19 באפריל 2024 9:41
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילניתה מרכז מבקרים וממכר יינות שפלת יהודה

ארץ יהודה, האקלים, האדמה והאנשים יצרו תנאים מיוחדים לגידול גפנים וייצור יין.

מעל 30 או 40 יקבים יש כאן, " יקבי בוטיק" אשר החליפו את הגתות העתיקות שרווחו בסיבה זו מאז ימי התנ"ך. ארץ יהודה הייתה ותמשיך להיות יצרנית יין.

אילנית אפרים צמח מלווה חלק מהיקבים באיזור מזה מספר שנים ודואגת לקידומם, כולנו מכירים אותה לצידו של נתן ביקב נחשון, אולם היקב נסגר ואילנית החליטה להמשיך בדרכה לקדם את היקבים באזור ופתחה בסמוך, את מרכז המבקרים שלה.

המקום עדיין בהתהוות ראשונית, אבל פגשתי כאן כבר יינות של יקב עגור, וגם טעמתי מה"קסם",  היינות של יקב צפרירים כבר כאן, וכמובן מלאי היינות של יקב נחשון ולגמתי את סלע- קברנה סובניון,מרלו וסירה, היינות של נחשון הפכו בינתיים לפריטי אספנות. אילנית מייצגת ומקדמת את יקב בראבדו ועונג רב לגמתי את השרדונה שלהם. ברור לי שזה היקב הבא בסיורי היין שלי ביהודה. וכעת מצטרפים היינות של יקב קדמא אותם טעמתי בסיור ביקב קדמא בהמשכו של יום.

היינות של יקב יהודה בדרך ועוד ועוד חצאי חביות יתמלאו בבקבוקים של יקבי האזור.

המשכתי בלגימת היין מהזן שאני מעריץ, קברנה פרנק של נחשון, היין מעט צעיר ואין לי אלא להמתין שהיין בחביות יבוקבק וימכר אצל אילנית.

 

אז זהו במרחק חצי שעה נסיעה מהמרכז נפתח מרכז המבקרים של אילנית, מכאן תוכלו לצאת בהנחייתה לסיורי יין ויקבים באיזור ואין נקודת פתיחה טובה מזו.

אילניתה

קיבוץ נחשון

שתפו את הפוסט!