28 במרץ 2024 10:11
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טקס פרסי אקו"ם לשנת 2021/22 פרסים על מפעלי חיים יוענקו ליהודית רביץ וזאב נחמה

טקס פרסי אקו"ם לשנת 2021/22

אקו"ם מכריזה על הזוכים בתחום המוסיקה הפופולארית.

 

זו תהיה השנה הראשונה בה יקבלו הזוכים נכס NFT בנוסף לפסלון המוכר.

פרסי ה NFT ייוצרו על ידי חברת טקטונה אשר פיתחה טכנולוגיית AI המעבדת משפטים והופכת אותם ליצירת אמנות דיגיטלית, עבור כל זוכה באופן הייחודי לו, או לפרס שבו הוא זכה. זהו צעד ראשון בשיתוף פעולה טבעי בין טכנולוגיה לאומנות.

פרסים על מפעלי חיים יוענקו השנה

ליהודית רביץ זמרת ויוצרת

וזאב נחמה זמר ויוצר

 

זאב נחמה – צילום רגב טל
יהודית רביץ צילום אריאל בשור

בין מקבלי הפרסים:

קרן פלס, טונה, נונו, רון ביטון, ינון יהל, ישי ריבו ועוד.

 

 

טקס פרסי אקו"ם השנתי מתקיים מזה 65 שנה והפך לנקודת ציון חשובה בקריירה המוסיקלית של היוצרים בישראל.

גם השנה יקבלו יוצרות ויוצרים ישראליים פרסים על מפעלי חיים, הישגי שנה, ופרסים נוספים.. בחירת הזוכים בכל הקטגוריות, נעשית ע"י חבר שופטים המורכב מיוצרים, מבקרי מוסיקה ואנשי התעשייה.

השנה נבחרו הזוכים בפרס על ידי ועדת שיפוט בה חברים: מירית שם אור, עדן חסון, פיטר רוט ויסמין ישבי

 

טקס הענקת פרסי אקו"ם, יתקיים ביום רביעי 7.9.22

באולם "הסינמה" בסינמה סיטי, גלילות

מנחה: יאיר ניצני  במאי: זיו דאלי

ניהול מוסיקלי : אייל מזיג

 

והזוכים הם:

פרס ע"ש נעמי שמר על מפעל חיים ליהודית רביץ

יהודית רביץ היא כמעט שם נרדף למינוח "מוזיקה ישראלית". בקול צלול ומדויק, בעבודה קשה ובענווה, בכישרון הלחנה מרהיב ובהפקות מוזיקליות מוקפדות – רביץ היא שותפה מרכזית ליצירתו של פס הקול הישראלי. במהלך הקריירה הענפה שלה הלחינה רביץ שירי משוררים שבזכות מנגינותיה היפהפיות והקליטות הפכו לפזמונים השגורים בפי כל. בהיותה זמרת מצליחה שגם יוצרת ומפיקה רבים משיריה, רביץ מהווה לאורך השנים מודל והשראה לזמרות וליוצרות רבות.

פרס ע"ש אהוד מנור על מפעל חיים לזאב נחמה

זאב נחמה הוא יוצר מקורי וייחודי שחתום על עשרות להיטי ענק. מראשית דרכו, גם במסגרת להקת "אתניקס" וגם ביצירתו לאחרים, הצליח נחמה לשלב באופן נפלא וחדשני בין מזרח למערב, בין גיטרות לסינטיסייזר, בין שירים אפלוליים ללהיטי קיץ שמיליונים יודעים לשיר. בכתיבתו נחמה עוסק בנושאים של פיוס, אהבת אדם וחתירה לשלום, וניתן לומר ששיריו, שעד היום אהובים, תרמו הלכה למעשה לקירוב בין שכבות ואוכלוסיות.

 

פרס הישג השנה ע"ש סשה ארגוב למלחינה- קרן פלס

קרן פלס צילום שי פרנקו

קרן פלס מייצגת את העם בשפתו היום יומית והכנה. מילותיה, לחנייה ופעלה בשנים האחרונות הם מושא לכבוד והערכה החל מרמת היצירה עצמה ועד ליוזמותיה בפרויקטים חשובים בארץ ובעולם לקידום מעמד האישה.

