24 באפריל 2024 15:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ארוחות חגיגיות ספרה החדש של רות סירקיס

אני לא יודע ממתי אתם מבשלים ומה היסודות שלכם, אני יכול לומר לכם שאני כבר חמישים שנה מסתובב במטבח.. וגם שספר הבישול הראשון הרציני שקניתי היה " מהמטבח באהבה " של רות סירקיס בשנת 1977….

מה שאומר שהיסודות שלי זה הבישול של אימא והספר של רות סירקיס.

בשנת 1979 יצא ספרה של רות סירקיס " המטבח הסיני" עם כניסת הטרנד האסיאתי לארץ.

מאז היא הוציאה כמה וכמה ספרים ומדף ספרי הבישול שלי בכלל מפוצץ.

כעת לאחר שנים של עשיה רות סירקיס הוציאה לאור את הספר " ארוחות חגיגיות" עם שפע מתכונים לחגים ( חגי תשרי…) שפשוט מכיל המון רעיונות וטיפים להכנת ארוחות חג בקלות ולאפשר לבני המשפחה או האורחים ליהנות מארוחה נפלאה.

אישית כבר אימצתי לסעודה המפסקת את הקרפלעך שלה שכל שנה הייתי קונה ומתאכזב, כאן בספר יש טיפ נהדר – להשתמש בבצק פסטה מרודד מוכן ( שבמקרה יש לי במקפיא ). מה שמייחד את הספר הא העכשוויות, שימוש במוצרים מוכנים, שיטות וכלי עזר עכשוויים, ותפריט בייתי קל להכנה בבית להגשה למרכז השולחן לארוחה משפחתית.

במאכלים המוצעים בספר יש ייצוג למסורת אך עם הרבה נגיעות עכשוויות. יש מתכונים אתניים וגם מתכונים בינלאומיים שכבר הפכו לחלק מהמטבח הישראלי. המתכונים חודשו ועודכנו בעזרת הנגישות למוצרים שאפשר עכשיו לקנות ולכלי מטבח יעילים המקלים את החיים. המתכונים לוקחים בחשבון שהבשלנים הביתיים מתמודדים עם הרבה משימות ומטלות, לכן מוצעים גם מאכלים שניתן להכינם מראש ולאחסנם במקרר. ויש מאכלים עם שימוש כפול – שאפשר להגישם חמים או קרים.

כך לדוגמא יש בספר מספר מצומצם אך איכותי של מתכונים מעולים כגון: סלטים, מרקים, בשר עוף ודגים, ירקות ופשטידות, קינוחים ועוגות. כל המתכונים שמצוינים לכל ימות השנה מכוונים לארוחות החגים כמו לראש השנה, לארוחה מפסקת או לסיום הצום, לסוכות ושמחת תורה ועוד ארוחות צמחוניות וחלביות ואפילו ים תיכונית.

בספר "ארוחות חגיגיות" ניתנה תשומת לב רבה לצד הבריאותי של המנות. יש שימוש רב בירקות ובפירות, ודילוג על טיגונים. במקום לטגן – צולים בתנור. יש גם שימוש במזונות עתירי ערכים תזונתיים כמו ירקות מחמשת הצבעים, דגים, קינואה, קייל, אורז מלא ועוד. ובסך הכול יש במתכונים הפחתה גדולה של שמן, קמח וסוכר – שרצוי להקטין את צריכתם מבחינה בריאותית.

 יש בספר שימוש בשפע של תבלינים המעניקים למנות טעם, ייחוד וחגיגיות. ג'ינג'ר טרי מגורר, מקלות קינמון, דבש, יין, פירות יבשים, מעט צ'ילי פיקנטי. כל אלה יוצרים מנות מעניינות, עם טעמים חזקים שישאירו לסועדים זיכרונות טובים.

בקיצור הספר מאפשר להתארגן בקלות ולהנות מהתוצאות והמחמאות כאילו שרות סירקיס הכינה את הארוחה…

96 עמודים עם צילומים מעולים וכריכה רכה, נוח לשימוש במטבח ורק 88 ₪

שתפו את הפוסט!