20 באפריל 2024 19:12
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קסם לאור ירח סרטו של וודי אלן

Magic in the Moonlight

ארה"ב, 2013, 105 דקות

בימוי ותסריט – וודי אלן

מי ששרוף על סרטים של וודי אלן בוודאי ימצא את וודי אלן בדיאלוגים הארוכים והפילוסופיים משהו של השחקן הראשי סטנלי – קולין פירת' אשר עושה זאת טוב יותר מאשר וודי אלן עצמו.

28_33_860

סטנלי (קולין פירת') הוא אמן אשליות מפורסם, קוסם ומאחז עיניים בעיסוקו, וניהיליסט ציניקן באמונתו. יום אחד הוא מוזמן לדרום צרפת, לבית משפחה אריסטוקרטית על מנת לחשוף את התרמית שמאחורי צעירה הטוענת להיות בעלת כוחות מאגיים (אמה סטון). הצעירה כבר הספיקה לכבוש את ליבם של כל בני המשפחה באמצעות תעתועי רוחניות, תקשור עם העולם הבא ולא מעט קסם אישי, וסטנלי הרציונליסט נחוש בדעתו לחשוף אותה כמתחזה במהירות האפשרית.

_DSF0084.RAF

DSCF0479.RAF

https://www.youtube.com/watch?v=Gl6wDSjQOVw

אלא שככל שעובר הזמן המשימה הולכת ומסתבכת, ולאחר מספר ימים באחוזה היפהפייה, בטיולים לאורך הים וברחבי פרובאנס סטנלי הספקן מוצא את עצמו אכול ספקות כאשר הצעירה המסתורית מתעתעת בראשו ובלבו.

העולם הזה של קוסמים ידוע כאחיזת עיניים אולם עדיין יש עולם שלם של טלפתיה וקריאת מחשבות וגם עולם הסיאנסים ותקשור עם רוחות. טבעי הוא שמאז ששאול פנה לבעלת האוב שיהיה אמון בציבור בבעלות כוחות מאגיים ומכאן המקום לשרלטנות. זאת ועוד, הריאליזם לא יכול לקבל את העולם המאגי של דיבור עם רוחות וכאן נכנס תפקידו של ידידנו   סטנלי שחברו למקצוע, קוסם גם הוא, מזמין אותו לחשוף את מעשה המרמה והשרלטנות של הצעירה החמודה ו"התמימה" סופי. איך וכיצד הוא עצמו נופל ברשת לזה תצטרכו ללכת לראות את הסרט.

DSCF9665.RAF

DSCF9842.RAF

יחד עם זאת זה הסרט מייגע לא מעט בדיאלוגים שהבמאי וודי אלן כנראה היה חייב להכניס כאילו הוא עצמו שם.

משחק מצוין וליהוק מעולה של הדמויות. כמו-כן הבמאי מציג לנו שחזור תקופתי משכנע של שנות ה-20 כולל תלבושות, בתים, מכוניות ועוד.

34_33_860

לסיכום, קומדיית קיץ קלילה ולא מאתגרת, הצופה לא לוקח אתו דבר לחשוב עליו בבית. מומלץ לחובבי סרטים מן הסוג הזה.

צילומים באדיבות קולנוע לב

שתפו את הפוסט!