קרן בלחניה נוגעת ברגש ובשכל כאחד ואת רבים מאיתנו מלווה בהמון רגעים בחיים.

 

פרס הישג השנה ע"ש עוזי חיטמן לאלבום – "מזרח פרוע"- טונה- איתי זבולון

טונה צלם אורטל לביא

באלבומו הרביעי טונה ממקסם את כל הדברים שאהבנו בו עד כה – הכתיבה מושחזת, נוקבת וביקורתית (ביקורת שמופנית החוצה ופנימה כאחד), הפלואו זורם ומלהיב מתמיד, וההפקה המוזיקלית (ניר דנן ויקיר בן טוב) יוצרת עולם שלם שנעים, אך גם לופת ומטלטל, לצלול אליו. טונה משתף פעולה באלבום הזה עם קשת רחבה של יוצרים – משלום חנוך ואושיק לוי דרך דודו טסה ופאר טסי ועד הראפר העולה טדי נגוסה. טונה לא חושש לכתוב על נושאים שנויים במחלוקת וגם בזכות זה הוא כיום ממנהיגיה הבולטים של סצינת ההיפ-הופ המקומית שנמצאת בשיאה.

 

פרס הישג השנה ע"ש משה וילנסקי לשיר השנה- "הולכת איתך"

 

ביצוע- נרקיס, מילים ולחן – צליל קליפי, עיבוד- ינון יהל

"הולכת איתך" הוא שיר סוחף ולהיטי שזכה להצלחה ענקית וחשף את נרקיס לקהלים שטרם הכירו אותה עד אותה נקודה. נרקיס פרצה לתודעה לפני כ-5 שנים, עם אלבום בכורה

נרקיס צילום תום עמוס

מגובש, גוון קול ייחודי ושירה שנעה בין עוצמה מהפנטת לפגיעות שברירית. בזמן מועט הספיקה נרקיס גם לבנות את עצמה בתחילה כסינגר-סונגרייטרית, וגם, בהמשך, להפוך לזמרת שמשתפת פעולה עם יוצרים אחרים, מה שמסייע לה להתברג במרכז תעשיית הפופ הישראלית.

 

פרס הישג השנה ע"ש ענבל פרלמוטר על הישג השנה לתגלית "נונו"- נעמי גל אהרוני

נונו צילום עמית סלקטור

כבר הרבה זמן לא נראתה הצלחה דומה לזו של נונו. הצלחה שסוחפת אחריה מבוגרים וילדים, רדיו וטיקטוק. אפשר לומר שהיא שבתה את לבם של מעצבי דעת הקהל ושל הקהל – כאחד. נונו היא האלטר-אגו של נעמי אהרוני גל, שכתבה שירים מלאי הומור מקורי ומפתיע על שברון לב שחוותה. ההפקה המוזיקלית של שיריה (עילי אשדות) מביאה צליל חדש לפופ הישראלי – מהיר, אינטנסיבי ושבור, ובו בזמן קליט, מסקרן וממכר.

 

פרס הישג השנה ע"ש יוסי בנאי על הישג השנה למחבר רון ביטון

רון ביטון חתום על חלק ניכר מהלהיטים הכי גדולים של השנים האחרונות. ביטון מצליח ללכוד בשיריו את רוח התקופה, והוא אשף בזיהוי ובאיתור מילים קליטות ומעוררות עניין במיוחד. השפה של רון ביטון, הן המילולית והן המוזיקלית, מביאה למוזיקה הישראלית חידוש ותנופה, עם הרבה הומור, רעננות ומקוריות.

פרס ע"ש יאיר רוזנבלום על הישג השנה למעבד ינון יהל

ינון הוא מפיק מוסיקלי, מלחין, מעבד, ו-DJ ישראלי. ינון חי ונושם מגיל צעיר מוסיקה. הוא מנגן מגיל 4, ואת הפריצה המוסיקלית שלו הוא החל בגיל 14 כנגן קלידים בלהקה "אמן" שהוחתמו בהד ארצי ומשם פרצו. הוא תיקלט באלפי מועדונים בארץ ובעולם והוא חי ונושם את המוסיקה האלקטרונית.  הוא אחראי לאין ספור רמיקסים של מיטב השירים הישראליים והבינלאומיים.

