20 באפריל 2024 1:14
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תיאטרון מחול ירושלים מגיש צעדים אחרים 2

 

מופע מחול מודרני בגרסא שתיים בה משתתפים 4 כוריאוגרפים מובילים: נטע פולברמכר (ישראל), פרנצ'סקה הרפר (ארצות הברית), ליאת ויסבורט (הולנד) איל נחום (ישראל).

 

במופע "צעדים אחרים 2" מביאים 4 היוצרים קולאז' רגעי מחול ותנועה שניזון מהשפעות עולמיות עכשוויות. היוצרים, אשר יצרו במסגרות שונות בהולנד, גרמניה, ארצות הברית וישראל התאחדו ליצירת ערב מאתגר שבוחן מרחקים בין ישן לבין חדש, בין הקרוב לרחוק.

ראיתי את המופע הראשון באולם של סוזן דלל, הפעם מופע צנוע יותר באולם ענבל בעיקר לקרב את ירושלים לתל אביבים ולחובבי המחול. קיימים כמה הבדלים בין המופעים ולא רק בהרכב האישי של הרקדנים או הרקדניות ( ישנו רק רקדן אחד ) ההבדל בבמה, בעוצמת המוסיקה ובשתי מחולות שהוכנסו לתכנית והחליפו אחרים.

 צעדים-אחרים.-step-count.-צילום-כפי-בולוטין

צעדים-אחרים.-step-count.-צילום-כפי-בולוטין

מתוך המופע הראשון

 

להקת תיאטרון מחול ירושלים היא להקה רפרטוארית שמציבה לעצמה כמטרה, להציג מגוון רחב של עבודות מחול, עם דגש על יוצרים מקומיים ששהו בחו"ל ומשקפים לרוב את הנעשה בעולם המחול הבינלאומי. מאז היווסדה על ידי תמרה מיאלניק ב-1985 ועד היום הופיעה להקת "תיאטרון מחול ירושלים" ברחבי הארץ ובחו"ל וזכתה לביקורות משבחות. ליאור לב, אשר התמנה למנהל האמנותי של הלהקה ב 2012, מביא ביצירתו האישית את חיבורו לשורשיו הישראליים וכן את חייו ועבודתו ארוכת השנים באירופה. בתהליך עבודה זה משתף ליאור יוצרים אורחים מהארץ ומחו"ל.

המפגש הזה עם ארבע כוראוגרפיות כל במה אחת מאפשר לצופה חובב מחול להינות מכמה עולמות, לא רק הארצות והחומר שהכוראוגרפים מביאים עימם למופע אלא כל הקולז' הזה שמתבצע על הבמה, כוריאוגרפיה, מוזיקה, תאורה, לבוש, תנועה ועוד. אני כצופה מאוד אהבתי את מה שראיתי, ושוב אדגיש מגיע למופע כזה במה קצת יותר רצינית.

המחול הראשון Untitled

כוריאוגרפיה:       פרנצ'סקה הארפר

תלבושות:            פרנצ'סקה הארפר

רקדנים:               שרה גרנגה, קורנליה טרומפר, דנה חפוטה, מיה דנלופ, רוסי למונט וולטר

מוסיקה:                            ,paralelsuns, Autechre   ,

יצירתה של פרנצ'סקה הרפר, סולנית לשעבר בבלט פרנקפורט שעבדה עם הכוריאוגרף הנודע ויליאם פורסיית וכיום בעלת להקה משלה בניו יורק, היא פרי שיתוף פעולה של תיאטרון מחול ירושלים וFrancesca Harper Project ופותחת טרילוגיה של תנועה ששיאה יגיע לידי ביטוי בשתי עבודות נוספות חדשות שלה ושל ליאור לב שיועלו בערב משותף בניו יורק ב 3/2015.

 

 

מדובר במחול עוצמתי מאוד לצלילים של מוסיקה אלקטרונית ומשחקי תאורה ועמימות, היה לי מעניין לקרוא על הרקדן רוסי למונט וולטר, כח רב ודיוק בתנועות על הבמה, יחד עם תנועה מעודנת. הרקדניות היו מעולות ובמיוחד קורניליה וחפוטה שהון מהוותיקות במופע.

??????????

??????????

UTITLED מאת פרנצסקה הרפר. צילום כפיר בולוטין 2

 צילום כפיר בולוטין

פרנצ'סקה הרפר, כוריאוגרפית מנהלת להקת מחול על שמה בניו יורק, תעלה בשיתוף פעולה עם ליאור לב את היצירה Untitled שהיא פרי שיתוף פעולה של תיאטרון מחול ירושלים וFrancesca Harper Project. הרפר אשר עבדה בעבר כרקדנית עם הכוריאוגרף הנודע ויליאם פורסיית, יוצרת יחד עם ליאור לב ערב משותף אשר יעלה בניו יורק ב 2015.

המחול השני Secret Garden (קטעים נבחרים מתוך היצירה)

כוריאוגרפיה:       נטע פולברמכר

תלבושות:            נטע פולברמכר

רקדנים:               שרה גרנגה, קורנליה טרומפר, דנה חפוטה, מיה דנלופ

מוזיקה:               חווה אלברשטיין – שירי רחל

במופע יוצגו קטעים נבחרים מתוך היצירה Secret Garden.
יצירה זו הינה עבודה אינטימית שעוסקת בגעגוע – בשריטות של כאב,  ובכמיהה לאדם ולאדמה.

זוהי סדרה של סולואים ודואטים לצלילי שיריה של חווה אלברשטיין – משירי רחל.

