18 באפריל 2024 7:46
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" חיבוקים שבורים " קולנוע לב תל אביב

חיבוקים שבורים

קולנוע לב – דיזינגוף סנטר תל אביב

 

הפתיח לסרט הוציא אותי מהריכוז מתיאו, השחקן הראשי מציג את הדמות הכפולה שהוא משחק בחייים שלו הארי קיין….לרגע העיניים שלי נעצמות… אהרון..ששת.. לפעמים משהו כה שונה מסתתר מאחורי שמות.

הקבלה ממליצה לפעמים להחליף שם למזל, החיים של אנשים משתנים עם החלפת השם.

 

הסרט חיבוקים שבורים מספר את סיפורו של מפיק סרטים שכתב ספרים, חובב נשים מושבע שמתאהב בלנה שהיא פילגשו של ארנסטו העשיר אותו היא מתעבת.

 

הסרט הוא  סרטו ה 17 של אלמודבר במאי מוכשר שמצליח להכניס בסרט הזה את אהבתו להפקת סרטים.

בסרט מככבת בתפקיד הראשי פנלופה קרוז בתפקיד לנה

ליואיס הומאר בתפקיד מתיאו – הארי קיין

חוסה לואיס גומז בתפקיד  ארנסטו מרטל איש העסקים

בלוקה פורטיו בתפקיד גודית

טאמאר נובס בתפקיד דייגו

 

זהו סרט של פלש בקים ל 1992 עת לנה מוסרת עצמה להיות פילגשו של ארנסטו איש העסקים על מנת להביא לטיפול נאות באביה הגוסס. מסרטן בקיבה. מרגע זה הזקנים סיימו את תפקידם בסרט!

לנה משמשת במשך שנתיים פילגשו של ארנסטו  כאשר לצידה גם בנו ה גיי . עד שהיא רוצה קצת אוויר אחרי שנתיים ומנסה להיות שחקנית ופוגשת את מתיאו באודישן. מכאן מתפתח רומן מסעיר רווי קנאה וסצנות.

 

בפועל העלילה מתרחשת ב 2008 אך הבמאי מחזיר אותנו שוב ושוב לאחור.

 

אני לא הולך הרבה לסרטים והמדד להצלחת סרט הוא שזוגתי לא נרדמה, דבר המעיד על העניין  הרב שהבמאי מצליח להכניס לצופה בהתרחשויות בסרט.

 

בשלב מסוים הארי מתעוור  כתוצאה מתאונה אבל ההתרחשויות לא נפסקות. הבמאי פותח לנו צוהר לנושאים אפלים אחרים ובמחצית השנייה של הסרט העניין של הצופה גובר. אם כי עד לסיום זה קצת מסטיק ומתחיל לעייף שלא לדבר על  סרט ללא הפסקה.

 

מפעם לפעם נשמע באולם צחוק של הצופים במיוחד בקטע הזוי בו דייגו בנה של גודית מציע למתיאו שכבר עיוור לביים סרט על ערפדים שמנהלים בנק דם מתרומות וגולשים לתיאורים על אהבה ואקטים מיניים בין ערפדית לסטרייט נורמלי….

 

יש ביקורות על הסרט לכאן ולכאן אבל העובדה היא שהוא מועמד לפרס הסרט הטוב בפסטיבל קאן 2009. מבקרי קולנוע לפעמים נוטים להחמיר, בנושא זה קשה לי לאמת את דעתם, נכון יש בסרט קטעים אולי משעממים מעט אבל אי הידיעה של  מה קרה שם בעצם, מה הפחד מארנסטו, כיצד התעוור מתיאו, מה מסתתר מאחורי הבן של ארנסטו שמופיע פתאום, כל אלו  עם המשחק המעולה הקללות שלמדתי בשפה הספרדית, סיפור האהבה קנאה המסעיר, ובכלל העניקו לי הנאה.

 

 

 

נהניתי מהמשחק , מהדמויות, מהביקורת הברורה נגד שימוש בסמים, וכן למה לא מהציצים היפים של פנלופה קרוז.

 

 

 

חיבוקים שבורים

הזמנה קיבלתי מקולנוע לב בטוויטר

חניה לא הייתה חינם כמו שהבטיחו!! כרטיס אדום

או ….

 

שתפו את הפוסט!