28 במרץ 2024 21:36
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בן חיים

את הכרמים של יקב בן חיים פגשתי במורדות הר מירון, ואת היין בעצם טעמתי במסעדת " מיט אנד ווין) בהרצליה. זהו יקב כשר למהדרין הנמצא ברמת השרון. את הענבים הם בוצרים ידנית ומובילים אותם בקירור רציני ליקב במרכז הארץ.

הסיפור החל ב 1932 , הסבא רבה של היינן איתי היה בונה חביות, ועם השנים והדורות החלו רות ואלי בן חיים בסביבות 1968 לייצר יין ליצר יין בבית ומאז הכל הלך והתעצם. כיום ביקב ברמת השרון מייצרים כ 45 אלף בקבוקים בשנה אולי יותר.

היינות הם קברנה סובניון, קברנה פרנק, פטיט סירה, מרלו, שרדונה, לאחרונה החל איתי בהכלאה היוצרת DNA  חדש בחיבור זנים של גיוורצטרמינר עם סובניון בלאן ונוצר יין של עולם חדש הוא" טרמינט (2013) אולי זה היין שיהיה מתחרה רציני ליינות השרדונה בעוד כמה שנים.

הגעתי ליקב בן חיים כמעט באקראי, יום שישי הייתי בבראנצ' במקום נפלא ברמת השרון ב " חטאים מתוקים " וקיבלתי הזמנה להכנס ליקב בן חיים.

טעמתי ממש טעימה קטנה מיינות היקב:

טרמינט 2013 ישר ממיכל הנירוסטה שהמשגיח מזג לי: יין מתוק, פירותי על הגבול בין להיות יין קינוח. יין עדין ונפלא ואני כאמור צופה לו בעתיד כמה ניצחונות.

מראש הודעתי שאני מאוד אוהב קברנה פרנק רזרב 2010 ואכן התחלתי את הטעימה בקברנה פרנק. בעצם מדובר על בלנד של 85% קברנה פרנק, 10% קברנה סובניון, ופטיט סירה. היין שהה 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ( חביות מעולות עם חותמת המעידה על גילן ואיכותן) יין בטעמי פטל, פירות בוסר שחורים, עשבוניות מסוימת אולי ניחוח אורנים, יין עם גוף מלא, סיומת ארוכה, כלבבי.

המשכתי בקברנה סובניון 2009, ששהה 30 חודש בחבית. זה הגרנד רזרב המעולה והידוע של היקב ואכן אחרי שהו נושם קצת השד יוצא מהבקבוק אחרי שהייה כל כך ארוכה בחבית ובבקבוק.

היין הוא בלנד של 90% קברנה סובניון, 5% פטיט סירה, 5% מרלו.

14.3% אלכוהול, אפיצות נעימה סיומת ארוכה פירותי  עם טעמי פירות יער שחורים בשלים וצבעו סגול ארגמני עז.

היין האחרון שטעמתי גם הוא קברנה סבניון – גרנד רזרב 2005 כרם יחיד , היינן איתי בן חיים בחר חלקה מיוחדת בהר מירון ברום של 820 מטר והכין יין שהוא בלנד של 90% קברנה סובניון, 5% מרלו, 5% סירה, יין בגוןן סגול צלול, גוף מלא, עגול, חמיצות מאוזנת, בקיצור יין מצוין, איך לא.

הקירות של מרכז המבקרים עטורים בפרסים , במיוחד טרהוינו ועוד ובהחלט מגיע להם כי היין טוב מאוד.

כיף של מקום במיוחד כשאיתי מתיישב ליד הפסנתר… יש שם צהרי שישי של קבלת שבת, הכניסה חופשית. תעקבו.

שתפו את הפוסט!