29 במרץ 2024 9:13
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדנת חיתוך טונה כחול סנפיר עם שף טאקהטושי טושי מקליפורניה

לרגל שבוע יפן בישראל המתחיל בארוחת גאלה במלון הילטון ב 13.11  אשף המטבח היפני, אלוף העולם 2013 בהכנת סושי באליפות הרשמית שנערכה בצ'יבה ביפן, השף טאקהטושי טושי הדגים חיתוך טונה כחולת סנפיר במלון הילטון תל אביב

השף טאקהטושי טושי ממסעדת " סושיראן" הנודעת בקליפורניה והבעלים יושי טומא (YOSHI TOME) , מסעדה שזכתה להמלצות של מדריך מישלן ושל זאגאט. הגיעו לישראל לשבוע יפן המתקיים בכמה מהמסעדות היפניות בארץ.

יושי טומא הוא גם נשיא המסעדות היפניות של צפון קליפורניה ואחד המסעדנים המוערכים בתחומו.

שבוע יפן נערך ביוזמת ואדיבות שגרירות יפן בישראל ואת הסדנה כיבד בנוכחותו  הקונסול מר  MICHIO HARADA וגם אחד מיצרני הסאקה ביפן ממבשלת " BORN" מר קאטו (KATO)

[//www.youtube.com/watch?v=AXQXHhGKU30

הפוסט הוא פוסט מצולם ומוקלט בעיקרו המדגים כיצד האשף טאקהטושי טושי מבתר וחותך את הטונה ומחלק אותה לפי החלקים ומסביר את השימוש בהם בעיקר כמובן להכנת סושי וסשימי.

הטונה עצמה מגיעה מחוות גידול, אליה מביאים ביצים של טונה מיפן ומגדלים את דגי הטונה. הדג שהודגם בסדנה הוא בן שנתיים. והתודה היא לבעלים של מסעדת יקימונו שבאדיבותו יובא הדג לישראל.

מחירי הטונה מאמירים בעולם ולאחרונה נמכר דג טונה ביפן במיליון דולר, החלק המשובח של הטונה הוא ה"טורו" שאר החלקים הם יותר שומניים או סיביים ואני לא בטוח שסועד רגיל יבחין בהבדלים.

[http://www.youtube.com/watch?v=0Bq-qucu_Uo

זה הטורו בצילום

הכמות שהשף חילק מדג הטונה כנראה תתחלק בין המסעדות המשתתפות בשבוע יפן בישראל

אין לי ספק שמעצם הכרת היכולות של מסעדת מלון הילטון, עם השף האשף אביגדור ברי סדנה זו מעמידה את המסעדה במיקום ובדירוג הגבוהה ביותר בתחום.

שתפו את הפוסט!