20 באפריל 2024 15:19
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

" להתראות" סרט ריגול בקולנוע לב

" להתראות" L'AFFAIRE FAREWELL  סרט ריגול בקולנוע לב

 

 

להתראות מחזיר אותי רחוק למרגל שחזר מהכפור. אלא שכאן מדובר באחת מפרשיות הריגול האמיתיות והמרתקות של שנות השמונים. פרשיה שבסופה הביאה לנפילת חומת ברלין ולפרסטרויקה.

 

הסרט מציג את נושא הריגול בצורה מעניינת, מציאותית ומפתיעה. אזרח צרפתי מהשורה נקלע לאחת מפרשיות הריגול שעתידות לשנות את מאזן הכוחות והמלחמה הקרה. בעצם מדובר בשינוי ההיסטוריה. מהצד השני , הרוסי, עומד קולונל גרגורייב איש קג"ב שמבין שגורלה של ברית המועצות נחרץ, ורואה חובה להביא לשינוי על מנת לשפר את חיי משפחתו והעם. כאן לא מדובר על ריגול בעד בצע כסף, או בעד עריקה. להפך מדובר במשימת ריגול תוך מוכנות להקרבה.

 

גם חיי המשפחה הפסיקו לספק לו את התשוקה והנוחות שלהם הוא זקוק, והקשר עם אשתו נטשה כבר לא מה שהיה פעם…

וכך, בחודש מאי של שנת 1981, גריגורייב מחליט לעשות מעשה. הוא יוצר קשר עם צעיר צרפתי, שעובד במוסקבה, ומעביר לו מידע סודי ביותר. סיווגו של אותו מידע כ"כ גבוה ולכן הוא מועבר על ידי נשיא צרפת, פרנסואה מיטראן, לעמיתו האמריקאי רונלד רייגן.

לרגע נדמה לך כצופה שהוציאו את רונלד ריגן, פרנסואה מיטראן וגורבצ'וב ממוזיאון השעווה כי הם שחקנים פעילים בסרט, מה שנותן לצופה גם אספקלריה רחבה על היחסים בין ראשי מדינות וגם על דרך הפעולה של מוסדות הריגול.

 

סרט שמתקדם אולי לאט תוך הקפדה על פרטים שחשיבותם בפאזל שהצופה אוסף חשובות מאוד על מנת לפענח ולהבין.

לקראת סיום הסרט המתח גואה וגם מפתיע.

 

דרמת מתח בבימוי כריסטיאן קאריון

שחקנים: אמיר קוסטוריצה. גיום קאנה וילם דפו.

סרט דובר צרפתית

113 דקות ללא הפסקה

מומלץ

שתפו את הפוסט!