29 במרץ 2024 0:42
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פריחת הזמן להקת המחול המודרנית BMDC בייג'ינג סין

רשמים מצפיה במופע המחול הסיני של Beijing Modern Dance Company : Blooming of Time

אמש בנוכחות וברכות של שגירת סין ומשרד התרבות של רפובליקת העם הסיני הציגה להקת המחול הסיני מופע מדהים לחגיגות שנת הנחש.

המחול מתאר את עונות השנה ב 12 פרקים פתיחה, שמש, אביב, קיץ, סתיו חורף. היצירה מיוחדת היא מתארת את עולמם של היצורים והפרחים מנקודת מבטם את עונות השנה ( על פי התפיסה הסינית 24 מונחי שמש ). המסע הנצחי של הפרחים שלעולם אינם עוזבים  את היקום גם כשהם קמלים והמשכו של מעגל החיים. חלק מהמחול הוא בסלוו מושן – הילוך איתי תוך תנועות שהן ייחודיות למחול סיני כולל הקפיצות והעוויתות שהרקדנים מבצעים על הבמה. הקולאז' המוסיקלי יחד עם ההקרנה על המסך וקולות ממים הזורמים או מפכפכים והתפאורה עם התלבושות הן משהו מעבר למושלם והשלם. מבחינתי המושג 陰陽 יינג יאנג מקבל כאן את המשמעות במחול בו כוחות הטבע הניגודיים משלימים האחד את השני בשלבים השונים של מחזור החיים של הפרח בעונות השנה.

מועדי המופעים (18-24 בפברואר 2013) נושקים לציון השנה החדשה בסין- היא שנת הנחש על פי הספירה הסינית. זהו ביקורה השני של להקת המחול המודרנית בייג'ינג (BMDC)  בישראל. בשנת 2009 הופיעה בת"א במסגרת "תל אביב דאנס".

הלהקה נוסדה בשנת 1995 ונחשבת כמובילה בתחום המחול המודרני בסין וזוכה לשבחים לאומיים ובינלאומיים כאחד. רפרטואר הלהקה מגוון ומשלב תרבות  סינית מסורתית לצד אמירות עכשוויות בתחום המחול העולמי.

כבר כשנה לאחר הקמתה, בשנת 1996 זכתה בפרס" ון הואה", הפרס התרבותי החשוב ביותר של ממשלת סין.

כוריאוגרפיה: גאו יאנג'נאז'י

מקסים

Happy Chinese New Year – Year of Snake 2013

שתפו את הפוסט!