29 במרץ 2024 9:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אנג'ליקה מסעדת Fine Grill כשרה בירושלים.

 

מסעדה עברה שינוי כולל במיקום ובשף והתוכן לא רלוונטי

ואיך לא נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו… ולמה שמחה כי ככל שאנו עולים לרגל למסעדות בירושלים, והכשרות במיוחד,  התוצאה מפתיעה לטובה ויתרה מכך.

שנים מנעתי את עצמי מירושלים מכל מיני סיבות. בנושא מסעדות יש לה אופי מיוחד לירושלים,

ותמיד נשאלת השאלה ( מה נאבד לך שם) חסר מסעדות טובות במרכז?  או מה מניע אותך להסכים לנסוע רחוק כל כך למסעדה. התשובה היא די מורכבת, אני נוסע לאשקלון ולחיפה ולגלבוע ויוקנעם ועוד אז מה זה ירושלים? חצי שעה או יותר של נסיעה בכביש פנוי?

לא המרחק והנסיעה זה הכוח המניע או העוצר! האיכות ההולכת וגוברת של המסעדות שאני מגלה שם זה מה שמניע אותי ויניע אותי לחרוש את ירושלים לטעום ולהמליץ לכם גם לזוז..כי למסעדות בירושלים יש אווירה אחרת, יש קהל אחר , יש מאמץ והתמקדות בלקוח ויש עוד המון סופרלטיבים. ואני לא איש של מחמאות מיוחדות ובטח לא צדיק שאוכל רק אוכל כשר או כמהה לו, אבל כשמצליחים להפתיע אותי לטובה באוכל כשר, אני מפרגן.

מסעדת אנג'ליקה הפתיעה אותי בטעמים וחומרי גלם שמקושרים ברטבים בצורה מעולה וכמובן גם מוכנים נכון.

 

מסעדת אנג'ליקה מזוהה עם השפים מרקוס גרשקוביץ' וארז מרגי שיחד יצרו תמהיל להצלחת המתכון ועימם אחיטוב שמתפעל את הדברים ומנהל המסעדה יוני ממן שהביא עימו את הניסיון העשיר של 1868 בירושלים וכולם ביחד עם הניסיון שלהם בעבר בארץ ושל ארז בחו"ל יצרו כאן סינרגיה של איכות שירת וטעמים שבכנות מדהימים.

 

היא לא גדולה, 50 איש, לא צפופה, נעים לשבת בה. יש חדר פרטי לכ 20 איש והיא צמודה למלון מונטיפיורי ואפילו מספקת את ארוחת הבוקר לאורחים. שעות הפעולה שלה קטנות מ 17:00 עד 23:00 לערך. אבל בשעות האלו היא מגישה לך חוויה קולינרית.

אז מה היה לנו שם שלושה בלוגרים

גילוי נאות הייתי אורח המסעדה.

בירושלים קר!

 

פתחנו במרק עדשים, אני כבר קראתי על היצירתיות של המרק הזה בגלובס…כאן  במנת הפתיחה של המסעדה אתה כבר מרגיש את היצירתיות והקו המייחד את המסעדה. במרק שולבו נתחים קטנים של שוק אווז, ירקות שורש וציר בקר מצומצם.. הסמיכות, החמימות והטעמים מרגיעים את הגוף מהקור הירושלמי מיד. ( 42 ₪ )

 

בינתיים המלצריות הגישו את הלחם והמטבלים. הם לא אופים שם לחם בגלל מגבלות אולם מכינים אותו " מאפיית טלר " הירושלמית הידועה.

המטבלים היו נהדרים, עצם העובדה שמטבל סלט חצילים התרוקן והגיע לפחות שלש פעמים לשולחן, אומר המון, גם חקרנו את דרך העשייה שלו.. מטבל העגבניות המיובשות היה לעילא ולעילא ברמה שלא הכרתי. האוליו בניחוח שום מענג והפסטו מדויק וטעים.

 

וזה הזמן ללגום משהו.

