24 באפריל 2024 17:36
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון הילטון מארח את יקב כישור בארוחת גורמה

יחצ

מלון הילטון, טיילת תל אביב, בצד גן העצמאות, ממול הים , המרינה, הבריזה מהים והנוף. אנשי עסקים בחרו במקום הזה כאחד היעדים המועדפים לפגישות עסקיות.

הגליל המערבי, כישור שוכנת על אחד הרכסים בין כרמיאל לעכו, גם הרכס הזה משקיף אל הים, הנופים כאן אחרים, גם האקלים, במורדות הוואדי נטעו כרם לפני כמה שנים, זה התחיל ב2007 ריצ'רד דייויס הוא למעשה הכורם איש האדמה שדואג לגפנים של " יקב כישור " האדמה כאן טרה רוסה וגיר, מזג האוויר שונה מהגליל העליון, ביום קריר יותר בלילות קר פחות.

כישורית היא בית לאנשים בוגרים בעלי צרכים מיוחדים, בית שהוא קהילה המאפשרת חיים משותפים, עצמאות, תעסוקה כבוד וקיימות. זהו בית לכל החיים, כאן ההורים יכולים להיות בטוחים ב " מה יהיה אחרי…" זהו כפר לכל החיים. יש כאן כמה ענפי תעסוקה: " צעצועץ" מפעל צעצועי עץ איכותיים. כלבייה לגידול כלבים גזעיים מסוג תחש ושנאוצר. מכז תקשורת להפקת סרטי טלוויזיה – מגזין חודשי. גן ירק אורגני, מאפיה אורגנית, לול תרנגולות חופש, מחלבת עיזים אורגנית. וכן הכרם והיקב. כל אלו מופעלים על ידי אנשים בוגרים עם צרכים מיוחדים . כישורית היא קהילה עצמאית המכלכלת את עצמה.

מלון הילטון, השף עונג עץ חיים למד טבחות בתדמור, החל דרכו והשתלם במסעדת " חלב ודבש" והמשיך והתקדם במסעדנות. כעת הוא בהילטון אבל התכנית שלו להמשיך להמריא ולהגיע לוולדורף אסטוריה בירושלים.

איתי להט הוא היינן של יקב כישור, אם נצטט אותו זה מאוד ברור " "ההחלטה בכישור היא לייצר יין הכי  טוב או לא עושים" ואכן היקב מציג יינות מצוינים כאשר כמובן הוא הולך ומתפתח וגדל.אם השנה הפיקו 23 אלף בקבוקים היעד ל 2016 הוא 60 אלף בקבוק.

הכי טוב שתקשיבו מה יש לאיתי להט לומר:

יקב כישור הציג לנו לטעימות שלושה יינות לצד ארוחת גורמה שהשף הגיש, כאן היה המפגש בין היקב והמסעדה של של מלון הילטון, בין היינן לשף. כאן הכל מתחבר.

אחרי טעימות של פינגר פוד שהשף הכין לנו, התיישבנו לשולחנות ערוכים כראוי, בהתאם לכל כללי הטקס, סלסלת לחמים משובחים ומטבלים, כולנו מתרגשים לקראת היין הראשון

היה זה היין הלבן, יין יבש היין מורכב  מ- 80% סוביניון בלאן, 20% ויונייה.

יין ארומאטי, רענן, בעל ניחוח נעים של פרות טרופיים, עשבוניות רעננה  ופרי הדר. היין מורכב ,סמיך מלווה בתחושה מינראלית וסיומת ארוכה, חומצית ונעימה. יין נפלא לימי הקיץ החמים, להגשה בטמפ' של 8-10 מעלות.

רמת האלכוהול -13%

למנה ראשונה הגיש השף עונג עץ חיים: אנטריקוט כבוש- צלפים, צנונית, חרדל דיז'ון חלק, שמן זית כתית ומלח אטלנטי.  זו חגיגה קרניבורית של בשר נא טעים בסוג של כבישה במלח וסוכר במשך 5 ימים. התוצאה פשוט נפלאה.

היין השני ממש יין רומנטי, יין רוזה של יקב כישור, שונה במבנה ובגוף מיינות רוזה אחרים שאני מכיר. היין מורכב מ 50% קברנה סובניון, ו 50% קברנה פרנק אשר עוברים בציר מוקדם וסחיטה לא מדממת, עדינה לא מיצוי הקליפות. צבעו ורוד אפרסק סמוק, עם טעמי פירות אדומים ותבלינים וחמיצות נעימה.

