19 באפריל 2024 0:26
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום הולדת לפורטרהאוס

 

 

חמש שנים  מהיווסדה חוגגת מסעדת הבשרים המשובחת " פורטרהאוס" שבתל מונד בראשותו של השף יוסי אסרף וזו ההזדמנות שלנו לבוא , לטעום, ולבדוק על מה אפשר להמליץ. בעצם קשה להמליץ גם קשה לטעום מכל מנות הבשרים שבמבצע, כיוון שכמויות הבשר עצומות אבל את החוויה הטעמים ננסה להעביר בפוסט זה.

 

גילוי נאות : הייתי אורח המסעדה

 

מנות הבשר החדשות שואבות השראה ממטבחים שונים, בין המנות ניתן למצוא: הצלע ה-12- נתח מהצלע ה-12 של הבקר, בציפוי פירורי גבינה כחולה טימין ופנקו , מנת האונגלה- נתח הקצבים בסגנון צרפתי בזיגוג יין אדום.  המנות החדשות הן מנות זוגיות אשר משתמשות בתבלינים, זיגוגים ועשבי תיבול המעשירות את טעמי הבשר האיכותי.

המנות המיוחדות ישולבו לצד מנות הבשר הקלאסיות והאהובות של המסעדה כגון- מנת הפורטרהאוס, הרייבאיי והפרים ריב.

בנוסף  מנות ראשונות חדשות ומרעננות כגון: אספרגוס אפוי בפרורי לחם פנקו עשבי תיבול וביצה קשה, כבד אווז צלוי מוגש עם דובדבני אמארנה וחומץ בלסמי מצומצם. סלטים מיוחדים כגון- סלט פורטרהאוס וואדג' חסה אייסברג עם תפוחי גרניסמיט, אוכמניות, פקאן, גבינת פיקורינו ורוטב וינגרט מייפל, סלט מלפפונים וצנוניות קר עם וינגרט חרדל.

 

"ארוחת היום הולדת" היא דיל של ארוחה זוגית המציעה לקהל  מנה עיקרית זוגית ,שתי כוסות יין, 2 כוסות קפה וקינוח  במחיר אטרקטיבי ביותר של 280 ₪ לזוג. הארוחה החדשה מוצעת החל מ-01.12.11, בימים א'- ד' ומוצ"ש החל מהשעה 18.00, כמחיר היכרות לקהלים חדשים וכפינוק לקהלים וותיקים. ועד הודעה חדשה…

 

אז התחלנו לטעום . למה באנו?

 

הפתיחה היא מגש עם לחם הבית ומטבלים בהם ממרח כבדים אוליו עם הרבה שום וקונפי שומים שלמים.

 

לא וייתרנו על המנות הראשונות החדשות אפילו שיש עליהן תוספת מחיר. אם לדגום אז לדגום.

 

טאליאטה ( השם מבלבל  בשם דומה של פסטה)) זו מנה טוסקנית של נתחי פילה בקר מוגש על מחבת לוהט עם רוטב מיוחד, גרידת לימון, עלי ארגולה , פרמזן ובלסמי. לא לתת לפילה להצרב מדי על המחבת אם ללכת על בשר בפתיחה זו מנה טובה שגם זוג יכול להתחלק בה. ( 58 ₪ )

 

כבד אווז – שחיתות ! כבדי אווז צלויים עם דובדבני אמארנה, בלסמי מצומצם על מצע של פירה. הדובדבנים מעניקים לפירה מעין חמיצות מתוקה. המנה לא גדולה ולא תוסיף לזוגיות שלכם אם תריבו עליה… ( 58 ₪ )

 

אספרגוס אפוי בציפוי פנקו עם ביצה עלומה למעלה, וגבינת פיקורינו. מנה רומנטית שמתאימה בהחלט לזוג. דרך ההכנה של המנה עם הפנקו יוצרת טעמים שונים ממה שהתרגלנו באספרגוס  ( אולי מעלימה אותם) . ( 35 ₪ )

 

 

יש כמובן עוד מבחר מנות ראשונות בינהן הקרפצ'ו הידוע , כנפיים, שקדי עגל, סלמון כבוש ועוד.

 

את המנות הראשונות ליוונו ביין הבית מיקב יתיר, בלנד של מרלו, שיראז, וקברנה סובניון 2008

כוס יין לסועד כלול בדיל הזה.

 

מבחר המנות שמגישים שם בבשרים בדיל של היומולדת שמחירו 280 ₪ הוא גדול ואם אתם קומבינאטורים טובים ומבינים בבשר אני בטוח שגם יהיה לכם קשה להחליט מה כדאי.

