26 באפריל 2024 1:33
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ורודים – מגיש תיאטרון מחול ירושלים לחודש הגאווה

המופע ורודים. תיאטרון מחול ירושלים. צלם יונתן זלק.
המופע ורודים. תיאטרון מחול ירושלים. צלם יונתן זלק.

תיאטרון מחול ירושלים הגיש בסוזן דלל את המחול "ורודים" מאת איל נחום,יוצר ומנהל תיאטרון מחול ירושלים ו"תקוות מסע" מאת רוברטו סקאפטי, היוצר האיטלקי, מנהל להקת הבלט של תיאטרון טרייר בגרמניה.

מדובר במחול (ורודים) שהוא תמצית המלה "אמנות" במחול! לא עוד ריצות, הנפות וגילגולים אלא דמויות שתפורות לנושא וכל תנועה שם ואפילו כל הבעה יש בה מסר והיא מוגשת בצורה אמנותית שטרם ראיתי על הבמה.

המופע ורודים. תיאטרון מחול ירושלים. צלם יונתן זלק
המופע ורודים. תיאטרון מחול ירושלים. צלם יונתן זלק
המופע ורודים. תיאטרון מחול ירושלים. צלם יונתן זלק
המופע ורודים. תיאטרון מחול ירושלים. צלם יונתן זלק

הנושא דן בקהילת הלהטב"ים והוא מבוצע על ידי שני זוגות של גברים ונשים שמעבירים את הרגשות שלהם לקהל. המוסיקה, הפס קול האלקטרוני רועש, ממש מסיבת טרנס, זאת למרות שההשראה של הכוריאוגרף נובעת מתוך סצינת ריקודי הווג אשר משגשגת במועדוני הריקודים בניו יורק מאז שנות ה-80 והונצחה ע"י הזמרת מדונה בקליפ ללהיטה האלמותי "Vogue".
https://www.youtube.com/watch?v=GuJQSAiODqI

הדמויות אפילו בחלקן מציגות תנועה וסצנות מתוך היצירה, אבל מעל לכל התנועה, המחול שהבנים רוקדים לפעמים כמו בלרינה, שובי עין, מאידך הבנות מציגות דמות קשוחה ואולי מאיימת לפעמים.

??????????

??????????

??????????

המסך עובר למשהו דיגיטלי והמחול ממש מושלם, מתאים לקצב הרצחני של הטראנס ואתה חש את הסחרור העובר כמסר מהרקדנים לקהל שאולי בעצם המסר שבעולם הקר הזה כולנו ובטח אנשי הקהילה הגאה מחפשים קצת חום.

??????????

היצירה השניה "תקוות מסע" של סקאפטי, אשר מתגורר באירופה, מתייחסת אל מסעות ההגירה המסיביים אל יבשת זו, בהם אוכלוסיות שלמות מהגרות אל הלא נודע בתקווה לחיים ורודים יותר בתקופה רבת תהפוכות פוליטיות וחברתיות.

כל אחד מהצופים התבקש לבנות (בהפסקה) בית מנייר קרטון דק שהוכן מראש ולהניחו על הבמה (מסירה לרקדנית). האקט הזה הוא המסר של המחול לשאיפה לבית, התחלת המחול היא הבעה מרוכזת של הכמיהה לבית הול הבתים מנייר שהונחו על הבמה,וממשיך בהרצון לחופש והבריחה והריצה והחיפוש הבלתי פוסק. כאן פס הקול שונה, זו מוסיקה אפריקאית וערבית בקולאז' מקורי. התלבושות חופשיות כמו התלבושות של הפליטים והמחול אכן נותן ביטוי לנושא.

??????????

??????????

??????????

??????????

שיתוף הפעולה הייחודי בין תיאטרון מחול ירושלים ורוברטו סקאפטי, מתקיים בתמיכת המכון האיטלקי לתרבות של שגרירות איטליה בישראל (Istituto Italiano di Cultura). צוות המכון אשר התרשם מהרף האומנותי הגבוה של הלהקה, רואה בפרויקט ייחודי זה מחווה להעמקת קשרי התרבות בין שתי המדינות.

 

כוריאוגרפיה:       איל נחום ורוברטו סקאפטי

רקדנים:              אהד קלמי, ארבל גל, דולב מוסקוביץ, סיימון גנאג'י, אליה אטיאס
הפקה:                  צביקה מונסונגו
מוסיקה:              קולאז' ומוזיקה מקורית
עיצוב תאורה:      ג'ודי קופרמן
עיצוב תלבושות: ממ"י תלבושות
משך המופע: 60 דק'
מחיר כרטיס: החל מ- 60 ₪

אודות היוצרים והלהקה

 

איל נחום

איל נחום מנהלה האמנותי החדש והכוריאוגרף של תיאטרון מחול ירושלים רקד בלהקות מחול מהמובילות בארץ ובחו"ל, ביניהן הבלט הישראלי, בת דור, להקת המחול הקיבוצית ועוד. נחום הינו בוגר מצטיין של האוניברסיטה הפתוחה, מוסמך בהצטיינות יתרה של האקדמיה למוזיקה ומחול ע"ש רובין בירושלים ואת הכשרתו להוראת לבלט עשה בניו יורק בתוכנית משותפת של האקדמיה למחול של הבולשוי במוסקבה והאגודה הרוסית האמריקאית.
נחום משתתף בפסטיבלים וסדנאות שונים בארץ ובעולם וזוכה להערכה רבה על פועלו המחולי.


רוברטו סקאפטי
מנהל אמנותי / כוריאוגרף. נולד ברומא, איטליה.
למד בבית הספר האיטלקי של המחול ברומא ורוזלה היטאואר בקאן. יצר בתיאטרון סן קרלו בנאפולי ובתיאטרון דל'אופרה ברומא. בין השנים 1994 ל 2003 היה רקדן סולן בבלט של Ulm. משנת 1995 החל את הקריירה שלו בתור כוריאוגרף בכמה תיאטראות לאומיים ובינלאומיים כגון תיאטרון וירצבורג בגרמניה, תיאטרון Gauthier שטוטגרט גרמניה, תיאטרון של ברסט (צרפת), תיאטרון האנקרה (טורקיה) ותיאטרון Balé de Guaira ברזיל.
בין השנים 2004-2008 היה עוזר התיאטרון של Ulm וממנה מנהל אמנותי 2009/18.

מעונת 2018/19 – מנהל אמנותי וכוריאוגרף בתיאטרון טרייר.

 

להקת תיאטרון מחול ירושלים

להקת תיאטרון מחול ירושלים הינה להקה רפרטוארית ובה רקדנים וכוריאוגרפים ישראליים כמו גם משאר העולם. הלהקה הציבה לעצמה מספר מטרות והן, לשתף יוצרים בעלי סגנון ייחודי וחדשני בעבודתה, ליצור דיאלוג בין אישי ותרבותי המקרב בין אנשים ולהוות מרכז מוביל להפצת אמנות המחול. הלהקה נחשבת למוסד דומיננטי בירושלים, כמו גם בשאר חלקי הארץ ומאז היווסדה ועד היום זכתה לביקורות משובחות ברחבי הארץ ובחו"ל.
המופע הבא

ום ו', 26/7/2019, בשעה 14:00, מרכז סוזן דלל

לפרטים ורכישת הכרטיסים:

ירושלים:              תיאטרון מחול ירושלים 02-6795626

תל אביב:             סוזן דלל 03-5105656 או באתר: http://www.suzannedellal.org.il/

שתפו את הפוסט!