19 במרץ 2024 10:11
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מאדאם בטרפליי" שילוב של בלט, אופרה ותזמורת חיה על במה אחת באופרה

מחווה מיוחדת של הבלט הישראלי
לציון 30 שנה לאופרה הישראלית:

בכורה עולמית לבלט המבוסס על פי האופרה האהובה:
"מאדאם בטרפליי" מאת ג'קומו פוצ'יני
בעיבודו המוסיקלי של ג'ון לונגסטף

שילוב של בלט, אופרה ותזמורת חיה על במה אחת
לכוריאוגרפיה חדשה ומקורית של מריאנה
ריז'קינה מהבולשוי

9-11 באוקטובר, 2014
האופרה הישראלית – המשכן לאמנויות הבמה, ת"א.

photo by Guy 2 Hecht מדאם בטרפליי- האופרה הישראלית והבלט הישראלי - עותק

האופרה הישראלית פותחת את חגיגות ה-30 שלה במופע בלט מרהיב המשלב מוסיקה חיה ואופרה של הבלט "מאדאם בטרפליי" המבוסס על אחת האופרות הפופולאריות ברפרטואר מאת ג'קומו פוצ'יני בכוריאוגרפיה של הכוריאוגרפית והפרימה בלרינה בבולשוי – מריאנה רז'קינה (בולשוי), בביצוע רקדני הבלט הישראלי, בעיבוד מוסיקלי לבלט מאת ג'ון לונגסטף, בליווי תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית ראשון לציון, בניצוחו של איתן שמייסר ובהשתתפות זמרת הסופרן אפרת אשכנזי שתבצע אריות מתוך האופרה.

האופרה המפורסמת של פוצ'יני "מאדאם בטרפליי" מבוססת על סיפור קצר מאת ג'ון לותר לונג ומקורו ביומני מסע שנכתבו על ידי נוסעים שהתלוו למסעות הצי האמריקאי. לפי המנהג היפני באותם ימים יכלו חיילים זרים להינשא לבנות המקום ואף לבטל את הנישואים בכל עת שיחפצו. מקשרים אלה נולדו תינוקות רבים שגדלו ללא האב שחזר למולדתו. "מאדאם בטרפליי" הוא סיפורה הטראגי של נערה יפנית תמימה שמתאהבת בפינקרטון, קצין צי אמריקאי, נישאת לו, יולדת את בנו ומגלה עם בואו לאחר שלוש שנות היעדרות שהוא נישא לאישה אמריקאית. היא מחליטה לשמור על כבודה ונוטלת את חייה בידיה כאשר בנה הקטן נותר עם אביו ואשתו.

הכוריאוגרפית מריאנה ריז'קינה ( בולשוי), בוגרת המחלקה לכוריאוגרפיה של האקדמיה במוסקבה ופרימה בלרינה להקת הבלט של תיאטרון הבולשוי, זוכת תואר אמן כבוד ברוסיה, ותחרויות בינלאומיות בכל העולם על הביצועים הטובים ביותר. במהלך הקריירה שלה ביצעה כסולנית ראשית כמעט את כל התפקידים הראשיים ברפרטואר הקלאסי.

הרקדנית הראשית טומוקו טקהאשי, ילידת יפן, רקדה עם להקת הבלט הקלאסי מקולומביה, להקת הבלט של יוקוהמה, ובלט תיאטרון סינגפור וגם היתה חברה בלהקת המחול של בית האופרה בבודפשט. כיום מתגוררת בישראל ומופיעה כסולנית ראשית בבלט הישראלי.
המנצח איתן שמייסר, מכהן כראש הצוות המוסיקלי של האופרה הישראלית ומנצח מקהלת האופרה הישראלית.באופרה השתתף כמנהל מוסיקלי, מנצח ופסנתרן בקונצרטים ואופרות. ניצח על התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים, הסינפונייטה הישראלית באר שבע ותזמורת סימפונט רעננה.

זמרת הסופרן אפרת אשכנזי למדה בבית הספר הגבוה לאמנויות הבמה בית צבי וסיימה תואר במוסיקולוגיה ובמדעי הרוח באוניברסיטת בר אילן. זכתה במלגות המכון הישראלי לאמנויות האופרה וכן במלגות אלי ליאון, בסר, קרן רונן ומלגת סנו. אפרת אשכנזי בוגרת מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית.

בכורה לבלט "מאדאם בטרפליי" – המבוסס על האופרה מאת ג'קומו פוצ'יני
לפתיחת חגיגות ה-30 לאופרה הישראלית

כוריאוגרפיה : מריאנה ריז'קינה( בולשוי) | עיבוד מוסיקלי לבלט: ג'ון לונגסטף| מנצח: איתן שמייסר | סולנית האופרה הישראלית: אפרת אשכנזי (סופרן) | רקדנית ראשית : טומוקו טקהאשי | תזמורת האופרה – התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון

מופעים: יום ה' 9.10.14 21:00 | יום ו' 10.10.14 13:00| מוצ"ש 11.10.14 21:00 | מחירי כרטיסים: 149/186/239/269/299 ₪ |משך המופע כשעתיים.
טל להזמנת כרטיסים: 03-6927777 | בית האופרה – המשכן לאמנויות הבמה, שד' שאול המלך 19 ת"א | ניתן לרכוש כרטיסים גם באתר האינטרנט:www.israel-opera.co.il

שתפו את הפוסט!