19 באפריל 2024 8:49
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משחק הצללים שרלוק הולמס הסרט

 

כולנו בנינו לעצמנו סטריאוטיפ מסויים לגבי דמותו, ודרכי הפעותה של שרלוק הולמס, הבלש האגדי. דומה כי הסרט הזה מנפץ אצת כל הדמויות שבנינו, לפחות אני.

 

דבר אחד ברור ומודגש כאן והוא יכולת ההתבוננות שלו בפרטים וחיבורם לתמונה אחת גדולה.

את הדמות של שרלוק הולמס יצר הסופר קונן דויל ובעצם סרט זה אמור לסייים את הפרשה של שרלוק הומס, זאת משום שהסופר מאס בסופו של דבר בדמות שיצר והחליט לחסל אותה. האומנם?

 

הסרט מלא פעלולים, דומה כי אין דבר היכול להכריע את גיבורנו שרלוק הולמס ומכל צרה הוא נחלץ. אולם היכולת שלו לפענח דברים אם כי מפתיה  לפעמים היכולת של הצד השני גם היא מפתיעה אותו.

 

הסרט דן בפרופסור מוריארטי אחד המכובדים בבריטני שיצר לעצמו אימפרית חרש שמטרתו להפיק ממנה הון על חשבון מלחמת עולם שהוא מתכנן. מה הוא ירוויח? ואיך? תצטרכו לנחש או ללכת לסרט

 

ההתחלה של הסרט מביא אותך כבר ליכולות של ידידנו שרלוק להיחלץ מכל רע, רק בהמשך מופיע ידידו ווטסון העומד להתחתן והוא מתחתן, גם כאן מתגלה רעייתו כלוחמת עזת נפש. ובעלת כישורים ויכולות.

 

 

 

 

לעומת זאת אחיו של שרלוק גם אם יש לו עוצמה משלו יכולה להוציא לפעמים את הצופה מהדעת.

 

העלילה מתפתחת כאשר שרלוק נפגש עם הצועניה שאחיה הוא אחד המפתחות הראשיים במזימה של הפרופסור. האם יצליחו למצוא אותו? האם יצליחו למנוע את הסכסוך שמוריארטי מתכן לגרום בין גרמניה לבריטניה? גם זאת תצטרכו לראות בסרט.

 

הסרט לא חס על דמיון הצופה, המהירות בה שרלוק נחבר דברים ופרטים לתמונה שלמה ואף חוזה את התוצאה , מהירה יותר מיכולתו של הצופה לעקוב ולפענח את הנעשה ומשאירה אותו לפעמים פעור פה.

 

לא רע בכלל

רוברט דאוני ג'וניור בתפקיד שרלוק

ג'וד לאוו בתפקיד ווטסון

שתפו את הפוסט!