הוצג לראשונה בניו יורק בינואר 2013

??????????

תענוג של ממש, פירושים בימתיים למחרוזת שירים שונים של חוה אלברשטיין, בכל שיר נכנסה רקדנית עם עציץ והגישה מחול או דואט בעוד אחרות שוכבות על הבמה ללא תזוזה, אלו שרקדו נתנו ממש בתנוע והבעה את ההבנה והתרגום של הכוראוגרפית למילים של השיר, כפיים!

 

נטע פולברמכר, כוריאוגרפית, יוצרת, ורקדנית, שבה לישראל לאחרונה לאחר 31 שנים בניו יורק, שם ניהלה להקת מחול על שמה, הופיעה בכל העולם וזכתה להכרה בינלאומית. בשנה האחרונה, בעקבות מינויה לתפקיד דיקן הפקולטה למחול של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, חזרה לישראל ולראשונה תעבוד עם ליאור לב.  במופע תעלה פולברמכר קטעים מתוך עבודתה Secret Garden.

שוב, אם זו ההופעה הראשונה של המחול הזה בארץ ( כמובן הופיעו בירושלים) הוא ראוי לבמה יותר רצינית.

את המחול Backwardbillכבר ראיתי בבכורה באוגוסט

כוריאוגרפיה:                     ליאת ויסבורט

עוזרי כוריאוגרף:               מייקה ואן –קרוחטן, איוואן אוגרין

רקדנים:                             שרה גרנגה, דנה חפוטה

מוזיקה:                             אלברטו יסטרן נובלו

יצירה זו הוצגה לראשונה בפסטיבל בלגיה ב 2/2013 ומבוססת על המופע "מה נשאר". זהו דואט חזק ועוצמתי הבוחן איכויות שונות של תנועה, גוף ותוכן. המוזיקה הקצבי והאווירה התובענית מאלצת את הרקדנים להתחבר לעולמם הפנימי. ביצירה משחק מגדרי, הנע בתנועה מסונכרנת, מאבקי שליטה וקודים חברתיים.

צילום כפיר בולוטין
צילום כפיר בולוטין

שרה גרנגה החליפה את קורנליה טרומפר בדואט שלה עם דנה חפוטה, קשה לי לזכור את הביצוע הקודם, דואט מאתגר עם הרבה כח על הבמה. גם בפעם הקודמת המוסיקה הטרידה אותי ואולי אצטט את דברי הקודמים ע הקטע הזה: ביצירה הזו מישהו החליט לבחון לא רק את היכולת הפיזית והטכנית של זוג רקדניות אלא גם את עוצמת העמידה בסבל של הקהל. מדבר בניסיון של הרקדניות להתחרות בקצב של מפרעון אלקטרוני שצורם עד כדי שנאלצתי לאטום אוזן!הפעם הסיקו מסקנות או שזו ההגברה , היה רעש סביר עד נסבל.

צילום כפיר בולוטין
צילום כפיר בולוטין

הכוריאוגרפית ליאת ויסבורט, יוצרת ישראלית הפועלת מזה שנים בהולנד וזוכה להכרה ואהדה רבה באירופה. היא בעלת ניסיון מקצועי עשיר ומעמיק כרקדנית מובילה בלהקת בת שבע. כיום ומשמשת ככוריאוגרפית ויוצרת פעילה, אשר עבודותיה המגוונות מועלות בפסטיבלים, תיאטראות ואירועי מחול ברחבי העולם. במופע תעלה את היצירה Backwardbill.

ומחול הסיום המעולה שוב אותו מחול שמבטא את מחשבות הכוריאוגרפיה כפי שהן מוקראות על ידי ליאור לב והרקדניות עונות לו תוך תנועה.

Letters to a dog

כוריאוגרפיה בימוי וטקסט: איל נחום

מוזיקה:               קולאז'

רקדנים:   שרה גרנגה, קורנליה טרומפר, דנה חפוטה, מיה דנלופ, רוסי למונט וולטר וליאור לב עבודת תיאטרון מחול בשילוב שחקן אשר מתרחשת במקביל בשני ערוצים. ערוץ אחד מאזכר את המינימליזם המחולי האמריקאי ומנגד לו הערוץ השני משמש לביטוי אקספרסיבי.

צילום כפיר בולוטין
צילום כפיר בולוטין

הקריין , שחקן ליאור לב שהוא גם כוריאוגרף בחלק היצירות והמנהל האמנותי של תיאטרון מחול ירושלים מסביר למעשה את היווצרות התנועה, סוג של ארספואטיקה של מחול, תוך כדי שילוב הרקדנים במחול עצמו, החלט משולב טוב ומעניין את הצופה.

 

איל נחום, יוצר ורקדן. רקד בלהקות "הבלט הישראלי", "בת דור","הלהקה הקיבוצית", אמיר קולבן וקבוצת הרקדנים של מונטריי שבשוויץ. עוסק בהוראת בלט במספר מסגרות, בתי ספר ולהקות ביניהן להקת "קמע" להקת המחול הקיבוצית, ולהקות שונות באירופה כגון הבלט של גטבורג בשבדיה, ווילאם פורסיית' בגרמניה, ולהקתה של זיינפ טנבי באיסטנבול.בערב יעלה את עבודתו בה ביצע את הכוריאוגרפיה והבימוי Letters to a dog.

סיכום הרבה עבודת במה כח, הרבה עבודה על הרצפה, מחול טוב, שעה של מחול ברמה גבוהה, יכולת הרקדנים טובה מאוד. מומלץ

 

 ??????????

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!