חברי לשולחן יואל ויונית ביקשו קוקטיל, יוני, יונתן ממן אותו פגשתי לפני כמה שנים במסעדת 1868 כיום מנהל המסעדה כאן הוא גם רוקח קוקטלים, הגיש להם קוקטיל של קווה עם מלפפון ירוק. משהו חדשני יצירתי ומרענן. ( 30 ₪ )

 

אני ביקשתי כוס יין אדום, ונפגשתי כאן לראשונה ביקב גבעות ביין מחול הכרמים. יין זה יוצר מ60% ענבי קברנה סוביניון, 30% מרלו ו 10% פטי ורדו שנבצרו בשישה כרמים הנטועים במדרונות ההר המרכזי בשומרון בגובה 700-900 מטר מעל פני הים. היין נעים ללגימה, החמיצות שלו נמוכה, טעמי פירות אדומים וניחוח פריחה. התיאבון כבר נפתח לי מזמן..( 195 ₪ לבקבוק)

 

שלש מנות פתיחה האחת עולה על השנייה בטעמים וביצירתיות הוגשו לשולחן.

קרפצ'ו דג סלמון טרי. ויניגרט של סלק מעניק לו טעם וצבע, ג'ינג'ר ובלסמי ממודנה משלימים את הטעם וסלט שורשים שעימו אוספים את פרוסת הדג עם הרוטב הנפלא, נהרות שוצפים אותך בטעמים בפה ואתה עוצם עיניים ומתענג. ( 54 ₪ ) אלו לא תיאורים  סתם אלו הטעמים של המנה.

 

סלט אנדיב. אילו מסעדה הייתה מציעה לי סלט אנדיב הייתי מעדיף מנה אחרת. כעת זה התגלה כטעות בסיסית. זו מעין יצירת אומנות בה הצבעים הטעמים והרוטב יוצרים אותה. אנדיב ולבבות חסה אולם פרוסות דקות של סלק קראנצ'י שזוגג בסירופ אגסים שצומצמו ביין לבן ושקדים קלויים מסוכרים, כאשר את הכל קושר וויניגרט מושלם שמבטל במאה את המרידות האופיינית לאנדיב והופך את המנה הזו למושלמת!( 58 ₪ )

 

הפתיח השלישי הוא גול לחציל הידוע בשם האימם ביאלדי של הטורקים. מדובר בחציל בלאדי שרוף כהלכה ובמדויק ועליו ערמה נאה של כתף טלה צלויה באיטיות וקצוצה, אריסה ולימונים כבושים משלימים טעמים והטחינה שהונחה שם יחד עם כל המרכיבים יחד יוצרת מנה שלא הייתה כדוגמתה בשום מקום עד היום. ( 62 ₪ ) ואני לא מציע לכם לפסוח עליה חוויה זוגית נפלאה.

 

זה הזמן לעוד קוקטיל הפעם גם  אני הצטרפתי והוא היה נפלא. היה שם מיץ תפוחים, סאוור, אגסים, קרמל ומיץ רימונים . "פצצות לגבות" מעולה!

 

כעת החלו דגימות של מנות עיקריות ( שלא נשבע ונכנע בדרך…)

כבדי עוף ברוטב יין ובצלי שאלוט. טעות להגיש לי מנה כזו בלי הפירה…על כל פנים הכבדים מזוגגים כראוי ומזכירים לי את המנה הנהדרת מ 1868 יונתן!!…ומה שידרג אותה זה סירופ מייפל מנגולד והיין אדום המצומצם. איזה חיבורים. כישרון. ( 92 ₪ למנה מלאה)

 

דג מוסר בעיטור של קרם אפונה ועשבים מרעננן עגבניות מיובשות ולחות, אספרגוס  טרי וקונפי שום. הדג היה עשוי עסיסי, לא מיובש כמו שמגישים לי יותר מדי. אתה מרגיש שאתה בידיים טובות של שף שמבין את העבודה. ( 110 ₪ למנה מלאה) טיפה יקר לדעתי למנת דג, אבל יש תמורה.