ינון עבד ועובד עם אמנים רבים בסצינה הישראלית  ביניהם- נרקיס, עדן בן זקן, נועה קירל, נסרין קדרי, אלה לי, עומר אדם, עברי לידר, משה פרץ, ואף שמות בינ”ל דוגמת פאף דאדי ואשאנטי, וזה רק על קצה המזלג..

הוא עיבד והפיק מוסיקאלית את  שיר האירוויזיון  ב2015, "גולדן בוי" בביצוע נדב גדג' שהגיע למקום השמיני.

עבודתו של ינון ייחודית. הוא מביא את עולם מוסיקת המועדונים לתוך סצינת הפופ המקומית. הוא משלב ומתאים את "התיבלון" המוסיקאלי לאמן המבצע.

הוא מחדש, הוא מעז, הוא משלב ביטים ובס ומוסיקה אלקטרונית עם פופ, עם נגיעות ים תיכוניות ורוקח את הכל באופן מושלם.

 

פרסים מיוחדים

 

פרס מיוחד מטעם דירקטוריון אקו"ם לעל תרומה לזמר העברי ולתרבות הישראלית יוענק לאחים ראובני- מאיר ראובני

האחים ראובני, ובעצם מאיר ראובני שהוא הרוח החיה, החלו את דרכם בתעשייה בתחום הזמר המזרחי בתחילת שנות השבעים, עם הפקת אלבום לאביהו מדינה ובהמשך הדרך עמדו מאחורי מיטב האמנים – אהובה עוזרי, ציון גולן, איציק קלה, שימי תבורי, אבנר גדסי, מרגלית צנעני, זוהר ארגוב, צלילי הכרם, חיים משה, דקלון,  ועוד. האחים ראובני היו מחלוצי המוסיקה המזרחית – מה שהחל כחברת הפקות שהקליטה באולפניה קלטות פיראטיות הפכה לאחת מחברות ההפקה הגדולות והבולטות בתחום-  הפקות הם הקליטו כשבע מאות אלבומים, למיטב האמנים בתחום. תרומתם לז'אנר המוסיקה הים תיכונית וקידומה היא כבירה ומהווה אבן דרך ליוצרים ואמנים רבים בתחום.

על תרומתם הרבה לתרבות הישראלית, על היותם פורצי דרך ומי שסלל את דרכם של אמנים ים תיכוניים רבים מצא דירקטוריון אקו"ם להעניק להם פרס מטעמו.

 

פרס מיוחד מטעם דירקטוריון אקו"ם על תרומה לזמר העברי ולתרבות הישראלית יוענק ליהודה עדר

יהודה עדר, יוצר, גיטריסט, מפיק מוזיקלי, מיוזמי ומקימי בית ספר רימון ומנהלו הראשון וכן מנהל את מגמת השירים ואת תחום ההפקה המוסיקלית בבית הספר מאז הקמתו והוא חינך וטיפח דורות של מוסיקאים בבית הספר רימון. שותף בהקמת "בית המוזות" ביפו, בית ספר תיכון ייחודי לנוער בסיכון שמתמחה באמנות ותרפיה.
חבר בחוג ידידי "כפר איזון" שמטפל בעיקר בצעירים יוצאי צבא שנפגעו משימוש בסמי הזיה במסעותיהם בהודו ובדרום אמריקה.

עדר הינו יוצר מוערך, האחראי על אין ספור הפקות אולפן ובמה למיטב אמני ישראל במוסיקה במשך כ 40 שנה. על פועלו הרב בכל התחומים הללו מצא דירקטוריון אקו"ם להעניק לו פרס הוקרה מטעמו.

 

במעמד הטקס יצוינו השירים המושמעים ביותר  על פי נתוני אקו"ם און אייר

 

השיר הישראלי המושמע ביותר – "סיבת הסיבות" – בביצוע ישי ריבו

ביצוע- ישי ריבו, מילים- ישי ריבו, לחן ועיבוד- ישי ריבו ומאור שושן

 

השיר הלועזי המושמע ביותר  – "BAD HABITS" בביצוע ED SHEERAN

למו"לים המייצגים בארץ-  יוניברסל ודליה הוצאה לאור

 

שתפו את הפוסט!