24 באפריל 2024 6:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסימפונט רעננה מגישה עד כלות הנשמה

התזמורת הסימפונט רעננה ממשיכה לרגש ולחדש, חייבים להעריך את המאמצים של הנהלת התזמורת והמנהלת הכללית הגב' אורית – פוגל-שפרן על הבאת נגנים מעולים מחו"ל ומנצחים אורחים משובחים. הפעם, יש לומר הם התעלו. יצאתי ספיצ'לסס מהקונצרט.

התכנית:

המנצח: סלבדור ברוטונס (קטלוניה)

סולנים: סרגיי נקריאקוב- חצוצרה ופלוגלהורן (רוסיה)

          ורה אוחוטניקובה- פסנתר (רוסיה)

התוכנית:

מוצארט: נישואי פיגארו, פתיחה

מוצארט: קונצ'רטו לקרן מס. 3 במי במול מז'ור, ק. 447

גריג: סוויטה לירית, אופ. 54 (אופ. 17)

ביזה: מבחר קטעים מתוך הנערה מארל, סוויטה מס 2

גריג: קונצ'רטו לפסנתר בלה מינור, אופ. 16

ארבן: ואריאציות על "קאסטה דיוה" מתוך בליני: "נורמה", לחצוצרה ולתזמורת

הפתיחה לנישואי פיגארו עשתה שמח בלב, סך הכל עברו עלינו ימים קשים והמוסיקה הזו של מוצארט משכיחה אותם, לא פלא שהאופרה נישואי פיגארו כבשה את לב הקהל הוינאי  אפילושסליירי עיכב את העלתה לבמה. הפתיחה לאופרה נישואי פיגארו היא לא ספר יצירה מבריקה. הכינורות וכלי הקשת עשו עבודה נפלאה. המהלכים המהירים והמבנה המיוחד של היצירה מדהימים את המאזין.

ההמשך היה משהו שטרם זכינו להתרגש כך, הסולנית הרוסיה ורה אוחוטניקובה- פסנתר, ניגנה סונטה לירית של גריג באופן נמרץ ומרשים כך שלא יכולת לשבת בשקט..

הסולנית המשיכה את חלקה גם ב גריג: קונצ'רטו לפסנתר בלה מינור, אופ. 16 קצת יותר רגוע

אבל היא מדהימה.   היצירה אחת הידועות והפופולאריות של גריג.

לאחר ההפסקה חווינו את כלי הנשיפה כאשר סוללה של נגני קרן התמקמה ובישרה על הבאות:

מוצארט: קונצ'רטו לקרן מס. 3 במי במול מז'ור, ק. 447 . מדובר ביצירה שמוצארט כתב בהערכה לידירו נגן קרן. יש כאן פרק אלגרו מהיר ונעים לאוזן אחריו פרק של רומנסה איטי ורומנטי מאודושוב פרק אלגרו נמרץ. השילוב של הקרנות הבאסונים והכינורות מעולה.ביצירה זו לזכרוני חווינו את נגינת הסולן הרוסי סרגיי נקריאקוב. אין כאלו ביצועים, נדיר, ממש נדיר.

         

אחד משיאי הקונצרט היה היצירה השמימית של ביזה: מבחר קטעים מתוך הנערה מארל, סוויטה מס 2 עבודת הכינורות וחליל הצד הייתה עבורי שיא השלמות ואני לא ראיתי מאזין וצופה אחד שלא הניע אחד מאבריו אם זו יד, רגל או ראש בקצב הנגינה.

הסיום הביא אותנו למלחין ארבן שהיה עצמו נגן חצוצרה אולם פיתח לעצמו קריירה של מנצח וגם הקים בית ספר לימוד נגינה בחצוצרה. ארבן בחר במלודיה מתוך האופרה " קאסטה דיווה " של בליני ואת הווריאציות האלו ניגן הסולן סרגיי נקריאקוב. צריך לשמוע בשביל להבין.

שתפו את הפוסט!