25 באפריל 2024 18:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורנה בר מאפים עושים לך את השבועות

לקראת חג השבועות ארגנתי לי הזמנה להציץ למקום של אורנה " אורנה בר מאפים"

תאמינו לי שווה לנסוע מראשון לשם ואני מכיר המון אנשי קולינריה ואחרים שאינם מכפר סבא ופוקדים את המקום.

בעיקרון אני תמיד מחלק את העניין לשניים, אורנה בר מאפים זו קונדיטוריה ובית קפה שכיף לשבת לארוחת בוקר או בכלל, יש את הלחמים שלהם והעוגות ואני שמעתי מאנשי מקצוע שאם הם צריכים עוגה ואין להם זמן להכין בבית… הם באים לאורנה. למה? כי אורנה לא מתפשרת על איכות!

בית המאפה הזה של אורנה חושף בפניכם את סודות אמנות הפטיסרי מצרפת, ומשלב בין אווירה ביתית וצנועה לתפריט שכולו ניסים ונפלאות. בתפריט החדש במקום, שנרקח על ידי אורנה זילברברג פורת – אגרונומית במקצועה שלמדה את סודות האפייה במשך 7 שנים בליון (צרפת), ומפנקת אותנו עם כל מטעמי הפטיסרי במתוק ובמלוח: החל מארוחת הבוקר המפורסמת של המקום, "הבוקר של אורנה" – גלט צרפתי חובק ביצת עין וסלט הבית לצד מזטים עבודת יד, מיץ טבעי הנסחט במקום וקפה משובח, המשך בארוחות בוקר מובחרות, סלטים, קישים, לזניה, כריכים משודרגים ומתוקים בעבודת יד. להנאתכם, תוכלו ליהנות במקום מקפה איכותי וקרואסון "צרפתי למהדרין" לפתיחת היום לצד שורה של לחמים טריים, מאפים ועוגות – המוכנים עם הנץ החמה ומחכים לכם כבר ב-07:00 בבוקר.

הפעם רק טעמתי כמה מטבלי עם לחם מעולה היו שם מתבלים של פסטו מיוחד, טפנד זיתים, עגבניות מיובשות, סלט בסגנון יווני עם פטה,כרוב בסגנון אסייתי ו…ריבת תותי שדה…

לא ויתרתי על כוס מיץ גזר ותפוזים סחוט טרי.

 

לקראת שבועות 2012 יוצאת ב"אורנה בר מאפה" שבכפר סבא, בחגיגת מאפים מתוקים ומלוחים מציגים את פסגת אמנות הפטיסרי צרפתי בשילוב עשבי תיבול, תבלינים וגבינות ים תיכוניות. כל המאפים נעשים בעבודת יד על ידי אורנה זילברברג פורת שלמדה את סודות האפייה במשך 7 שנים בליון (צרפת) ומתמחה באמנות הפטיסרי הצרפתי.

בשבועות ניתן להזמין ארוחות חלביות מלאות, הכוללות מבחר מאפים, ממרחים, סלטים, קישים, עוגות ועוגיות. החל מ-300 ₪ לאירוח של 10 איש. כשר-חלבי

גילו נאות הייתי אורח המקום, זאת אומרת ארגנתי לי מראש הזמנה לראות מה הולך לקראת שבועות.

ידיה של אורנה היו עמוסות עבודה, הימים האלו שלפני שבועות הם פסגת היצירתיות והיצירה בבית המאפה. יש הזמנות של אנשים והזמנות מוסדיות כי מי שאוכל שם או טועם פעם אחת מתמכר, עובדה אני רק מחכה להזמנה..

המשכתי את הטעימות שלי בבלינצ'ס תרד עדין מאוד עם רוטב מתאים, אורנה הצחיקה אותי כששאלה אם אני אוהב תרד.. אני באמת אוהב תרד והרעיון של בלינצ'ס מלוחים בשולחן השבועות הוא מדהים וטעים, אני גם אוהב עם פטריות, בכל יש לי בעיה של טעים…תאים..

 

בגזרת המלוחים יש לאורנה מה להציע קיש כפרי קרם תפוח אדמה וגבינת רוקפור, בצל מוקפץ ושבבי שקדים – 85 ₪ (קוטר 28 ס"מ), קיש בלקניפלפלים קלויים, חציל פרוס, בטטה, זיתים שחורים, פלחי עגבניות וגבינת עזים – 85 ₪ (קוטר 28 ס"מ), לחמניות גוז'רמארז מיני לחמניות אוריריות תערובת גבינות קשקבל/ברי/בולגרית – 40 ₪ (8 יח' במארז), מאפה גבינהבצק עלים חמאה מילוי גבינות צאן במליחות עדינה – 37 ₪ לפס.

ואחרי המלוח בא המתוק. בלינצ'ס מקצועי כמו של הסבתות, לא מטוגן קריספי אלה שמנמן כזה… עם גבינה מיוחדת של משק יעקבס ונגיעת וניל. מה שטוב בו שכאשר אתה שולט בו אפשר להגיג עם מה שבא לך, רוטב של פירות יער.. סירופ שוקולד, אפילו אפשר לטגן אם בא לך להיות פולני.

 

ניתן לקנות בלינצ'ס לדוגמאעם גבינת ריקוטה: גבינה ריקוטה 5% וניל – 48 ₪ (8 יח' במארז(

יש עוגות שמרים, בדיוק אורנה הייתה עסוקה בלהתפיח אחת שבה הבצק מונח בפסים של שתי וערב, אבל היא לא הייתה מוכנה. ניתן לקנות עוגות שמרים – קרנצ' ריקוטה – 48 ₪ לעוגה (פס 25\8 ₪

 גבינה אפויה 5% שמנת מתוקה – 60 ₪ לעוגה (פס 25\8 ₪), גבינה אפויה 5% צפוי שמנת חמוצה ופרורים – 60 ₪ לעוגה, פאימוס גבינה ציפוי פירות יער – 95 ₪

אני טעמתי עוגת גבינה אפויה עם ציפוי של שוקולד,( יש גם עם פירות יער שהבאתי הביתה לחג..)

הבצק עצמו מושקע מאוד והוא כמו בסקוויט טעים ופריך.

לא הצטערתי לרגע שנסעתי לשם. קניתי לבית גם עוגיות גרנולה וחמוציות כי צריך לשמור על הבריאות…

ב"אורנה בר מאפה" מחכה לכם אווירה ביתית וכפרית, הכוללת חללי אירוח מקורים וחיצוניים, לצד גלריה אינטימית המעוצבת בטוב טעם. במקום מגישים תפריט עשיר הכולל את כל מטעמי הפטיסרי במתוק ובמלוח, סלטים, קישים, לזניה, כריכים ומתוקים בעבודת יד. מחכים לכם כבר ב-07:00 בבוקר ואפשרות לארח בגלריה הממוזגת (עד 20 איש) לצד  שירותי קייטרינג איכותיים: כשר-חלבי לאירוח עד 200 איש.

תבקרו שם, אני ממליץ

אורנה בר מאפים

בקעת בית נטופה 25

קניון הדרים

כפר סבא

אורנה בפייסבוק

שתפו את הפוסט!