המנה העיקרית שהשף הכין לנו הייתה מנת גורמה נדירה, לפחות אני לא נתקלתי בה עד עתה: קוד שחור במיסו – איטריות אורז, פטריית שיטאקי, בוק צ'וי ורוטב מיסו. מנה נאה של נתח דג ללא עצמות, גם כאן דג שהה במיסו במשך שלושה ימים לפני הצריבה שלו, גם האיטריות והרוטב היו נפלאים.

היין האחרון חיבר אותנו למנה האחרונה.

ריזלינג בסגנון ארופאי מובהק, יין חצי מתוק בעל ניחוח פריחת הדרים וטעמים פירותיים טרופיים, אננס?  מתיקות וחמיצות די גבוהה. נשים יאהבו את היין הזה, לדידי זה ממש יין קינוח

המנה האחרונה של השף היא קרם ברולה קוקוס עם בננות מקורמלות, אישית אני מעדיף הגשה מסורתית ולא מהודרת. בגלל כשרות הקרם עשוי חלב קוקוס ולכן לא ממש התחברתי אליה.

אני חייב לציין את הפעילות החברתית , הקהילתית של המלון באירוח של אנשי כישורית והיקב.

במהלך הקיץ יוכל הציבור להנות מארוחת גורמה זו מלווה בכוס יין לבן של יקב כישור, הבאים יוכלו לבחור ראשונה ועיקרית, או עיקרית ואחרונה במחיר מיוחד (המחיר – 225 ₪ כולל מע"מ לסועד כול שעתיים חניה. ) כול תה או קפה.

 ולהתוודע הן למטבח הכשר העשיר שהמסעדה מציעה והן ליין המיוחד הזה ולדעת שכך סייעו לבוגרים אלה..

באדיבות השף עונג עץ  חיים מוגשים לכם המתכונים

אנטריקוט כבוש

חומרים:

נתח אנטריקוט במשקל של 2 ק"ג

1 ק"ג מלח ים אטלנטי

1 ק"ג סוכר חום כהה

אופן הכנה:

  1. מערבבים את המלח והסוכר היטב
  2. מצפים את האנטריקוט מכל הכיוונים בנדיבות
  3. מכסים , מניחים מגש עם משקל (קופסאות שימורים לדוגמא) מעל ומשרים במקרר לחמישה ימים עד שבוע
  4. אחרי שבוע, שוטפים את הנתח מהתכביש, ושומרים בשמן זית.
  5. להגשה, פורסים פרוסות דקות, מסדרים על צלחת ומפזרים מעל פרוסות צנונית, נגיעות חרדל חלק, מעט מלח אטלנטי ושמן זית בנדיבות.

קוד שחור במיסו

חומרים ל- 5 של משרה:

250 גרם מיסו לבן

100 גרם סוכר

5 כפות סאקה

5 כפות מירין

חופן קטן של אצות וואקאמה

5 מנות דג קוד שחור נקי מעצמות

אטריות אורז שרויות במי ברז לשלוש שעות

בוק – צ'וי חלוט (כמספר המנות)

5 פטריות שיטאקי שרויות במים רותחים כחצי שעה

אופן הכנה:

  1. מערבבים את כל חומרי המשרה ומביאים לסף רתיחה
  2. מניחים את הדגים בתוך המרינדה כ- 3 ימים
  3. להגשה: מוציאים את הדג מהמשרה , צורבים את הדג במחבת ומכניסים לתנור לחום של 190 מעלות לפרק זמן של כ- 8 דקות.
  4. יוצרים תלולית של אטריות אורז, בוק צ'וי ופטריות שיטאקי, מניחים מעל את הדג המוכן
  5. מחממים מעט ממשרה המיסו ויוצקים מעל

קרם ברולה קוקוס:

חומרים ל- 7 מנות:

1 ליטר חלב קוקוס איכותי

200 גרם מחית בננות בשלות

150 גרם סוכר

15 חלמונים

בננה אחת לקישוט

אופן הכנה:

  1. בסיר בעל תחתית כפולה שמים את חלב הקוקוס, הסוכר ומחית הבננה ומביאים לסף רתיחה עד שהסוכר נמס.
  2. את החלמונים מקציפים מעט , עושים השוואת טמפרטורה עם החלב ומחברים.
  3. מוזגים את המאסה לכלי הגשה
  4. שמים בתבנית עם מים רותחים עד למחצית מגובה התבניות
  5. אופים בטמפרטורה של 120 מעלות כ- 45 דקות ומקררים
  6. להגשה, מפזרים פרוסות דקיקות של בננה, זורים מעט סוכר ושורפים במבער.

שתפו את הפוסט!