29 במרץ 2024 12:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליליות מסעדה עם מנטרה חברתית

מסעדת ליליות מציגה מטבח ישראלי מודרני כשר במיטבו, העושה שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר – בשר משובח, דגים טריים, ירקות בלאדי ושמן זית מובחר, מתוך גישה רעננה ויצירתית למסורת הבישול הים-תיכוני. על המטבח מנצח באומנות השף נעם דקרס,  הנמנה עם צמרת השפים המובילים בישראל. את ניסיונו צבר דקרס, בין היתר, במטבחים של "רפאל", "ברקרולה" (שלוש שנים) ו"מול ים" (ארבע שנים( זו בהחלט מסעדה יוקרתית ואיכותית

אולם לא רק אוכל אלה היא מגישה משהו חברתי, ייחודה של מסעדת ליליות הוא במיזם החברתי שפועל במסגרתה מזה עשור ומהווה  השראה לבני נוער בסיכון – נוער שנפלט ממערכת החינוך –  להאמין כי ביכולתם ליצור לעצמם קריירות בענף המסעדות. במסגרת הפרויקט מוכשרים בני הנוער למקצוע הטבחות, בשיתוף עם עמותת עלם, העמותה לנוער במצבי סיכון, מסעדת ליליות מכשירה ומעסיקה כל שנה  כ – 15 בני נוער אשר רוכשים הדרכה, ליווי ותעסוקה לתקופה של עד שנה וחצי.

ההתייחסות לנוער היא כאל עובדים מן המניין, הם מקבלים שכר מלא על עבודתם במסעדה ונדרשת מהם אותה רמת מחויבות שנדרשת מעובד רגיל, לצד רגישות והבנה על מנת לעזור להם ליצור לעצמם את הדרך להצלחה.

העשייה החברתית הזו היא המנטרה של הבעלים ורבים מהתלמידים באחוז הצלחה מאוד גבוה הוכשרו ונקלטו במסעדות שונות ובמקצוע.

הגעתי למסעדה כאורח  לרגל 13 שנה לקיומה במתכונת זו. שמעתי עליה רבות בעבר, כעת נותר רק לטעום ולהתרשם מהמקום והאוכל.

חדר פרטי

אז לגמתי יין אלון של יקבי הגליל וכן גם וודקה עם אשכוליות ( לפחות הייתה לי נהגת תורנית).

הקדימה למנות הפתיחה, צלחת עם לחם הבית מסוגים שונים, אין ויכוח כי המאפים כאן איכותיים הרי בקדמת המסעדה נמצאת ליליות בייקרי שמגישה דברי מאפה סנדוויצ'ים ועוגות ברמה הכי גבוהה שיש. על  יד, סלסת עגבניות ואיולי לפתוח את התיאבון וזה לא חסר.

 

מנת ספר ריבס טלה מנה חדשה , ספישל לתפריט החדש , מנה טעימה מאוד , הרוטב סמי גלאס מצוין והיא מונחת על סלט של אנדיב וקולי פלפלים אדומים

מנה מומלצת שאסור לפספס כאן היא הטורטליני  ברוטב בשר עם כרישה ופטריות שיטאקה מנה כל כך טעימה שיש לי קרייבינג אפילו כעת. המנה מכילה שלש יח' טורטליני, היא קטנה יחסית אבל מצוינת

מנת סשימי סלמון  טרי עם מרקחת מלפפון ומלון, סויה, בצל ירוק ועשבי תיבול הייתה לטעמי האישי סתמית, דרוש תחמיץ יותר חזק שיעקצץ לטעמי.

מנת ירקות קלויים חציל ופלפל אדום  על מצע קרם בובס ובלסמי מצומם מנה מאוד מתאבנת, כן, כזו שפותחת תיאבון. מנה מאוד ים-תיכונית בסגנון יווני.

מתוך מבחר הדגה שהמסעדה מגישה טעמנו והתלהבנו מאוד מ דג הלברק על מצע רושטי

ורוטב נפלא. הרושטי זכה להצלחה כבירה כאן.

מנת הדג השנייה לא נפלה מהלברק, זה היה דג דניס על מצע של קרע פסטה מצוינת ואספרגוס  עם רוטב של זיתי טאסוס. מומלץ.

בבשרים חזה אווז בדבש הדרים וקינמון עם קרם תפוחי עץ ירוקים ומנגולד, היה לי קשה ללעיסה

ומאידך פריים ריב ללא עצם מנתח מובחר, מיושן ושזור בשומן, בצלייה איטית בתנור זו מנת בשרים משובחת ( לא זולה , 53 ₪ ל100 גרם ומינימום 350 גרם) מי שאוהב בשר בטעם איכותי זו המנה.

בקינוחים פס של קראנץ' שוקולד, נוגט ואספרסו עם סורבה שוקולד מאד נפוצה מאוד אולם טעימה  מאוד

קראמבל של תפוחי עץ ירוקים, פקאן וגלידת ג'ינג'ר, טעמו של הג'ינג'ר קצת משתלט, חשבנו שזה הל.. בהחלט מנה מעניינת ולא שגרתית.

מרק שוקולד חם לא סוכר, לאוהבי הז'אנר

והשיא עוגיות מקרון קרם לימון עם תותים טריים, קולי פירות יער ונענע

המסעדה שוכנת בלב אזור מעניין, בין הקריה- איכילוב- בית המשפט- אריאלה ואומנויות הבמה ועוד, רצוי מאוד להזמין מקום מראש.

ליליות

דפנה  2 תל אביב

בית אסיה

לאתר המסעדה

http://www.liliyot.co.il/liliyot/

שתפו את הפוסט!