25 באפריל 2024 2:01
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוסה פורסל " חלומות" חלום של שיא הפלמנקו בארץ

 

חוסה פורסל שזו הופעתו השלישית אם לא יותר בארץ אוהב את הקהל הישראלי וזה מחזיר לו אהבה בתשואות ומחיאת כפיים.

קצב הריקוד שלו כמו גם קצב תיפוף העקבים והרגליים הוא בלתי נתפס, זהו פלמנקו אמיתי ללא כל פזילה למחול מודרני, הפעם הוא הופיע לצד המורה סלביה דוראן שכנראה בחנה אותו מהצד, אני שמגיע לרוב מופעי הפלמנקו במקדש של המחול הישראלי " סוזן דלל " אני יכול להעניק לו את המאסטר.

AZDSCN5444

DSCN5456AZ

היצירה "חלומות" היא מחול ספרדי במיטבו המשלב בתוכו את מסורת הפלמנקו ממחוז אנדלוסיה לצד עיבודים מוסיקליים וכוריאוגרפים חדשניים ועכשוויים .

פורסל הזמין את סילביה דוראן להופיע לצדו בעקבות היכרותם לפני שנים במרכז סוזן דלל ורצונם המשותף להעלות ערב המשלב אמירה עכשווית המשלבת את הפלמנקו האתני השורשי ספרדי.

אמנם ההופעה של סילביה דוראן על הבמה מצומצם אבל נוכחותה הייתה מעניינת אפילו אקזוטית משהו.

לצדו של פורסל שתי רקדניות שמאופרות ומסורקות בצורה זהה כולל הבעת הפנים האופיינית, עד שאני חושב שהן תאומות. ועוד רקדן נמרץ. אבל חוסה הוא הכוכב ובתום כל ריקוד היה חייב להחליף בגדים ולא רק בגלל הכוריאוגרפיה אלה בגלל הזיעה שניגרה ממנו בלהט המחול.

DSCN5446A

בסיום לנוכח התשואות ומחיאות הכפיים חוסה ממש נכנס לאקסטזה של ריקוד, והגיש הדרן ענק לקהל שאהב ואוהב אותו,

זה מופע שחובבי פלמנקו לא יחמיצו.

אומר חוסה פורסל:ב"חלומות" אנחנו נזכרים בעברנו ובתחילת ימנו כרקדנים וצופים מצד על עברינו עם חשיבה עתידית ומתוך גאווה בהסתכלות על התפתחותו של הרקדן מהיותו ילד ועד הלום".

חוסה פורסל נולד בסביליה. בגיל שלוש עשרה החל ללמוד את ריקודי הפולקלור האנדלוסי וריקוד הפלמנקו . בגיל 16 החל ללמוד עם האב מרטין ורגאס. ועבר למדריד ללמוד עם פאקורומרו, איזבל קינטרו, קריסטובל רייס, פדרו אזורין וחוזה גרנרו.בשנת 1989 ערך את הופעת הבכורה המקצוענית שלו עם בלט ולנסיה בבימוי של מרטין ורגאס, וקודם לדרגת סולן בהמשכה של השנה. בשנת 2000 היה הרקדן במופע הפילהרמונית בהליווד בול תחת ניצחו של המאסטרו הקטור זארספה, אותה שנה נחשבה למוצלחת מאוד מצידו של פורסל, כי באותה שנה הופיע ברחבי העולם עם להקתו וזכה לשבחים רבים.
להקת הבלט פלמנקו של חוזה פורסל נוסדה במדריד ספרד, והיא אחת מלהקות הפלמנקו המובילות בספרד. הלהקה מביאה אל הבמה צבעוניות ספרדית אוטנטית עם הרכב מוסיקלי מקורי ואת המסורת הספרדית, התוססת, הצבעונית, מלאת החיים המשלבת זמרים ורקדנים.

 

סילביה דוראן שביססה בארץ את אומנות הפלמנקו- מוערכת מאוד בספרד אצל גדולי היוצרים והרקדנים בתחום הפלמנקו. במשך 14 שנות מגוריה בספרד הופיעה סילביה דוראן כסולנית בלהקות המחול החשובות ביותר של ארץ זו: אנטוניו, לואיסיליו, פקורואיז, פרננדובלמונטה ; כנציגת התרבות הספרדית עם חוזה אנטוניו ב EXPOTUR הופיעה בפני מלכים ונשיאים ברחבי העולם. היא למדה אצל גדולי המורים: ויקטוריה אוחניה, לה קיקה, מרצדס לאון, פקו פרננדז, חואנחולינרס, פדרו אסורין .בית הספר שהקימה בתל אביב פועל בהכרת שגרירות ספרד ובחסות אנטוניו ז"ל גדול רקדני ספרד.
בבית ספרה ולהקתה (הראשונים בישראל) הקימה דורות של רקדנים מקצועיים, ביניהם כל השמות המוכרים היום בעולם הפלמנקו בישראל.
ובפסטיבל   ICLO DE CINE FLAMENCO 2012 הוקרן ב-2012 הסרט "סילביה מלכת המחול הספרדי 2010" .

https://www.youtube.com/watch?v=EGAe_ftnsMQ&feature=youtu.be

מרכז סוזן דלל, ת"א : יום ב', 29.9, 21:00 |יום ג', 30.9, 19:00| יום ד', 1.10, 19:00 | יום ה', 2.10, 21:00 | מחירי הכרטיסים 190-160 ₪

 

שתפו את הפוסט!