19 באפריל 2024 18:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ערי מדבר אחרות בתיאטרון הבימה

שחקנים: גילה אלמגור, סנדרה שדה, עודד תאומי, עידן אלתרמן , איילת  רובינסון.

 

המחזה הזה הוא דרמה על משפחה אמריקאית אומללה ומסובכת שבה הילדים מתחשבנים עם הוריהם וכולם ממררים את החיים לזולתם.

את המחזה כתב ג'ון רובין בייטס ( נולד 1961) עבר מארהב"ב לדרום אפריקה כתב לסדרה " הבית הלבן"  ו " אחים ואחיות" ופוטר מעבודתו על רקע חילוקי דעות. " ערי מדבר אחרות" נכתב על רקע זה של יחסים בינלאומיים גלובליים והמצפון האינדיבידואלי.

הוא משתמש בדרמה במאפיינים של הטרגדיה היוונית – הבת החוזרת הביתה, וטרגדיות נוסח ארטור מילר – ילדים המאתגרים את ילדיהם. הוא מעצים את הדרמה כיווון שאנו נמצאים בעיצומו של שינוי כיוון תרבותי המאתגר לתקן מוסרי גבוה. המשפחה  היא התא הבסיסי וכאשר התא הזה מתנפץ הרסיסים הופכים לדמעות של הצופים.

תקציר המחזה: האב, שחקן קולנוע לשעבר, רפובליקני שמרן ותומך בכל המלחמות של אמריקה – ידיד קרוב של רונלד רייגן, שאף מינה אותו לתפקיד שגריר.  האם – תסריטאית לשעבר, שוויתרה על הקריירה שלה כדי לתמוך בפעילותו הפוליטית של בעלה. יהודייה גם היא רפובליקנית אדוקה. כיום, בערוב ימיהם,  הם מתגוררים באחת מערי המדבר של קליפורניה.

בנם, מפיק תכנית ריאליטי בטלוויזיה, ובתם, שעברה בשנים האחרונות התמוטטות עצבים, סיימה זה עתה את ספרה החדש, שעומד להתפרסם בקרוב. רק עכשיו, בערב חג המולד, בביקור הראשון שלה בבית מאז ההתמוטטות, היא מגלה למשפחתה במה עוסק הספר החדש שלה: זהו ספר זיכרונות על ילדותה במשפחה, ובעיקר על הצל שרובץ על המשפחה כבר למעלה מעשרים שנה: הנרי, הבן שהתאבד, שהיה מעורב בפעילות טרוריסטית, בפיגוע קטלני.

האמריקאים נמצאים כל הזמן בצל המלחמות והכשלונות כמו בויאט נאם ואולי בעירק. הצלקות ודור המחאה הביאו לדי הרבה קונפליקטים חברתיים.

מה קורה למשפחה רפובליקנית שהבן שלה הופך לאחד שמוחה אקטיבית נגד המלחמה? מה קורה שהוא מעורב בפיצוץ והרג כחלק מהמחאה?

במחזה הזה יש סוד משפחתי, סודות משפחתיים הם הדבר הארור שגורם להרס פנימי ומטבעם בסוף הם מתגלים, וכאשר הם מתגלים הדרמה מגיעה לשיא.

כל זה קורה למשפחה הזו בערב חג  המולד כאשר הבן והבת באים לחגוג בחיק המשפחה במהלך החג הזה קמים לתחייה כל השדים שמבעתים את המשפחה, ומתפתח מאבק איתנים של כולם בכולם על ערכים, על נאמנות, על אהבה, על החיים ועל המוות.

עידן אלטרמן מפתיע בתפקיד דרמטי והוא באמת שחקן רבגוני, אין צורך להמליץ על גילה אלמגור ובטח ובטח על עודד תאומי, המשחק שלהם כל כך מששכנה שאתה נוקט עמדה אישית ( בעד או נגד).

הצגה מומלצת

שתפו את הפוסט!