19 באפריל 2024 8:33
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג'מילה אוכל מרוקאי ביתי

ג'מילה היא מסעדה מיוחדת, כשאתם מחליטים לבקר שם אתם לא באים למסעדה מהודרת עם מלצרים שפים וסו שפים, אתם באים לאכול אוכל ביתי טעים.

המסעדה ממוקמת ברח גרוזנברג 31 ממש לפני פינת נחלת בנימין, חניה מומלצת בחניון גוזנברג.

 

במסעדה הקטנה והחמודה שתי שולחנות בפנים וכמה שולחנות בחוץ תחת הסוכך.

במטבח השף או הטבח המרוקאי הידוע עבדו אל ארג' שמפליא ידו בסירים ובטאג'ינים

ובחוץ האיש שלא מפסיק לחייך יואל וויק עתיר ניסיון במסעדנות.

גילוי נאות הייתי אורח המסעדה

 

פתחתי עם לימונדה וערק לשמירת היציבות.

וכן בארוחה לגמנו יין, בלנד של ענבי מלבק ברברה של יקב דדה שיוסי מהטרקלין צייד את יואל לקראת הארוחה. היין בציר 2009 היה בדיוק מה שצריך בארוחה אפילו הייתי אומר יין חושני

( אולי בהשפעת הארק ).

מנת הפתיחה הייתה מרק חרירה, האמת שהיה לי מאוד טעים ועבדו נתן לי כמעט את כל המתכון אלא שהדף נעלם לי… אבל יש שם עדשים ושעועית וחומוס ועגבניות טריות בשלות ומעט רסק ותבלינים ומלח פלפל ואול גם לימון ובשר כתף והעיקר זה מתבשל שעות ומתאים כעת בדיוק לחורף.

אחר כך המשכנו בסלטים, היה גזר חריף וסלט עגבניות חריף, סלק סלאדא דלברבה מעולה, וחציל קלוי על האש מצוין וטחינה טובה מאוד. וכשאני אומר חריף כאן המקום לפתוח את הסוגיה, אם אני שרדתי את החריף הזה סימן שזה מה שקוראים פיקנטי. עבדו אומר שבמרוקו לא אוכלים חריף אש כמו בלוב וטוניס. שיהיה בריא כי כך נהניתי יותר.

הארוחות בג'מילה מוגשות בטאג'ינים אבל הן לא מבושלות בטאג'ינים. בכלל ההגשה בטאג'ין כבר נותנת הרגשה שונה וכבוד לאוכל מסוג זה.

 

בינתיים יואל הגיש תבשיל דג מרוקאי, דג מושט בלי עצמות בתבשיל עגבניות מסורתי. מנה מאד עסיסית וטעימה.

 

 

עבדו פרס לנו מנות של טאג'ינים ואנחנו לקחנו..

טאג'ין עוף עם פירות בצל קצוץ צלוי ורוטב עגבניות חמצמץ, את התבשיל הזה אהבתי מאוד.

ארטישוק ממולא, בעצם באתי בשביל זה, אני מאוד אוהב ארטישוק ממולא, הארטישוק קפוא, אולי כי לא העונה כעת, אני רק רוצה לקוות שבעונה ממלאים ארטישוקים טריים. בארטישוק קפוא ככל שאתה רוצה שהמנה תהיה נדיבה והתחתיות גדולות לפעמים הו סיביות. הרוטב של עגבניות לארטישוק היה עשיר ושונה ממה שאני מכיר ורגיל ( כורכום לימון ואבקת מרק…)

הקוסקוס למי שאוכל בבית קוסקוס כזה משקיות היה לעילא ולעילא. עסיסי ולמרות זאת גרגר גרגר עשיר בירקות, גזר, קישוא, דלעת, כרוב, חומוס ובצל. אני מאוד נהניתי.

מנת טאג'יו בשר בקר  בשזיפים פירות יבשים, שקדים ורוטב עשיר בבצל כוסברה וחומוס הייתה טעימה אולם הבשר היה נטול שומן ודי יבש אולי מצורת החימום.

כך גם מנת העוף בפירות יבשים בעיקר משמש היתה יבשה מדי לטעמי.

מאידך קציצות הבקר הקטנות ברוטב עגבניות היו מעדן, רק שאני לא אוכל אורז ופחמימיות

( מספיק שחטאתי עם הקוסקוס, אבל לקחתי רק חצי מנה…) כי מי שמזמין מנה כזו עם תוספת אורז יש לו ארוחה בכיף.

לאחרונה יואל האריך את שעות הפעילות של המסעדה, כי יש ביקוש, בעיקר של אנשים שרוצים משלוחות למשרדים ולבית והמקום פתוח עד שעה עשר וחצי בערב.

לדעתי אפשר להינות שם מארוחה טובה במחירים של כ 50 – 65 ₪ בלי כל הטקסים של מסעדות שף ובמחיר שווה לכל נפש וגם הערק מחייה את הנפש.

בתיאבון

שתפו את הפוסט!