25 באפריל 2024 20:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוסה פורסל וירטואוזית בפלמנקו

 

זו הפעם השניה בזמן האחרון שחוסה פורסל מגדולי רקדני הפלמנקו בספרד מגיע לארץ למופע מדהים. המופע הקודם שלו חתם את אירועי מחולוהט בסוזן דלל לפני חודש. שמחתי שהוא נענה להזמנה להופיע שוב בארץ, מדובר ברקדן פלמנקו וירטואוז שאין שני לו.

המופע של חוסה פורסל פתח את עונת המחול 2013-14 בהיכל אמנויות הבמה הרצליה

חוסה פורסל נולד בעיר סביליה בחבל אנדלוסיה ומגיל צעיר למד את ריקודי הפולקלור האנדלוסי וריקוד הפלמנקו . בגיל 16 החל ללמוד אצל האב מרטין ורגאס ועבר למדריד ללמוד עם פאקו רומרו, איזבל קינטרו, קריסטובל רייס, פדרו אזורין וחוזה גרנרו.

בשנת 1989 ערך את הופעת הבכורה שלו עם בלט ולנסיה שבו היה סולן ורקדן ראשי. בתחילת שנות ה-2000 הקים את להקתו ומאז מוזמנת הלהקה להופיע רבות ברחבי העולם

המופע אשר הגיש חוסה פורסל ולהקתו נקרא:  LIBRE ALBEDRIO ה"רוח חופשית"- מופע לירי מלא בחושניות, המציג על הבמה מסורת לצד עכשוויות, המביעה את הנאת האדם ברוחו החופשית וללא פשרה.

שבעה רקדנים וחמישה מוסיקאים בשלל יצירות מחול המכילות את ההווה, העבר והעתיד במופע מרשים וססגוני.

שש ריקודים או מחולות היו על הבמה ( ללא הדרנים בל סוף) הקהל הריע ולא נתן לחוסה והרקדנים לרדת מהבמה.

ההופעה נפתחה ביקוד TANGUILLO  מה שמעיד על הקצב  והסגנון, הרקדנים בלבוש יומיומי אולי אפילו ג'ינס, הריקוד הוא מעין דו שיח ורומן שמתגבר עם הקצב, סוג של פלמנקו המחובר למחול המודרני

הריקוד השני TARANTO חושני ומתרחש בין הרקדנית לטיסייה לחוסה פורסל שמפגין את יכולתו., בלט ופלמנקו מתערבבים והקהל מקבל פעימות לב מהתנועה על הבמה.

המחול הבא BULERIA DEL SOMBRERO  שני רקדנים ורקדנית בלבוש ספרדי אורגינלי ומגבעות בסגנון ספרדי מבצעים פלמנקו מעולה, משחק חיזור ?

RONSENA  הוא מחול של שלוש רקדניות בשמלות שובל לפלמנקו וקסטנייטות במחול סוער וצבעוני מדהים זה פלמנקו. אולה

ואז הגיע חוסה פורסל לסולו שלא ישכח הרבה זמן ALEGRIAS, הקהל לא נתן לו לרדת, עוד הדרן ועוד הדרן, והוא רקד עד שממש כלו כוחותיו, היה חם באולם ( נראה לי שבהרצליה סגרו את המזגן ) וחוסה נתן את הנשמה והגוף.

והסיום עם חוסה והלהקה במלואה TANGOS פשוט סחף את הקהל.

הפקה מוקפדת, לא ראוותנית, במת נגנים וזמרים שנתנו את המוסיקה והטון

אני מאוד אוהב את ההקשה על קחון , כלי הקשה בפלמנקו שנותן אותה בקצב.

מקצב פלמנקו שאי אפשר להתעלם ממנו.

ותלבושות מדהימות ומתאימות.

מופע  שחוסה פורסל נותן בו פרשנות משלו לריקוד הצועני ספרדי ומחבר אותו לסגנון ייחודי מדהים.

המופע התקיים בהיכל אמנויות הבמה הרצליה.

שתפו את הפוסט!