20 באפריל 2024 14:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרכז המבקרים של יקב אדיר

הגליל העליון, נסיעה מכוון צפון על כביש 886 וחולפים על פני הכרמים של הגליל העליון המפיקים כיום יין למיטב היקבים, הנוף פסטורלי, שקט ומדהים. זהו בעצם כביש הצפון. מזג האוויר כאן והקרקע מיטיבים לגפנים, גם לבני האדם הבאים מהמרכז הלח.. בקיץ.

אני חולף על פני המושב כרם בן זמרה ומגיע לדלתון היעד שנגלה לי הוא יקב אדיר- מרכז המבקרים שמסתבר שיש להם גם מחלבה גורמה.

יקב אדיר הוקם ומנוהל על ידי משפחת אשכנזי ורוזנברג מהמושב כרם בן זמרה. יקב אדיר זכה בפרסים רבים ונחשב לאחד מיקבי הבוטיק הטובים ביותר בישראל. זאת בשל איכות הגפנים והענבים של הכרמים בכרם בן זמרה, תנאי הקרעע והאקלים ברום של 877 מ' מעל פני הים.

אבי רוזנברג הוא היינן של היקב, בעבודתו הוא מבטיח את איכויות היין, משבח את הבלנדים ויוצר יין מעולה. התהליכים כבר ידועים, בוצרים את הענבים, מפרידים בין הענב, גרגר והשדרה, התססה אלכוהולית בה השמרים הופכים לסוכר ואלכהול, תסיסה שניה ותסיסה מלולקטית שבסיומה היין עובר לחביות עץ אלון ליישון של כ 12 חודש.

לגמתי בטעימות את היין הנקרא a  זהו בלנד של 60% שיראז, 24% קברנה ו 15% קברנה פרנק. יין מצוין. הצבע הסגול כהה ארגמני שלו, טעמים פירותיים של פרי שחור, תבלינים ופריחה, יין עם מתיקות מסוימת וסיומת ארוכה. זה יין שאנשים אוהבים.

גם טעמתי את הקברנה סובניון 2011  זהו יין פיירותי עם מעט טעם עשבוני, יש לו גוף ונוכחות.

יש כמובן עוד יינות מעולים, מרלו, שיראז ושרדונה, אולם מי שנוהג לא שותה ( ויין טוב חבל לירוק..)

לצד היין טעמתי גבינות כמו המנצ'גו המשובח של מחלבת אדיר השוכנת גם היא במרכז המבקרים. מה עוד צריך האדם חובב היין או מטייל הכנס לכאן באקראי אם לא יין משובח לצד גבינות גורמה? יש כאן גבינות עיזים מעולות ויוגורטים מהמעולים שקיימים כיום. גבינות פטה וגבינות קשות. אפשר לקנות ויש גם סדנאות להכנת גבינה לקבוצות

במרכז המבקרים אפשר לראות סרט על היקב והכרמים ואפשר להתארח לטעימות ואף לארוחת בוקר או אחרת חלבית מפנקת

שתפו את הפוסט!