התשואות שכל אומן היה מתקנא בה.

דוראל ילידת הארץ עדיין תלמידה באקדמיה למוסיקה בתל אביב אצל הפרופ' אריה ורדי, הייתה תלמידתו של דניאל גורטלר . זוכת מלגות קרן התרבות אמריקה ישראל נגנה לנו את " המצרי "

קונצ'רטו מס' 5 ב פה מז'ור לפסנתר ולתזמורת מאת סן סאנס..

סן סאנס החל להלחין כבר בגיל 3 ובגיל 11 כבר הופיע בקונצרטים. הוא הופיע בעולם כמנגן וכמנצח. במהלך אחת החופשות שלו בלוקסור במצריים, שם גם הלחין את הקונצ'רטו תוך שהוא מנצל נעימות מצריות וערביות. יצירה זו היא האקזוטית מכל יצירותיו. ריבוי המרכיבים ביצירה נותן תחושה של פנטסיה. המסע המוסיקאלי יכול לקחת את המאזין למסע על הנילוס.

לאחר שני פרקים מהירים הפרק השלישי עליז מאוד והוא מתחיל בקולות רועמים הנובעים מנגנית הפסנתר והתזמורת מצטרפת להמולה עם כלי הנשיפה  וכלי הקשת, בקיצור תענוג של קונצרט!

לאחר ההפסקה פונתה הבמה והפעם למחול אמיתי. הרקדן והכוריאוגרף עידו תדמור עם הרקדנית

סולנית הבלט הישראלי, רוני אפללו הגישו את סונטת אור ירח של בטהובן לנגינתו של גיל שוחט

פשוט ריקוד קלאסי מושלם המתחבר בהרמוניה עם נגינת הפסנתר.ברליוז אמר על הסונטה של בטהובן " אחד הפיוטים שהשפה האנושית אינה יודעת להעריך" תארו לכם את השילוב המדהים עם הריקוד.עידו תדמור , כוריאוגרף ורקדן, פגשנו אותו לא פעם על המרקע כשופט בתחרויות ריקוד וכרקדן, מורה לבלט קלאסי, מחול מודרני. ( אתם מבינים למה אמרתי שגיל חובב הגיש לנו בונבוניירה) למד בבת דור המשיך דרכו בלהקת " בת שבע" ב 2003 זכה בפרס התיאטרון הישראלי על יצירתו " מכתוב" לאחר מכן יצר את הריקוד למנגינת " ציפור האש " של סטרווינסקי עבור הפילהרמונית הישראלית, ועוד. תדמור רקד באירועים שונים מפורסמים כמו מול נשיא ארה"ב בוש ועוד גרף פרסים ותפקידים רבים בשיפוט וכוריאוגרפיה וריקוד. לאחרונה ב 2011 זכה בפרס היוקרתי " פרס לנדאו" של מפעל הפיס לאומנויות הבמה.

רוני אפללו נחשפה לעולם הריקוד בגיל 11 למדה בבת דור ותלמה ילין ופרצה את דרכה לעולם המחול תוך שהיא גורפת פרס במקום הראשון של תחרות ארצית מטעם האקדמיה המלכותית לריקוד בלונדון.

עקב ריבוי פציעות על הבמה היא בעיקר עוסקת בהוראת המחול ומורה לבלט.

לאחרונה השתתפה בערב גאלה לציון 45 שנה לבלט הישראלי.

זה הזמן להתרווח ולהרגע לנגינת הצ'לן של הסימפונט, קונסטנטין סוקולוב אשר ניגן לנו את "הברבור"  מתוך קרנבל החיות של סן סאנס, הקטע " הברבור" ביצירה נכתב לצ'לו ופסנתר, והפך לאחד הקטעים האהובים על מאזיני מוסיקה קלאסית. הנגינה מתארת את השיר האחרון של הברבור טרם מותו שיר ערב וחינני והמנגינה של הסולן לא מחטיאה את המטרה  לשמה כתב המלחין את היצירה.

קוסטנטין למד נגינה כבר מגיל 10 באקדמיה למוסיקה במוסקבה, עלה לארץ ב 1991 למד באקדמיה ע"ש רובין, שם זכה במקום הראשון בתחרות האקדמיה. זכה בפרסים ומלגות, וזכה לנגן ברסיטלים וקונצרטים כסולן עם התזמורות החשובות בארץ.

קונסטנטין הוא הצ'לן הראשי בסימפונט רעננה.

זה לא מפסיק מסע הפרלינים והטופינים שגיל שוחט מגיש לקהל, בוריס סולומוניק, נגן החליל צד של הסימפונט רעננה הגיש לנו כסולן את היצירה המענגת של שוברט וריאציות לנושא " פרחים קמלים "  מתוך הטוחנת היפה. באמת יצירה וירטואוזית ומעניינת.

היצירה עברה תזמור של האב פליקס סולומוניק ולמעשה זו הייתה הופעת בכורה בתזמור זה.

בוריס סולומוניק יליד 1973 למד באקדמיה למוסיקה ע"ש רימסקי קורסקוב בסנט פטסבורג.

בשנת 1990 עלה לארץ למד באקדמיה למוסיקה בתל אביב זכה במלגות. לאחר שירות צבאי למד והשלים לקראת תואר מאסטר בבית הספר הגבוה למוסיקה בהמבורג.

משנת 2001 הוא מנגן חליל צד בתזמורת הסימפונט רעננה.

לסיום שלף גיל שוחט את יצירתו, זו שכתב כבר בגיל 16.5 , הקונצ'רטינו לפסנתר מס 1

 

ולא רק אלא שאת היצירה שוב ביצעה דוראל גולן להנאת הקהל ולתשואות הסיום הרבות.

היצירה של גיל שוחט מושפעת ממוסיקה ערבית ששמע בבית המעורב מזרח מערב." ביליתי שעות רבות בהאזנה לאום כולתום" הוא אומר ואכן יש ביצירה הזו לסגור את מעגל המחולות מהואלס של שוסטקוביץ המשך בארמונות צרפת וכלה ביצירה הזו ובנגינה הוירטואוזית של הפסנתרנית.

יותר מושלם זה לא היה יכול להיות.

שמחת החיים לנשמה ולנפש האדם.

שתפו את הפוסט!