 

צמחוני, צמחוני ביקשה יונית שלא אוכלת דגים… וארז הכין לנו את הריזוטו פטריות. בגילוי לב, ריזוטו במסעדה כשרה זו בעיה, לא שמנת, לא פרמזן ובכל זאת לא הרגשנו שמשהו חסר במנה.

שלש סוגי פטריות: פורטבלה, שמפניון וירדן התחברו בקרם שום ושמן כמהין לימון וצ'יפס משום לקישוט. לא יודע איך אבל הצליח לו ויותר מזה לשף. ( 88 ₪ )

 

קונפי שוק אווז. חלום! בישול ארוך שהוספו לו תפוחים, ערמונים בצלים וסיידר תפוחים. מנה נפלאה עסיסית נמסה בפה בזכות שיטת ההכנה  ( 112 ₪)  לא לפספס מנה כזו, וכן לא להתחלק בה כמונו..

 

מנה מדהימה בבשרים היא כתף טלה, האמת בקושי הספקתי לצלם אותה ונזקקתי לצילום של חברי. ועוד אמיתה ככה אם סוגרים חשבון בגלל שעשיתי הקלטה לשף (סרט) אכלו לי את המנה גם ורק טעמתי ונרדמתי בשמירה כי עצמתי עיניים! מה מיוחד בה ? הצלייה הארוכה והשיטה בה השומן ניגר כך שמקבלים מנה לא שומנית שבשרה רך טעים מהצלייה ומהטלה המשובח. המנה הולכת מצוין עם בורגול אבל למי היה מקום לתוספות? מאידך היא לוותה בסלטון קטן עם שומר ומלפפונים  ועוד. אם אתם בעניין של בשר טלה אני ממליץ לכם ( 158 ₪ )

צילם יואל

 

מה לא הצליח ? סטייק דקה. הבשר טעים מה שמעיד על נתח משובח אבל דרושה לעיסה כאילו זה היה נתח קצבים, ואני אחרי כל הפינוקים הרכים כבר התרגלתי ( גם חברי) אבל ההכנה וההגשה עם ארטישוק ירושלמי צלוי ופטריות ובצלים,  הייתה מלאכת מחשבת וחבל שכמו שאומרים: הנתח לא היה מיושן מספיק (תירוצי משטרת צמח אמרו אצלנו…בצבא ) (108 ₪ )

זה הזמן להכין אותנו לסיום עם קוקטיל אדמדם ורוד של בוחה ( ערק תאנים) ,ותותים אולי עוד משהו ? יוני?

 

אחרונות:

טפיוקה, הפנינים מקוויאר של הטבע ( תהרגו אותי ממה זה עשוי ולא שלא קראתי בוויקיפדיה )

אבל מה זה טעים ומיוחד ולא שגרתי, וכנראה המרקם קרם קוקוס מתאים לכשרות בלי בעיות של " חלבי"  רוטב דובדבנים וסלט פירות שאוספים יחד עם הכפית..מנה לאוהבי הז'אנר ( 33 ₪ )

 

קנולי שוקולד. זהו. בול פגיעה! כמה אהבתי את הפריכות של הקנולי והמילוי של שוקולד רב האחוזים… כאן במנות האחרונות ( והסופלה ) אתה מרגיש את המקצוענות של הסו שפית קונדיטורית הדר קטני, מנה קראנצ'ית וטעימת מילוי ואם תרצו סלט של פילה הדרים וקליפות הדרים מסוכרות גם. ( 44 ₪ )

 

 

והסופלה עם הר הגעש הטעים והלוהט בפנים . הנה לכם סופלה כשר עם גלידה חלווה והוא טעים

ואם תרצו גם עיטור של הלקה של יונית ( בהזמנה מיוחדת…) ( 41 ₪)

 

הקור הירושלמי לא עצר אותנו להגיע לאנג'ליקה, הוא לא יעצור אותי לפעם נוספת כי אם מישהו כתב כבר ב 2009 שזו אחת מהמסעדות הכשרות הטובות בארץ נראה לי שהוא לא טעה.

 

 

שתפו את הפוסט!