25 באפריל 2024 20:35
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

 נאות קדומים בחול המועד פסח

נאות קדומים בחול המועד פסח

טיול יום בשבילי ארץ ישראל בניחוחות "ארץ חיטה ושעורה וגפן ורימון ארץ זבת חלב ודבש".

במיוחד בתקופה זו עולה חשיבות רבה לחינוך הדור הצעיר לאהבת הארץ, לידיעת דרכיה הקדומות אם בהתיישבות ובחקלאות אם בנופיה הקדומים ותנובת השדה ואם בעמל האדם בימי המקרא כיצד ביקור בנאות קדומים מקשר ומגיש את כל אלו יחד ברוח החג.

השנה פארק נאות קדומים כ2500 דונם של חורש ארץ ישראלי מזמינים אתכם לטיול כותרת עלילות יוסף במצרים, הילדים יקבלו מפת כיס ויתבקשו לפתור כתב חידה של כתב חרטומים.

לקהל מוצעים 2 מסלול אביב–  שביל קצר של 1.5 ק"מ בו תבקרו בגורן רות ואת הקשר לחלומות של יוסף, בבור הארי ותלמדו מה משמעותו והקשרו לסיפור של יוסף, ולגלגל אנטיליה שדולה מים מהאגם.

מסלול שיבולים הארוך 2.5 ק"מ מתחיל במרפסת האורן המשקיפה אל האופק, ממשיך לבור יוסף ולגורן לוז שנלמד בה על מלאכות השדה והתקופה הקדומה.

השביל עובר גם בבור רבקה ובגת הפסיפס. לכל תחנה יש הדרכה וסיפור הקושר את חייו של יוסף ואורחות העת הקדומה.

אנחנו יצאנו לדרך בתשע וחצי בבוקר שעה מושלמת להליכת המסלול הארוך במזג אוויר נעים של בוקר, רוב המסלול מלווה בתחנות מוצלות וברזיות להתרעננות, השבילים כולם מעוטרים בפריחה וצמחי מרפא כמו אזוב, זוטה, ומרווה מצויים בשפע.

הספקנו לנוח לעצירה בכל תחנה ולשמוע את ההדרכה התרשמנו מארכיאולוגיה ולמדנו רבות. בסיום המסלול יש פינת יצירה ופעילות לקטנים- כגון- פינת חי קטנה, בנייה בלבני בוץ, טוויה של חוטים מצמר, וסדנא קצרה על כלי נגינה מהטבע.

 

עלינו לסוכה בה בריכת מים קפואים עם דגיגים וקרפדות מזמרות וגם עלינו למגדל כעשרים מדרגות שם חיכה לנו שולחן וכסאות למנוחה בנוף פנורמי ורוח מקררת.

לידינו האגם וגלגל המים שניתן לסובב אותו לקבל מתז מים קרירים, סיפרו לנו שהשנה לא היה הרבה גשם ולכן האגם שהינו טבעי התייבש במעט לעומת שנים קודמות.

לאחר מכן מגיעים ליער הכניסה אחרי שעוברים את הגמלים והחמורים, ומחכה לאורחים מופע נגינה על חליל פאן ברוח מוזיקה חסידית, הצגה על יוסף ואחיו, ומתחם יצירה ורגיעה מוצל ביער.

 

הנסיעה מאזור המרכז ארכה כ25 דקות, החנייה מסודרת וללא תשלום עם הכוונה ושמירה.

ביקרה וערכה יפעת

איפה? פארק נאות קדומים, סמוך ליער בן שמן.

מתי? ראשון, שני וחמישי 9-13 באפריל,  9:00-17:00 כניסה אחרונה בשעה 15:00.  שלישי (ערב חג שני) בין השעות 9:00-13:30 כניסה אחרונה ב11:30 רביעי – סגור.

כמה?: עד גיל 3 חינם. 55 ₪ למבוגר/ילד מגיל 3. שרים ומסיירים 110 ₪

פרטים: 08-9770770 ובאתר

 

 

בשורת אביב לך הבאתי

מסיירים ושרים בפארק נאות קדומים

פעילויות הפסח בפארק יחתמו בסיור ושיר אל תוך השקיעה המרהיבה של פארק נאות קדומים. בשעה 18:30 מוזמן הקהל לסיור אביבי עם מיטב מדריכי הפארק בשדות הדגן בפארק וב- 20:00 להצטרף בשירה ממיטב שירי  ארץ ישראל הידועים והטובים המלווים אותנו מאז קום המדינה ועד היום עם האחים צנחני.

איפה? פארק נאות קדומים

מתי? איסרו חג פסח, חמישי 13.4 21:30-18:30

כמה?: 110 ₪  מכירה מוקדמת: 100 ₪

למבוגרים בלבד

פרטים: 08-9770770 ובאתר

 

 

שתפו את הפוסט!