16 באפריל 2024 12:17
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקיטורי סלמון בסויה בעטיפת בטטה

ראש השנה מתקרב ומתחילים לעבוד על התפריט לארוחת החג. הדור של ה" גפילטע פיש" הולך ומתמעט, גם הצעירים מחפשים ריגושים קולינריים אחרים.

מנת דג במנות הראשונות היא מסורת, במתכון זה חיברתי את העולמות של המסורת הזו עם העולם הקולינרי שכולם אוהבים גם צעירים וגם מבוגרים. המזרח הרחוק האקזוטי הולך וכובש אותנו. התבלין השולט בצד הזה של המזרח הרחוק הוא כמובן הסויה, הסויה מדגישה את טעמם הטבעי של המאכלים ומעצימה אותה.

רוטב הסויה YAMASA  היפני האמיתי הפופולארי בקרב קהל השפים המקצועי, עשוי חומרים טבעיים ונחשב לרוטב הסויה המוביל ביפן

יצא לי לטעום סלמון שבושל בסויה של יאמאסה במלון שרתון השילוב מדהים ידוע שהרוטב  סויה פריים של YAMASA  מעניק לאוכל ובמקרה זה לדג צבע, ארומה, ומעצים את הטעם.

המתכון: המתכון שלי לחג הוא שיפודי יקיטורי עליהם ננעץ אצבעות סלמון שהושרו בסויה של YAMASA ונעטפו בעטיפת בטטה קיבלו ציפוי וטיגון, והוגשו בליווי של סלט יפני שגם בו יש סויה. ההצלחה של המנה ראויה לציון.

מרכיבים:

דג סלמון ללא עור

2 בטטות עבות

YAMASA רוטב סויה פרימיום מסורתי בבקבוקון נח ומעוצב

שקית אבקת טמפורה

פלפל שחור גרוס

פנקו ופירורי לחם זהובים

שמן

ההכנה:

פורסים את פילה הסלמון הנקי מעור לאצבעות באורך של כ 5 ס"מ ( כרוחב פרוסות הבטטה שלהלן לערך). ומשרים שעה שעתיים בסויה במקרר.

קולפים את הבטטה ופורסים עלה דק לאורך עם "גיטרה" , כך תוך זהירות ושימוש במגן פורסים את הבטטות דק ככל האפשר לאורך. יוצקים על העלים מים רותחים לשיפור הריכוך מה שייסע לנו לגלגל סביב הסלמון.

מוציאים מהמים, מיבשים, מגלגלים כל עלה בטטה שיתחיל לקבל קימור.

מכינים טמפורה על ידי ערבוב האבקה לפי ההוראות שעל האריזה בקערית.

מכינים קערה או צלחת שטוחה עם פירורי פנקו ופירורים מוזהבים

מוציאים את אצבעות הסלמון שהושרו בסויה שח יאמאסה מהמקרר ( לא לסנן)

מניחים את שיפודי היקיטורי קרוב

מחממים שמן בווק רחב

כעת מתחילים במלאכת ההכנה: שולים אצבע סלמון מהסויה מניחים בתוך הטמפורה, מניחים על עלה בטטה ומגלגלים סביבו בזהירות. נועצים בעדינות את שיפוד היקיטורי, טובלים בטמפורה, מצפים בפירורים ומכניסים לשמן החם. מטגנים כדקה והופכים בזהירות עד קבלת צבע אחיד. כך ממשיכים עם כל האצבעות סלמון שהושרו בסויה של יאמאסה ודפי הבטטה. שני שיפודים עד שלושה לסועד.

מניחים על ניר סופג עד להגשה.

הכנת סלט יפני:

המרכיבים:

צנונית גדולה

קולרבי ירוק

נבטים

כרוב

גזר

* אפשר גם פלפל אדום

שומשום שחור קלוי

בצל ירוק

סויה של YAMASA

כמה טיפות של שמן שומשום

ההכנה:

חותכים את הירקות לז'וליאנים, מוסיפים סויה לפי הטעם ( אפשר את הפרמיום או את מופחת המלח) מטפטפים כמה טיפות של שמן שומשום, ושומשום שחור .

מערבבים, מעטרים בטבעות בצל ירוק .

מגישים את המנה למרכז השולחן או בצלחות אישיות.

בתיאבון וחג שמח

רוטב הסויה YAMASA הינו רוטב סויה אמיתי! הוא עשוי 100% חומרים טבעיים, מיוצר בתהליך הבשלה טבעי לפי מסורת קפדנית רבת שנים ונחשב למועדף בקרב השפים המובילים בעולם וגם בישראל. טעמו  הייחודי מדגיש ומעשיר את טעמי המאכלים ומשווה להם ארומה מיוחדת.

שתפו את הפוסט!