24 באפריל 2024 9:35
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כשהסולטן בא לאכול בחינאוי

 

 

בשארה חינאוי פותח שולחן עם תפריט הסולטן. סוף, סוף, נוכל לטעום את המיוחדים של בשארה על השולחן.

 

מדובר בארוחת קונצפט מיוחדת שבשארה חינאוי השיק בתפריט הסולטאן, המאפשר הצצה למטבח הערבי, המסורתי האותנטי כפי שהיא באה לידי ביטוי במטבחו של ב'שארה חינאווי, שף וקצב מיומן שלמד את רזי המקצוע עוד משחר ילדותו: לשם כך התכנסנו שם להתרשמות וטעימות.

 

גילוי נאות: הייתי אורח המסעדה בארוחת בלוגרים.

אז מה מיוחד ומה מגישים

 

מסחן – רצועות עוף, בצל מטוגן והרבה סומאק על פיתה עיראקית. מסחן, פירושו לחמם. בתבשיל זה הכוונה היא לציין שהתבשיל בושל וחומם מחדש. הפעם הגישו לנו עם שוקיים שלמות, אולם בפעם הקודמת שהייתי שם הגישו לנו עם רצועות שוף שזה עדיף מבחינתי.

במקור מכינים את המנה מפיתה מיוחדת הנקראת שראק, פיתה גבשושית שמקבלת את קימוריה כתוצאה מאפייה על אבנים. על יד רמאללה יש מסעדה קטנה "אל פאללאחה" שמגישה רק מסחן. זהו ממש כוך קטן שנוהרים אליו מכל קצוות הארץ, ואם לא מודיעים ומבקשים מספר מנות מראש – אין שום סיכוי שתשובו הביתה שבעים ממסחן.

אנחנו אוכלים את המסחן בדרך כלל עם פרגיות (ירך עוף ללא עצם) חתוכות לרצועות, כשכך גם הילדים אוכלים אותו בלי כל בעיה אך אפשר להגיש מסחן גם עם כרעי עוף.

 

סינייה בטחינה – השם מעיד על המנה – כיפתה, משמע קציצות ואילו סינייה היא תבנית. על הקציצות יוצקים רוטב טחינה וצנוברים ואופים בתנור עד שהטחינה מזהיבה. את הסינייה מגישים בכלי מסורתי, סיר אלומיניום המעצים את החוויה. בתפריט הזה הסיר גדל משמעותית והמנה נדיבה.

 

מקלובה, משמע להפוך וזוהי בעצם התורה של התבשיל הנאה הזה. יוצרים שכבות ירקות, בשר ואורז בסיר ובתום הבישול הופכים באחת לצלחת הגשה מתאימה, מקבלים "עוגת" שכבות שבתחתיתה אורז ובראשה ירקות או בשר. כאן הכינו את המקלובה עם בשר טלה, אני מכין עם עוף והשינוי היה לי טעים.

 

כמובן שפותחים בסלטים הטריים של חינאוי הכוללים פול, חצילים, טאבולה, גזר, עגבניות, טורקי, חמוצים כרוב לבן כרוב אדום, תירס ועוד. חשוב לדעת שבקונצפט הזה הארוחה כוללת גם חומוס מעולה שמכינים כאן. וגם קערה עם סלט ירקות קצוץ טרי.

 

 

תפריט הסולטאן כולל:

פלטת סלטים מפנקת,

מנות למרכז שולחן – סינייה, מקלובה ומסחן,

2 שיפודים לבחירה: קבב/ כבד עוף/ לבבות/ נתח קצבים/ אנטריקוט/ כבש/ פילה בקר,

סלט ירקות גדול, לאפות חמות ישר מהטאבון, חומוס הבית וקנקן לימונדה

ב-84 ₪ לאדם* בלבד!

 

מותנה בשני סועדים ומעלה

תפריט הסולטאן יוגש במהלך כל חודש יוני

 

 

 

מסעדת ב'שרים של ב'שארה ממשפחת חינאווי – המקום לחוות חגיגת בשרים אמיתית. עם תפריט שמתבסס על הבשר הטרי והאיכותי מבית חינאווי ועל מומחיות ומקצוענות בנות יותר ממאה שנה בטיפול והכנה של בשר עגל, טלה ועוף. כחלק מרשת בתי הבשרים כידוע במקום יש אטליז בו ניתן לרכוש בשרים משובחים.

איכות הבשר ובחירת הנתח הנכון הם מתכון להצלחתה של כל מנת בשר בין אם מדובר בסטייק משובח או בצלי איכותי. בבשר קיימים גורמים רבים המשפיעים על התוצאה הסופית, כגון: סוג הנתח, פירוק נכון, יישון במידת הצורך וכמובן, שימוש בבשר טרי. מסעדת ב'שרים נשענת על הידע המקצועי והמוצר האיכותי ביותר, מבית משפחת חינאווי מאז 1892.

 

המסעדה נמצאת ברח' ילדי טהרן 12 ראשון לציון

שתפו את הפוסט!