19 באפריל 2024 22:17
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נסיכת הצ'רדש במשכן האופרה הישראלית

האופרה הישראלית מארחת ת התיאטרון האופרטה מבודפשט, תיאטרון מודרני רב גווני עטור פרסים עם היצירה של אמריך קלמן " נסיכת הצ'רדש ".

תיאטרון האופרטה הממלכתי של בודפשט הוא בית היוצר המרכזי באירופה להפקות מז'אנר האופרטה שבודפשט היא מולדתו. התיאטרון נוסד בשנת 1923 ועם פתיחתו החלה "תקופת הזהב" של אמנות זו בבודפשט

נסיכת הצ'רדש היא אופרטה עליזה, שמחה, קלילה, ומהנה. האופרטה עוסקת באהבתם חסרת התוחלת של הדוכס אדווין וסילבה ורסקו- כוכבת קברט. משפחתו של אדווין מתנגדת לזיווג בשל מוצאה החברתי הנחות של סילבה והוריו עושים כל שביכולתם כדי להחזיר את אדווין לווינה, שם ממתין לו שידוך ראוי – הרוזנת שטזי. אך הרוזן הכסיל והחביב בוני מחליט לעזור לנאהבים, ויחד עם המלצר מישקה ופרי פון קרקש, ידידו מן התיאטרון, הם מוכנים להרחיק לכת כדי להשיג את מטרתם…

בעצם יש לנו מופע תיאטרון מרהיב ומלהיב, מלא הומור ושירה שכולנו מכירים ואוהבים והכי חשוב שיש לנו סוף טוב בלי יריות, הרעלות, ורצח. מה עוד צריך

אז מי המבצעים ומה

המנצח הוא לאסלו מקלארי שניצח על התזמורת הסימפונט רעננה המדהימה. המנצח לאסלו מקלרי מנצח מאז 1979 בתיאטרון האופרטה מבודפשט. בין השאר ניצח על האופרטות "האלמנה העליזה", "הרוזנת מריצה", "נסיכת הצ'רדש", "העטלף", "לילה בוונציה" ,"מאדאם פומפדור" ומחזות הזמר "סיפור הפרברים", "אוויטה", "קטס", "פנטום האופרה", ו"מיס סייגון". הוא משמש גם כמנצח אורח באופרה הלאומית של הונגריה ומופיע בקונצרטים רבים ברחבי העולם.

הבמאי מיקלוש גאבור קריני אשר מנהל את התיאטרון ביד רמה ומקצועית

ז'ולט זאדאש –  אדווין  שר טנור מעולה

מוניקה פישל – סילבה בסופרן נעים

סילבי סנדי – שטאזי  סופרן ושחקנית חמודה

בורי קלאיי בתפקיד אנהליטה המקסימה והמצחיקה שבסופו של סיפור התגלה מנין באה. סופרן. המופיעה מ-2008 בתיאטרון האופרטה מבודפשט- בין השאר ב"נסיכת הצ'רדש" עמה סיירה באוסטריה, איטליה, הולנד, אנגליה ואוסטרליה. ב-2005 זכתה קלאיי בפרס האמן המצטיין בהונגריה וב- 2008 בפרס מפעל חיים.

בתפקיד פרי פון קרקש –תמאש פולדש בוגר הסטודיו של התיאטרון הלאומי של הונגריה שהופיע במחזות הזמר "אוויטה", "עלובי החיים" ו"מיס סייגון" והשתתף בין השאר בהפקות, "העטלף", "נסיכת הצ'רדש" ו"אופרה בגרוש". ב-2005 הוציא לאור את אלבום הסולו הראשון שלו וזכה ב-בפרס אהבת הקהל וב-2012 בפרס Sugo Csiga Artisjus.

ו מיקולוש מאטה קרייני בתפקיד בוני הממזר… בריטון

המון משתתפים בביצוע אדיר צבעוני ומהנה

בהשתתפות נגני תיאטרון האופרטה מבודפשט ולהקת "צ'וקרליה "

השקעה ענקית בתפאורה מדהימה, ותלבושות שממש מעמידות את הצופה במרכז הבמה והזמן.

אומרים שלא חולפת דקה ברחבי העולם מבלי שמושמעת על הבמה, בטלוויזיה, ברדיו או בקונצרט גאלה מוסיקה מאת המלחין ההונגרי אמריך קלמן (יליד 1882).

שלש שעות לא כולל הפסקה. אל תבואו רעבים.

שתפו את הפוסט!