25 באפריל 2024 9:14
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חגיגת אורות באירוע החורף של הגן הבוטני בירושלים Winter Lights     

חגיגת אורות באירוע החורף של הגן הבוטני בירושלים Winter Lights

לא רק אירופה  נוצצת באורות ססגוניים, אלא כאן אצלנו בירושלים בגן הבוטני

הגן הבוטני מקיים את אירוע החורף החגיגי במיוחד ובאווירה חורפית קסומה, בואו עם המשפחה ובני הזוג לביקור בממלכה קסומה של ניחוחות הטבע ואוויר ירושלים צלול ומופע אורות מרהיב לכבוד החג והעונה.

קרדיט צילום תום עמית

הגן הבוטני בירושלים הפך החורף למופע המזכיר את ארצות הקור. העצים שענפיהם נותרו עירומים אחרי השלכת, פרחי הלוטוס הקדוש באגם וצמחי האגם המסיימים מחזור פריחה וממתינים לסבב הבא, החורף והאוויר הצונן הם סט מתאים להפוך את האתר למיצג האורות.

גם השנה הגן הבוטני לבש תאורה חדשה  ומקיים החל מ-12.12.22 לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות שיהיה פתוח עד סוף ינואר 2023.

הליכה ב winter gardens עם כוס סנגריה חמה, באויר הצונן והצלול של הרי ירושלים,  תוכלו להתבלבל ולחשוב שאתם ביריד חג מולד בעיר אירופאית. לילדים זו חוויה מיוחדת במינה של ארץ הפלאות עם מיצגים מקושטים ומוארים כמו מיצג אור קולי שמדמה גשם ורעמים מאורות וצלילים על רקע שפע הצמחייה המטופחת בגן הבוטני המדהים של ירושלים.

האירוע השנה גדול ועשיר יותר מכל שנה אחרת. מדי ערב, עם רדת החשיכה, ידלקו האורות בזה אחר זה בשלל צבעים. מידי יום, בשעה 17:00 יפתח הגן למבקרים שיגיעו לצפות במיצג המנצנץ. אמן האור גיל טייכמן וצוותו השתמשו בכ 2.5 מיליון נוריות קטנות התלויות לאורך קילומטר ופרוסות באמצעות 25 קילומטר של כבלים ברחבי הגן. הנורות הן אקולוגיות מסוג "לד" וחסכוניות בחשמל.

לדעתי לאירוע שני מרכזי כובד האחד ממש בכניסה בואך האגם- שם קבלת הפנים של מופע התאורה הוא ממש מעביר תחושות של אגדה קסומה. מומלץ לבחור לשבת לכוס קפה בבית הקפה הצמוד על שפת האגם. המוקד השני ללא ספק הוא מתחם האוכל, שם כולם מתרכזים זה בעצם כמעט סיום המסלול, היה לי חסר מעט כסאות חופשיים שהיה ניתן לפזר כי הדשא שמציע רביצה הוא מעט לח וקריר.

המסלול נגיש ומתאים להליכה עם זאטוטים. גם מתבגרים ספקנים ייהנו מהליכה בשביל  המואר באווירת החורף המקושט.

במהלך הסיור כולו תהנו מיצירות מוכרות של מוסיקה קלאסית המתנגנות בסנכרון עם מופע אורות,

לאורך כל המסלול כמו בפסטיבל אמיתי תפגשו דמויות של פיות קסומות במיוחד. זו בהחלט חוויה מרשימה.

בשנה האחרונה פיתח הגן הבוטני בירושלים מיזמים ופעילויות המציבים אותו במרכז העשייה האמנותית והתרבותית בישראל. לרגל חווית חגי דצמבר, תחם הגן הבוטני, מסלול מיוחד באורך של כקילומטר, המתפרש על שטח של כ14 דונם, בו ייהנו המבקרים מחוויה קסומה ומוארת במיוחד בדיוק כמו בחו"ל. התאורה על שלל מרכיביה עוצרת נשימה ומוצגת על העצים, השיחים והאגם, בסגנונות ובגוונים שונים. בין הצמחים נתלו שרשראות של אורות קטנים, דמויות של איילים, פרחים, פרפרים ואלמנטים מוארים, חלקם מנצנצים וחלקם עומדים, מעוצבים ברוח החג. להבות מוארות מרצדות ליד האגם וסככה שכולה מוארת בנוריות צהובות משמשת כבית קפה קטן. ברחבי המסלול יוצבו עמדות צילום מוארות שישמשו את הקהל.

העצים המוארים משתקפים במימי האגם ומכפילים את מימד הצבעוניות. לכל זה מתווספת מוסיקת רקע של התזמורת הסימפונית ירושלים, שחקנים לבושים בתלבושות מוארות בדמויות שונות והרבה קסם באויר.

ווינטר לייט בגן הבוטני – קרדיט צילום תום עמית 1.2

מ-12.12.22 עד סוף ינואר 2023

א-ה 17:00-21:30 מוצ"ש 18:00-21:30

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים

הגן הבוטני, הגדול במזרח התיכון, מהווה מקור של רוגע, שלווה ושפיות למאות אלפי אנשים שנהנים להגיע אליו.

שעות הפעילות: ימים א-ה בשעות 17:00-21:30 ומוצ"ש  18:00-21:30. כניסה אחרונה בשעה 21:00

עלות: 50 ₪ מבוגר, ילד (מגיל 12-5) 35 ₪, חייל/סטודנט/גמלאי – 40 ₪, ילדים עד גיל 5/מנויי הגן – חינם

כרטיסים מוזלים בוועדים השונים ולמחזיקי כרטיס ירושלמי, מבצעים בחברות האשראי,

 

לפרטים והזמנת כרטיסים: בימות 6226* ובאתר

ההזמנה מראש. מספר המקומות מוגבל

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי זלמן שניאור 1 י-ם 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 

 

שתפו את הפוסט!