19 באפריל 2024 5:33
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אירוח של שף יאיר פיינברג עם טיפים לראש השנה

ביום רביעי ה 9.9 בשעה 17:00 יתארח שף יאיר פיינברג בקהילה לקראת ראש השנה

 

שף יאיר פיינברג

 

שף יאיר פיינברג מוכר לכולנו מתוכנית הטלווזיה קרב סכינים, שבה היה הן הסו שף של שף סטפן פרה דווה והן הסו שף של אלפרדו רוסו. מי שצפה בתכנית יכול רק להשתאות משלוות הנפש שמקרין יאיר אל מול הצעקות והלחצים של השפים המהוללים הללו.

יאיר גדל בקבוץ עין השלושה. כבר תוך כדי שרותו הצבאי ידע שבתום השרות ירצה לנסוע לחו"ל ללמוד בישול וניצל את הזמן לעבוד במסעדות בולטות כמו כפות תמרים. את לימודיו השלים ב- Institute Paul Bocuse, במגמת בישול וניהול. בתריסר השנים שחלפו מאז הוא מבלה את רוב זמנו במטבחים מקצועיים.

את נסיונו העשיר רכש במסעדות בפריז ובפרובנס בצרפת (Lastrance  שקיבלה כוכב מישלן תוך שלש שנים, La Faniere כוכב מישלן אחד, , ). הוא מספר שהעבודה במטבחים ברמה הזו לימדה אותו את המקצועיות, את הדיוק, את ההתמדה ואת הנחישות שנדרשים במטבח והעניקה לו ידע קולינארי רב.

לאחר חמש שנים בצרפת עבר לאיטליה וגם בה עבד במסעדת Gamberro rosso  שמתהדרת בשני כוכבי מישלן.

יאיר, שהוריו יוצאי ארגנטינה, דובר חמש שפות – אנגלית, צרפתית, איטלקית, ספרדית ועברית. השליטה בשפות תורמת ליכולתו לעבוד עם שפים ממדינות שונות – בין אם בעבודתו בחו"ל ובין אם בארץ, וכן ליכולתו לשאוב השראה וידע ממקורות מגוונים מן העולם.

בשנת 2003 חזר לארץ ומאז עבד במסעדת ימה שבהרצליה, היה שף ההקמה של מסעדת סאגרה שבאיירפורט סיטי, לימד שלוש שנים בבית הספר בישולים והיה יועץ קולינארי של מסעדות ושל עסקי מזון אחרים.

פיינברג הקים את Fein Cook, חברה שעוסקת בייעוץ קולינרי וביבוא של ציוד הן למטבח הביתי והן למטבח המקצועי. יאיר מנצל את הכרותו את המטבחים המקצועיים באירופה כדי לאתר את המכשירים המתקדמים בעולם בחדשנותם ובאיכותם, מכשירים אשר תורמים לעבודה המקצועית במטבח ומייעלים את תהליכי העבודה. בין המכשירים שמייבאת החברה אפשר למצוא גם תרמומיקס, פאקו ג'ט וראנר, ששימשו רבות את השפים שהשתתפו בתכנית קרב סכינים.  בנוסף, מנהל יאיר את חברת הקייטרינג שלו – Fein Cuisine.

שף יאיר פיינברג ישמח לתת לכם טיפים לארוחת החג ולענות לשאלות שלכם בנושאים שונים בקולינריה.

שתפו את הפוסט!