 

אנחנו לא היססנו ובחרנו במנת הדגל של הבית שעד היום לא יצא לי לטעום וזה בטח ביקור שלישי או רביעי שלי שם : פורטרהאוס

 

פורטרהאוס מנה במשקל קילו עם העצם או 750 גרם בשר ללא העצם שמכילה נתח נאה וטעים של הפילה ונתח גדול וטעים של הסינטה . הבשר הגיע מדיום ובעובי הזה הוא אדום מאוד בפנים אבל המחבת לוהטת, ואפשר להזיז, להפוך, ולהתאים את מידת העשייה ואם יש צורך מקבלים עוד מחבת לוהטת להתאמת מידת העשייה. אין לתאר בעצם את החוויה שהנתח השלם הזה מגיעה לשולחן אפוף עשן וכמובן את הטעם. אני לא מזלזל באנטריקוט טוב, אבל הנתח הזה היה מעולה.

 

הפילה עסיסי, רך במידה הנכונה, ורדרד בדיוק כמו שצריך וטעים. אומרים שלפילה אין טעם, טעות! הוא היה נפלא. והסינטה, מעולה, פה שם  היה שומן , אולי מהקרבה לעצם אבל גם כאן מדת העשייה עם הצריבה הנוספת על המחבת או המחבת החם השני, העניקה לו שלמות של טעם.

בחישוב שלנו זו אחת העיסקאות המשתלמות בדיל הזוגי ליום ההולדת שם 255 ₪ לנתח הזה יחד עם ההקדמה היין והקינוח שיגיע ברור שזה כדאי טעים ומשביע.

 

הנתח השני שטעמנו אונטרה ריב. השם מסגיר את הנתח הזה מהצלעות הקרובות לצוואר. כל אחד שמבין בבשר יודע שהצלעות הראשונות הן הכי טעימות  ( בגלל השומניות) היא מוגשת עם ארגולה שמן זית ומומלץ לסחוט עליה מיץ לימון. המנה הזו עד העצם עולה 199 ₪  לדעתי כדאי שיהיה מדיום וול , זו המידה  שלדעתי הכי מתאימה לו לעשייה. ואמת ככל שהיה יותר על המחבת הלוהט כך השתבח טעמו של הבשר אולם אי אפשר להשוות לפורטרהאוס.

 

 

יוסי אסרף, שף ומבעלי המסעדה: "כאשר רקחתי את המנות החדשות עשיתי אינטרפרטציה חדשה לבשר לפי האסכולה שלי, לפי השראות שונות שקיבלתי במסעות קולינאריים. לדוגמא, מנת הויסקי פפר ראמפ סטייק- נתח הראמפ או השייטל במחוזותינו הוא נתח עשיר בטעמים ומרקמו ייחודי. הבשר העשיר לעיתים מזכיר בטעמיו העמוקים רמזים לטעם של כבד בקר. הנתח דל שומן, ונחשב בתרבויות בשר רבות לאיכותי לפחות כמו הפילה. במנה החדשה חיברנו לנתח ציפוי עדין של פלפל שחור עם רוזמרין ואחרי הצלייה אנו מגישים אותו על פלטה חמה ומלהיטים אותו עם שוט של ויסקי בורבון בשולחן. אדי האלכוהול הנשרף מחדירים את טעמי הוויסקי לבשר ויוצרים שילוב טעמים בין הבשר ציפוי הפלפל שחור והוויסקי. כל זה בהגשה ייחודית ומפתיעה בשולחן."

 

התוספות היו

סלט פורטרהאוס של חסה טרייה עם תפוחי גרני סמיט בלסמי מצומצם ואגוזים אולי היו שם גם צימוקים .  

צ'יפס כיאה לכל מקום של בשר וסטייקים. ומנה צמחונית של ירקות עטופים בפרגמנט שנאפו עם שמן זית, שום ושקדים. היו שם כרובית וברוקולי עם כוסברה.

 

 

לקינוח בחרנו בשני קינוחים

טירמיסו סמי פרדו בהגשה מקורית מאד וגם טעים מאוד מקושט במפרש שוקולד עשיר בגרגרי קפה (36 ₪ )

ולוג פרלין שיש בו בסיס אגוזי לוז, גנאש, וקרם פרלין ( 36 ₪ ) טעים, טעים.

 

זהו משם לראשון לציון חזרה רק 20 דקות במהירות מותרת בכביש פנוי.

 

מסעדת ה"פורטרהאוס", פנינה בלב השרון, הוקמה ומנוהלת על ידייוסי אסרףהשף, בוגר ביה"ס לקולינריה קורדון בלו פריס.

כתובת: דרךבני דרור8, איזור תעשיה , תל מונד. טלפון:  09-7969666

 

קראתם פעם על סדנאות הבשר שם?

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!