19 באפריל 2024 11:01
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אופים שמרים הספר החדש של גלית והנס ברטלה

לאחרונה קיבלתי את הספר הראשון של זוג הקונדיטורים הידוע המציג עשרות מתכונים קלאסיים למאפי שמרים קרואסונים, דניש, בריוש ופרצל, הם רק אחדים ממבחר מאפי השמרים שהספר מציע.

איזה ספר נפלא. מפעלי הקמח בארץ הולכים לעשות קופה, כי אי אפשר לעמוד אדיש מול כל דף בספר. כל מתכון שווה מיליון, והוא רשום וכתוב בצורה נהדרת.  הספר בנוי לפי פרקים לכל סוג של בצק קרנץ, קרואסון, בריוש, דניש, פרסבורגר, גוגלהופף ועוד, פרק מיוחד לבצק שמרים ללא סוכר ופרק מתכוני עזר של קרמים ומילויים מיוחדים. כל מתכון מלווה בתצלומים מרהיבים של השלבים והתוצאה הסופית ובטיפים חיוניים שיעזרו תמיד להצליח.  ולכל סוג של בצק יש הסבר על משמעות הבצק והשימושים שלו. כך לדוגמא בצק הקוראסון שהכנתי מיד עם קבלת הספר לארוחת ליל שבת " הקרואסון נחשב הבצק היותר מוקפד ומפורסם בין בצקי השמרים המקופלים, שני הקיפולים עם החמאה מעניקים למאפה את הפריכות החיצונית והאווריריות…"

עוגות קרנץ עם בצק שמרים מתוק ועשיר גם הוא עם קיפולי החמאה ממש מגרה להביט בצילומים , כל שכן לקרוא את המתכונים..

מבחר מתכונים משגעים של בריוש לסוגיו כול הצעות להגשת טפאס.

מאפי דניש בצק השמרים עם עלים עדינים ופריכות מענגת

גוגלהוף או קוגלהוף ובבקה העוגות של אמא מהבית.. חלות ופרעצלס סופגניות, לחמים, ואפילו סברינה אהובתי.

אני מקווה שכבר אין מחסור בחמאה כי המלצתי לכם עם הוצאת הספר לאור להצטייד בחמה לפני הביקוש הגדול…

כאמור עם קבלת הספר הכנתי בהשראתו קרואסון תרד מדהים ( בהתאמות שלי) ואין כמו להריח את הניחוח של בצק השמרים בבית וליהנות מהמאפה בבוקר על כוס הקפה .

בעזרת ספר זה ניתן להתגבר על הפחד, שיש לרבים מאתנו, באפייה עם שמרים. וזה שווה: התוצאה נפלאה. נסו פעם אחת, השנייה לא תאחר לבוא. ואם אני מצליח בלי מיקסר…  אתם תצליחו שבעתיים.

גלית בעלת תואר  B.A. במתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב, עזבה עיסוק זה כדי ללמוד קונדיטוריה בארץ ובחו"ל. אחרי שנים של לימודים ועבודה בחו"ל ,חזרה ארצה ופתחה את הקונדיטוריה ובית הספר לאפיה  "גאיה ברטלה" ואת כשרונה בעיצוב וציור מיישמת על העוגות.

הנס הגיע ארצה מגרמניה על פי הזמנת רשת מלונות "הילטון", התגייר ונשאר בארץ. הוא הביא את הפטיסרי המעולה ארצה, הביא אלינו את חו"ל. הנס היה הראשון עם תוכנית אוכל בטלוויזיה, שנקראה "עוגה לשבת". לפני 15 שנה הנס הצטרף לקונדיטוריה שגלית פתחה ומאז הם אופים ומלמדים יחד

בתיאבון וכן, לא להגזים כי זה טעים שמיד  הולכים וקונים עוד קמח ועוד חמאה..

שתפו את הפוסט!