23 באפריל 2024 14:12
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קומפאס להקת הפלמנקו הישראלית במופע בכורה חדש "QUINCE "-(קינסה)

להקת הפלמנקו הישראלית COMAPS  מייסודה של מיכל נתן- כוריאוגרפית, רקדנית ומנהלת אמנותית מעלה את היצירה מספר -15 במופע בכורה "QUINCE "-(קינסה = 15 בספרדית)  הופיעה בסוזן דלל.

הלהקה הוקמה כבר ב 1995 על ידי מיכל נתן , המנהלת, כוריאוגרפית ורקדנית.  להקה שהופיעה במגוון רב של הופעות, פסטיבלים ואירועים שהבולטים בהם " פסטיבל ישראל" ו " מחולוהט" " גוונים במחול" ועוד.

כמי שאוהד מאוד את המחול הזה הפלמנקו היה לי חסר רב מאוד בכך שלא יצא לי לראות את הלהקה בפעולה. וכשרואים מבינים.

להקה הזאת יש ייחודיות משלה, סגנון מודרני שהוא הפירוש שלה למחול הפלמנקו. זו להקה רפרטוארית הפועלת כבר למעלה מ-15 שנה במסגרת העמותה לקידום תרבות הפלמנקו בישראל ונתמכת על ידי משרד התרבות והספורט ועיריית תל אביב. בשנות פעילותה הרבות, העלתה הלהקה הפקות רבות, למבוגרים וילדים, הופיעה בכל רחבי הארץ ובחו"ל ואף זכתה בהקרות רבות.

הלהקה פונה לכל שכבות האוכלוסייה ולכל הגילאים וחושפת את הקהל הישראלי לתרבות הפלמנקו.

כיום נחשבת הלהקה למובילה בתחומה וזוכה להערכה רבה בארץ ובחו"ל בזכות הסגנון והרפרטואר הייחודיים שלה.

פלמנקו זה ריקוד עם קצב, וקצב זה קומפאס, את המוסיקה ערך חגי דווידוף קולאז' מוסיקלי מגוון של יצירות מעולמות שונים:  מוסיקת פלמנקו, מוזיקה קלאסית , עכשווית לצד אלמנטים מוזיקליים השאובים מהעולם האירי וההודי. בלטו כמובן בנוכחות הגיטרה שאין פלמנקו בלעדיה והחליל צד.

ובנוסף חשוב לציין את מגוון התלבושות הססגוניות, חושניות לפעמים שהתאימו לרקדניות ולמחול בצורה נפלאה. בעצם זה לא רק התלבושות, זה האיפור התסרוקות הכל משדר לך רקדנית פלמנקו.

המחול עצמו זורם על הבמה, התנועה, תנועת המפרקים, טיפוף הרגליים הכל מתחבר למוסיקה והתלבושות בהרמוניה. יש כאן מופע מחול מודרני עם פרשנות משלהן למושג פלמנקו, הייחודיות באה לביטוי בעבודת צוות שיוצרת את המופע הנהדר הזה. אבל יותר מהכל שבתה אותי שפת הגוף והפנים אתה יושב וממול הרקדניות  שממש מדברות אליך , לא צריך להבין ספרדית  כי הן מדברות אליך במקצב ושפת הגוף והתנועה..

זו ההפקה החמש עשרה של הלהקה הפונה לקהל בכל הגילים, בין ההפקות הבולטות של הלהקה: הגברת עם הקמליות,  דוד ובת שבע-דרמת פלמנקו  ודון קישוט למבוגרים ו- כרמן, שלגיה ושבעת הגמדים והחתול במגפי הקסם לילדים.

רקדניות: מיכל נתן,עדי גרופר, ולדה וסט, הדס נסטל, מורן רון. רקדן אורח: קיריל סיבלופוב

הופעות קרובות

30/12/2013 יום ב' 20:30 מרכז הבמה גני תקווה

4/1/2014 ש' 21:00 אולם ויקס מכון ויצמן

22/1/2014 יום ד' 20:30 תיאטרון ירושלים  אולם רבקה

25/1/2014 יום שבת 21:00 סוזן דלל

שתפו את הפוסט!