24 באפריל 2024 7:38
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מועדון הנשים השקופות"-(Les Invisibles) בקולנוע

 

Invisibles 0270 cJC Lother
Invisibles 0270 cJC Lother

 

זהו סרט ממש דוקו, סרט מומלץ לעובדות סוציאליות וכל מי שעסק בבני אדם, סרט מאוד אנושי מלא רגשות ומתובל בהומור (לפעמים שחור).

 Invisibles 0315 cJC Lother

סרטו של לואי ז'וליאן פטי. קומדיה דרמטית, מרגשת, מצחיקה ומעוררת מחשבה שתעלה בבתי הקולנוע ב 10 באוקטובר.

 

Invisibles 0226 cJC Lother
Invisibles 0226 cJC Lother

סיפורה של חבורה של עובדות סוציאליות ומטפלות מסורות המחליטות לפעול לאחר שהעירייה החליטה לסגור את בית המחסה לנשים על הקצה. כדי לשמור עליו ולעזור לנשים הללו כל האמצעים כשרים, נשות המקצוע המסורות יעשו כל שביכולתן, ינסו להפעיל קשרים, לכופף את האמת וגם לשקר, והכל כדי לסייע לחבורת הנשים המדליקה, עם מגוון סיפורים אנושיים, מפתיעים, מרתקים, מרגשים ומורכבים ולעיתים מצחיקים ומשעשעים.

השקופים אלו אנשים שאנחנו חולפים על פניהם ברחוב ומשתדלים להביט קדימה או לצד השני, להתעלם מהם שרק לא יפריעו או חלילה יפנו אלינו, קבצנים, הומלסים עם העגלות שלהם ,אנשים חסרי בבית ומשפחה, בחורף שומעים שפה ושם מישהו מת מקור על ספסל ומעבירים מהר דף או תחנה. מאחורי על אחד יש סיפור, כל אחד מהאנשים האלו היה פעם בעל משפחה, עבודה ומקצוע ומשהו קרה שהם הדרדרו.

 Invisibles 0191 cJC Lother

Invisibles 0291 cJC Lother (1)
Invisibles 0291 cJC Lother (1)

Invisibles 0362 cJC Lother

הסרט מנסה להראות את נסיונות השיקום מול המערכת הבירוקרטית, לפעמים הוא מעלה זעם לפעמים ההומור הטבעי כל כך מצחיק שצוחקים אבל הלב בוכה על האנשים האלו

האם יש להן סיכוי? האם יש אור בקצה המנהרה?

לכו לצפות.

 

 Invisibles 0487 cJC Lother

 

הסרט בכיכובן של דבורה לוקומואנה, נעמי לבובסקי, קורין מאסיירו, ואודרי לאמי. וזכה לביקורות נלהבות בצרפת ולהצלחה אדירה עם למעלה ממיליון וחצי צופים, כשהאירועים על המסך התכתבו עם מחאת האפודים הצהובים.

אורכו של הסרט כ- 102 דקות, דובר צרפתית, עם כתוביות לעברית ולאנגלית.

 

אודות הסרט

הרעיון לסרט צמח בעקבות סרט דוקומנטרי וספר שכתבה ידידתו של הבמאי קלייר לג'וניי אודות הנשים השקופות השורדות ברחוב. ראיונות ושיחות עם שלל דמויות צבעוניות ומרתקות. אלה סיפורים אנושיים, מפתיעים, מרתקים, מרגשים מורכבים ולעיתים מאד מצחיקים ומשעשעים. הבמאי לואי-ז'וליין פטי, אומר שהוא מצא בהן דמויות קולנועיות וכך נוצר הרצון ליצור יצירה על נשים שבקצה גם הנשים ברחוב וגם העובדות הסוציאליות שלא מקבלות את הבמה הראויה להן.

המטרה של במאי הסרט וכל השותפים היתה להביא את הנשים שבקצה אל מרכז הבמה. לא יותר נשים שקופות. אבל כדי להביא את הסיפור בצורה הנכונה ביותר בחר הבמאי בקומדיה, ולהביא למסך סרט שגם אם הוא עוסק בדמויות המתמודדות עם החיים בדרך לא קלה הוא מלא תקווה, ערבות הדדית. סרט שיגרום לצופים לחבב את הנשים הללו, לחוש אהדה רבה אליהן ולהזדהות, באמצעות רגעים רבים של הומור, צחוק ורגש.

בסרט הוא משלב בין שחקניות מקצועיות ומוכרות בהן אודרי למי, קורין מסרו, נעמי לבובסקי, דבורה לוקומואנה ושרה סוקו, לצד שחקניות לא מקצועיות.

למעלה ממאה וחמישים נשים עשו אודישנים. נשים שהתנסו בחיי הרחוב ועתה הן מצאו חיים חדשים, חלקן במקלטים חלקם שינו את חייהן.

50 נבחרו ומבחנים נוספים נעשו לאלו שהוחלט שישחקו דמויות בולטות יותר. במשך חודשיים שלמים של צילומים הן התחבאו מאחורי דמויות שונות, שמותיהם האמיתיים שונו והן הפכו לאדית פיאף, בריז'יט מקרון, ליידי די, סימוןו וייל ועוד ורסיות על דמויות מוכרות מן החיים ומהתרבות הצרפתית. רק שתי שחקניות מקצועיות היו בין הנשים על הקצה, שהן פיתוח של דמויות מן הסרט הדוקומנטרי.

שחקניות

פטריסיה / אדית פיאף: פטריסיהמושוןPatricia Mouchon

חוחה / מארי-ג'וזה נט: חוחה בוחרבצ'ה Khoukha Boukherbache

ברנז'ר / סימון ווייל: ברנז'ר טורל Bérangère Toural

פטריסיה / צ'צולינה: פטריסיה גואריPatricia Guery

מארי כריסטין / בריז'יט מקרון: מארי כריסטין דשמאקר Marie-Christine Descheemaker

אודרי: אודרי לאמי Audrey Lamy

הלן: נעמי לבובסקי Noémie Lvovsky

 

מועדון הנשים השקופות

שתפו את הפוסט!