23 באפריל 2024 18:04
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנמל 24 מסעדת שף בחיפה

רגעים של גורמה באווירה כפרית של חו"ל וטעמים של כוכב מישלן, קולינריה עילית, כך הגדרתי לעצמי את מסעדת " הנמל 24 " של השף רן ראש , בצאתי משם. חוויה קולינרית.

השף רן ראש הוא אחד הטובים והמעולים שיש לנו בארץ, אלא שהוא לדעתי צנוע מכולם ( נחבא אל הכלים) ומתמקד בעשיה, בקולינריה העילית שלו ובמסעדה. רן למד בצרפת אצל פול בוקוז, עבד והתמחה בצרפת במסעדת שני כוכבי מישלן בריוויירה הצרפתית , ואף פתח מסעדה משלו בפאתי פריז.

כאן במסעדה הוא מגיש תפריט שיש בו נגיעות מהמטבח הצרפתי , האיטלקי והים התיכון.

המסעדה כשמה, שוכנת ברחוב הנמל 24 בחיפה, בסמוך יש חניון גדול כי ברחוב אסור לחנות. המסעדה עצמה נמצאת בקומה עליונה, אליה עולים במדרגות ( המאמץ משתלם) כשנכנסים לא מאמינים למראה עיניים, העיצוב, המראה והאווירה. כל פינה, כל חדר פרטי כל מקום כאן משרה אווירה כפרית צרפתית איטלקית, ברגע שכנסתם אתם בחו"ל. תשכחו כל מה שידעתם על מסעדות, אם היו מחלקים בארץ כוכבי מישלן ללא ספק כאן זה המקום הנכון. כאן אתה יכול להתרווח, להתנתק מהכל ולהנות מקולינריה אמתית, טעימה ומיוחדת. ניתן להרגיש את היד והמחשבה של רן ראש בהכנה, בהגשה, בצילחות ובטעמים, והכל מתחבר לאווירה המיוחדת. כאן.

גילוי נאות הייתי אורח במסעדה. אירחו אותי בחדר זוגי פרטי שיש בו אווירה מיוחדת .

הכל כאן מוקפד, נעים וטעים. פתחנו בלגימת גיוורץ איטלקי, אבירם המלצר שלנו המליץ וסייע בבחירת המנות.

פתחנו עם לחם הבית – קרוסטיני רכים המוגשים עם מטבלים של חציל מעושן, פלפל לימוני ואיולי עשבי תיבול.

אם כאן יש נגיעות של פרובנס, אי אפשר ללא מרק דגים, הבויאבז, הכי טעים שטעמתי אי פעם וכן גם ההגשה, המזיגה שלו עושה המון לחוויה הקולינרית. המרק נמזג לקערית בה נמצא התוכן והירקות. צבעו הכום עז של המרק מוענק לו מהעגבניות והזעפרן והבישול עם האידרות השום וירקות השורש מעניקים עוד ממד, טעם חמישי. מנת פתיחה מצוינת לערב שקריר בחוץ וחמים מבפנים.

המנה הראשונה שבחרתי לרעייתי, יצירת אומנות. שם המנה כבר נדוש, " סביצ'ה" כאן זה שונה, מנה שמורכבת מהמון טעמים, מנה שהושקעה מחשבה בבניה שלה. בתחתית סבלה ג'ינג'ר וטפנד פטריות עם זיתים וכמהין. הדגים, סלמון ומוסר ים שנכבשו קלות השומרים על טעמם הטרי ומעל חלמון עלום. בצלחת נגיעות של קרם סלק, קוויאר סלק ( מולקולרי) ועוד…

לעצמי בחרתי מנה הנושאת שם קצר " פילה טלה ודבלה " אולם המנה מהווה תצוגה דל היכולות של השף, מנת גורמה מיוחדת ברמה הכי גבוהה שאפשר לצפות.

פילה טלה צרוב במדויק ועשיר בטעם, טורטליני ממול קונפי אווז, דבלה ( תאנה ) ממולאת כבד אווז, בצל ממולא סינטה גם הוא על מצע כבד אווז , קרם ערמונים ועוד. מנה עשירה ומיוחדת המדגישה את הכשרון של רן ראש.

ריענון טעמים עם סורבה אננס ולמברוסקו כיאות למסעדה ברמה עליונה.

לעיקרית הוגש  יין לבן עלמה של דלתון , בחירה מעולה.

הקושי הוא האתגר הבא בבחירת מנה עיקרית, קשה לבחור בלי להחמיץ מנות שנותנות כאן את הטון מנות כמו המבורגר טלה ממולא כבד אווז, או שוק אווז בבישול ארוך, פילה לבן עטוף בבייקון  ברוטב פורט ועוד.

בחרתי במנת הדגל מבחינתי של המסעדה! כך גם זכיתי להכיר את הצד הזה של השף רן ראש הידוע במאכלי פירות ים שלו. בסיכום אני יכול רק להצהיר שזו הייתה מנת פירות ים הטובה ביותר שאכלתי בחיי. למנה קוראים בשם צנוע " שרימפס עם קלמרי וצדפות " מנה עשירה בשרימפס בציר סרטנים עם קלמרי, מולים, וקוקי סן ז'אק ( סקאלופ) בתצוגת אופנה מרהיבה וטעימה. המנה מוגשת עם קונפי שום וארטישוק עם זיתי קלמטה. כאן בפעם הראשונה יכולתי להנות ממולים ולהרגיש את הטריות והטעם הטעים. הציר סרטנים היה כל כך טעים והעניק לפירות הים אותם הוא עטף המון טעם ואהבה. מנת פירות הים הטובה שאכלתי בחיי!

רק בשביל זה שווה לעלות לרכב ולנסוע כעת… בעצם לא רק… כן.

רעייתי הזמינה מנה של פילה לברק בציפוי של קראסט גבינת טום, קוקי סן ז'אק עטוף בפנצ'טה בייקון וקציפת דגים. במנה כזו מבינים את הגישה המיוחדת של השף, אני לא מכיר עד היום שף שבחר לעטוף את הדג בגבינה, שידוך לא שיגרתי. הפילטים היו צרובים במדויק, עסיסיים וטעימים, לצד המנה ירקות מאודים ( כנראה בוואקום) וברוקולי. כמי שמאוד אוהבת דגים אני מניח שהיה לה קשה לוותר ולהותיר לי טעימה…

רק במנה האחרונה היא בחרה בדיאטה, מנה ללא סוכר וגם כאן המקום הגיש מנה ליגה. דום שוקולד מריר במילוי דובדבנים חמוצים ורוטב פירות יער אדומים, הללויה.

אני בחרתי ביצירה של כדור שוקולד במילוי מוס שוקולד שלושה צבעים וקולי תות כאשר מעל מוזגים גרנד מרניאר בלהבות, הלהבה ממיסה את כדור ההפתעות, פירוטכניקה טעימה פחד. מה עוד נחוץ לקינוח  לארוחה כזו? אספרסו ומנוחה על הכורסה

ארוחה מהחלומות

ברור שיש בחיפה בארים ותיקים ומוצלחים , גם מסעדות עם מסורת טעמים ומאכלים גם שווארמות וחומוסיות, אולי גם כמה מיוחדות, מסעדה בסדר גודל האיכותי, גורמה כמו " הנמל 24 "  אין! על כל פנים אני לא מכיר ולא שמעתי. ואם המסעדה  של רן ראש מחזיקה כ 7 שנים בטח אז זה מעיד על חותם של איכות וטעם.

הנמל 24, חיפה/טלפון: 057-9442262

שתפו את הפוסט!